Slovenie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pat&Yvo
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 12:17
Locatie: België

Slovenie



Bericht door Pat&Yvo »

Hi

Nadat we met verbazing (wow, zooo mooi) een reportage over Slovenië (meer bepaald Triglav National Park) hebben gezien, beginnen we een beetje te twijfelen aan onze oorspronkelijke plannen - 4 weken naar Zweden en Noorwegen in juli.
Is er iemand die ons wat meer kan verklappen over Slovenië, evt. gecombineerd met Kroatië?
Mogelijke reisroutes, bezienswaardigheden, etc....

Alvast bedankt!
Yvonne
Vroeger was ik een twijfelaar .... ik ben daar nu niet meer zo zeker van ....
Gebruikersavatar
darnhem
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 17:56
Contacteer:



Bericht door darnhem »

Diverse tips op onze site: reis Slovenie en Kroatie in 2004 en vorig jaar zijn we van Griekenland via Kroatie en Slovenie weer naar huis gereden. Mooie natuur en cultuur, van alles wat, heel afwisselend. Zie onze site bij Rondreizen: www.dickencarlavanarnhem.nl
Veel plezier
Carla
Bekijk reisverslagen door heel Europa en informatie over camperplaatsen op http://www.dickencarlavanarnhem.nl
mariotruus
Berichten: 418
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 2:40
Locatie: Brabant



Bericht door mariotruus »

Laatste zomer daar geweest voor 6 weken.
Zeer de moeite waard. Via Fussen (duitsland, zeer luxe camperstop en mooie oude stad en kasteel) over de Gross clocknerstrasse in oosterijk gereden. (zeer mooie ervaaring:bijna 3 km hoog de alpen in).
Toen een deel van Slovenie gedaan. Heeft veel weg van Oosterijk.
Is er netjes en schoon en de mensen erg vriendelijk. De laatse jaaren hebben ze veel nieuwe wegen aangelegd. Dus je rijd daar zo lekker een eindje weg.
Kroatiese kust was ook erg mooi. Veel mooie stadjes en dorpen.
Laatste zomer waren ze druk bezig van alle 1 baans 2 baans te maken.
Dus vanaf dit jaar kun je er ook lekker rijden. Een nadeel met Slovenie en kroatie: Weing echte camper stops. Je komt er gauw op een camping terregt. En daar is de prijs dan weer naar. Maar met een beetje zoeken zijn er genoeg campings met een redelijke prijs. 2 pers. alles inc. 18,- euro. Extra kosten: vingjet oosterrijk, geld ook voor Slovenie.
En op de nieuwe wegen in Kroatie word tol gevraagd.
Laatst gewijzigd door mariotruus op zo 01 mei 2011, 6:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingrid 68
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 22:21
Locatie: groningen



Bericht door Ingrid 68 »

http://www.nutons.nl/21toerisme/sloveni ... stojna.htm

Zeker een aanrader als je in Slovenie bent
Groetjes Ingrid

Wij rijden in een hymercamp uit 1989
Antje



Bericht door Antje »

In Slovenie heb je mooie druipsteen grotten, zowel postojna al nog een die bij/op een camping is.
De weg van Slovenie naar Kroatie gaat hoog door een bosrijk gebied, als je iets ziet roken moet je stoppen, de uitbater hebben dan een varken aan het spit.
In kroatie zijn de plitvice meren een aanrader, 22 meren van hoog naar laag die met elkaar in verbinding staan middels watervallen.
Vandaar kan je naar Istrie of de kust en/of eilanden van Kroatie nemen om dan via Italie weer terug te komen.
Wij vonden die reis de moeite waard.

Zie fotoalbum, met dank aan een forummer, mijn pc was gecrasht .. vandaar dat er geen reisverhaal met details van overnachten e.d. is.

http://gallerij.antjeontour.nl/#1.26
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41



Bericht door kampertjes »

Dag Yvonne,
Een paar jaar gelden hebben we nadat we voor het zeer hete weer gevlucht waren uit Kroatië een onvergetelijke week beleefd op deze camping: http://www.campingmenina.com
De eigenaar (Yuri of zoiets) is onvergelijkbaar, wat hij doet om zijn gasten te plezieren geloof je gwoon niet. Bij anakomst krijg je verplicht een uitleg in een mix van Europese talen. De camping ligt in een parchtig dal. Rijdt het dal uit naar het eind, daar kun je zo prachtig wandelen! We kamperen al meer dan 30 jaar, komen in (uit?) principe nooit 2x op dezlfde camping maar voor deze bestaat de kans dat...
Sla Sobec camping bij Bled over...
Slovenië is prachtig!

Veel plezier.
Gebruikersavatar
Pat&Yvo
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 12:17
Locatie: België



Bericht door Pat&Yvo »

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
Nog 1 vraagje: heeft iemand van jullie Slovenië/Kroatië met de hond bezocht?
Zijn er plaatsen waar deze niet toegelaten zijn? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de grotten e.d. of bussen?

Groetjes
Yvonne
Vroeger was ik een twijfelaar .... ik ben daar nu niet meer zo zeker van ....
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:



Bericht door Wesselsjan »

In 2004, onze tweede campervakantie, waren wij in Slovenie. Een heel mooi land, met een mooie hoofdstad. Het kan er wel erg warm zijn... Lees op onze website meer hierover.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
diezel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 22:16



Bericht door diezel »

Wij zijn afgelopen jaar 3 weken in Kroatie geweest, een prachtig land met mooie natuur (Plitvice, Kornati en met name Velebit) en prima faciliteiten. De kustplaatsen zijn prachtig! In Slovenie ben ik 10 jaar geleden geweest en vond ik zelfs nog mooier en de mensen erg vriendelijk. We zijn aan het eind van de vakantie door Slovenie teruggereden, maar door het weer konden we niet de bergen in, heel jammer! Scandinavie trekt mij ook door de uitgestrekte natuur, dus dat staat dit jaar op het programma, maar ik hoop echt nog een keer met de camper een tijdje door te brengen in Slovenie. De alpen zijn prachtig, net als in noorwegen hiken de bewoners veel. Zoek maar eens op afbeeldingen van Bled voor een sprookjesachtig landschap! Ljubljana is een heel gezellige, mooie, kleinschalige stad. Het land is sowieso kleinschalig maar heel veelzijdig. Ik denk dat je er zeker 2-3 weken mee zoet bent!

Groetjes,
Marjolein
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Wij zijn ook in Kroatië geweest, maar ik ga er echt niet meer heen. De kust is prachtig, maar de campings mega groot. Het binnenland waren nog mijnenvelden. Nee niet echt mijn vakantieland, alhoewel heel veel mensen daar anders over denken. Onze ervaringen http://www.camperpunt.nl/kroatie.htm
diezel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 22:16



Bericht door diezel »

Wij zijn afgelopen jaar 3 weken in Kroatie geweest, een prachtig land met mooie natuur (Plitvice, Kornati en met name Velebit) en prima faciliteiten. De kustplaatsen zijn prachtig! In Slovenie ben ik 10 jaar geleden geweest en vond ik zelfs nog mooier en de mensen erg vriendelijk. We zijn aan het eind van de vakantie door Slovenie teruggereden, maar door het weer konden we niet de bergen in, heel jammer! Scandinavie trekt mij ook door de uitgestrekte natuur, dus dat staat dit jaar op het programma, maar ik hoop echt nog een keer met de camper een tijdje door te brengen in Slovenie. De alpen zijn prachtig, net als in noorwegen hiken de bewoners veel. Zoek maar eens op afbeeldingen van Bled voor een sprookjesachtig landschap! Ljubljana is een heel gezellige, mooie, kleinschalige stad. Het land is sowieso kleinschalig maar heel veelzijdig. Ik denk dat je er zeker 2-3 weken mee zoet bent!

Groetjes,
Marjolein
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Slovenie



Bericht door Lieke »

Predjamski Grad (Predjama) een deels in de rotsen gebouwd kasteel.
Niet toegankelijk voor honden.
Lipica, de beroemde paardenfokkerijen, wel toegankelijk met hond.
Veel thermen, niet altijd even prettig met hond.
Prachtige wandelroutes, oa in de omgeving van Kramska Gora, een langgerekte wintersportplaats.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat wij in mei zijn geweest, in de zomer is het waarschijnlijk stukker drukker!

Fijne reis!
Lieke
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Slovenie



Bericht door Aagje »

Prachtig mooi en vriendelijk landje dat Slovenië.Weet niet hoe het nu is maar vijf jaar terug was er, behalve en klein stukje net over de Oostenrijkse grens, geen industrie. Vergeet ook het mooie wild stromende riviertje Soca niet. Prachtig blauwgroen water door een bepaald zand/steensoort op de bodem.
De Sloveense kust, is maar zo’n 50 kilometer, vonden wij niets. Grote drukke campings en veel toeristischer dan de rest van het land.
Wij hadden vijf jaar terug onze hond bij ons. Gaf geen problemen op campings en alhoewel ik niet het idee had dat de Slovenen echte hondenvrienden waren, hebben wij nergens hinder ondervonden of verboden gezien. De hond kon dus gewoon elke wandeling mee in wat voor gebied dan ook.
Mee in grotten of openbaar vervoer...geen idee. Tijdens dat soort excursies blijft onze hond meestal- als het niet te warm is- in de camper.
Plaats reactie