Kamperen in Kroatie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
katia121
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:08

Kamperen in Kroatie



Bericht door katia121 »

We gaan dit jaar voor het eerst met de camper naar Kroatië (eerder al ooit met de wagen naar Istrië geweest, nu via Italië tot Split).
Jammer genoeg kunnen we enkel in de drukke periode, de laatste week van juli en eerste van augustus. Is het nodig om campings te reserveren ? Als ik kijk op de sites van de grotere campings dan blijkt dat ik enkel voor een week kan reserveren, niet voor 1 of 2 nachten. Niet dat we zo graag op grote campings staan maar de kinderen (14, 11 en 1,5 jaar) willen wel eens regelmatig een leuk zwembad en ik wil ook wel eens een camping met degelijke (kleding-)was-gelegenheid.
En ik zie het met onze jongste ook niet zitten om 's avonds nog uren naar een camping te moeten zoeken. Dus tips voor kleinere campings zonder website zijn zeker ook welkom !
Laatst gewijzigd door katia121 op di 21 jun 2011, 7:29, 1 keer totaal gewijzigd.
RickR86
Berichten: 101
Lid geworden op: di 26 jun 2007, 9:20
Locatie: Didam

Re: kamperen in Kroatië



Bericht door RickR86 »

Wij zijn afgelopen jaar in de eerste 3 weken van juli naar Kroatie geweest, reserveren was toen niet nodig. Ik weet niet of dit in jullie periode ook zo is.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: kamperen in Kroatië



Bericht door koopspijker »

ook wij hebben nog nooit gereserveerd in het hoogseizoen.............wel op tijd (vroeg op de dag) gaan zoeken, dat voorkomt teleurstelling.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: kamperen in Kroatië



Bericht door kampertjes »

Het kan idd wel es vol zijn maar nooit zo vol dat er geen een meer bij kan. Toen we nog met de tent gingen dacht ik een keer dat het vol was. Ze hadden gezegd: zoek daar ergens maar een plekje. Toen ik terug ging naar de receptie met de mededeling dat er alleen op het strand nog plek was keken ze me verbaasd aan: nou dan ga je daar toch staan? Nog nooit zo'n mooi plekje gehad :bow: .
Plaatsen onder de bomen zijn vaak wel bezet dus neem wel een luifeltje mee want o, o o, wat kan het daar heet zijn (mij te heet).
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door Zwerfsteen »

Twee jaar geleden in het hoogseizoen de kust afgereden tot in Montenegro.
Overal en moeiteloos een plaats gevonden.
Groet,
Leny en Pieter
Miertje
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 18 aug 2010, 3:12
Locatie: Aadorp

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door Miertje »

Ik sluit mij bij de rest aan, nooit gereserveerd. Altijd goed gegaan. Hiernaast staande foto is van afgelopen zomer op het eiland krk. Plek zat! Alvast een fijne vakantie gewenst!
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
katia121
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:08

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door katia121 »

Heel erg bedankt voor de reacties !!! Ik ga dus niets reserveren, dat bespaart me een hoop voorbereidingswerk, gewoon campinggids mee... En dat maakt het reizen ook een meteen stuk avontuurlijker en geeft ons veel meer vrijheid, daar gaat het reizen met een camper tenslotte om... Zonder kinderen had ik geen moment getwijfeld om zonder veel voorbereinding te vertrekken, maar met een peutertje wou ik toch wat meer zekerheid. En aangezien het onze eerste keer is met een camper...
De bedoeling is om via Triëst eerst naar Opatija en Rijeka te gaan, dan een stuk langs de kust naar beneden, vervolgens naar de Plitvice, daarna via het binnenland naar Krka, dan naar Salona, Split en Trogir, terug naar het noorden; Sibenik,Zadar, Nin, in Pag de overzet naar Rab. Dan naar Krk, de overzet naar Cres-Losinj en dan weer de overzet naar Istrië om te eindigen in Rovinj (uit jeugdsentiment, ben er vele jaren met mijn ouders op vakantie geweest, tot de oorlog uitbrak).
Ik twijfel wel nog een beetje over de heenroute, via Triëst, zo reed mijn vader al meer dan 20 jaar geleden maar om een sloveens vignet voor die korte afstand aan te schaffen ? De beruchte filles aan de Karawankentunnel schrikken me af, eventueel via Maribor ? Tips of opmerkingen i.v.m de route, bezienswaardigheden of campings zijn zeer welkom !
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door Teisman »

Reserveren is niet nodig. Er is altijd wel ergens een plaats te vinden. Overigens is de beste route niet over Italie maar over Graz. Deze route is, op een klein stukje in Slovenie na, geheel snelweg en lang niet zo druk als de route via de Tauerntunnel.
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door de lasertjes »

Ik zou ook niet over Triest rijden.
Jullie volgorde vind ik niet helemaal logisch maar dat mag je uiteraard zelf weten.Ik zou over Graz en Zagreb eerst naar de Plitvice meren gaan.
Vandaar naar het zuiden.
Terug weg naar het noorden hetzelfde. Ook wij zijn al diverse keren via Zadar en Pag naar "boven" gegaan.
Van Cres naar Brestova en dan naar Opatija en Rijeka en van daar naar Rovinj of de eilanden verlaten via Krk en dan via Rijeke en Opatija naar Rovinj
(lekker een ijscoupe eten in een tentje langs de haven :D ).
Wij gaan dit jaar na 9 jaar Kroatië onze grenzen verleggen en Frankrijk bekijken maar wij gaan zeker nog eens terug naar Kroatië!
Sabina
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door fendje »

Als je naar Plivitce gaat kun je inderdaad beter over Graz en voor Zagreb rechts gaan.
Voor je door Ostenrijk gaat kun je hier nog overnachten...

http://www.campercontact.nl/cc_reacties ... =1&sc=6758

Lekker rustig naar de boten kijken op de Donau... :wink:

Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
katia121
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:08

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door katia121 »

Nogmaals bedankt voor de tips !
Zijn er toch nog over aan het denken om de heen OF de terugreis via Triëst te rijden omdat de kinderen ook naar Venetië willen.
En ik was vergeten te vermelden dat we vertrekken op zaterdag, in de late namiddag en onze terugreis zal starten op woensdagavond of donderdagochtend. Op zondag en weekdagen schijnen de tunnels wel mee te vallen, alhoewel ik zoveel tegenstrijdige informatie tegenkom.
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Kamperen in Kroatie



Bericht door fendje »

O.K. mischien heb je hier nog iets aan om die paar k.m.
tolvrij door slovenie te rijden :

The shortest and fastest way to reach the Croatian border from Trieste without paying the Slovenian “vignette” for the motorways is the following:
Drive from Trieste to the border Station Rabuiese-Skofije (the usual border station on the motorway to go to Croatia) and immediately after the former Slovenian check point (cca. 100 m) turn right from the road to the OMV petrol station. Till this point the road is still free of charge. After the petrol station go right and you will come to the local road to Koper. You have to follow the yellow indications to Koper and to drive through the places of Skofije and Bertoki. After 12 km you will be in Koper and at the first crossroad in Koper turn left and you will be again to the state road which will lead you to the Croatian border and you will save 35 Euro. At your way back drive in on the same road.

Succes, Johan 8)
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Plaats reactie