Sierra de Guara

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Harriet
Berichten: 209
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 21:32
Contacteer:

Sierra de Guara



Bericht door Harriet »

Hoi,

Ik las in de Op Pad een stuk over Sierra de Guara, dat was nou precies wat we nog zochten voor onze komende vakantie! Kan er - groot voordeel wat ons betreft - niet zo heel veel over vinden op t net, zeker niet als het over campers gaat. Kent iemand dit gebied? Is het een beetje campervriendelijk (wildkamperen/camperplaatsen/campervoorzieningen/campings)?

Alvast bedankt voor evt. reacties, Harriet
Gebruikersavatar
cees en marianne
Berichten: 212
Lid geworden op: di 03 jul 2007, 19:52
Locatie: Glimlach van Brabant
Contacteer:



Bericht door cees en marianne »

Hoi Harriet,

Ik heb de Sierra de Guara even gegoogeld dan kom je reisverslagen en campings tegen. Zelfs een Nederlandse website www.sierradeguara.nl
Ook prachtige foto's. Het is inderdaad een prachtig gebied.
Alvast veel camper- en reisplezier.

Groetjes Marianne

[/url]
Geniet van elk moment, elke dag weer
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41



Bericht door kampertjes »

Hoi, Wij waren daar vorig jaar op een camping bij Alquezar. In deze link heb ik daar al eens wat over geschreven. http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Een aanrader!!!
Harriet
Berichten: 209
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 21:32
Contacteer:



Bericht door Harriet »

@ Marianne: ja, die site hadden wij ook gevonden, en een reisverslag op andersreizen.nl, beiden erg mooi

@ Kampertjes: blij dat jullie bevindingen kloppen met wat we tot nu toe gelezen hebben... Niet veel camperplaatsen echter, heb ik al gezien. Enig idee of wildkamperen een beetje te doen is? (Doodlopende weggetjes enzo).

Harriet
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41



Bericht door kampertjes »

Dag Harriët,
Wildkamperen zal wel te doen zijn want het is er bizar rustig maar wij hebben daar niet zo op gelet. Met z'n vieren en een hond in een VW-California ... dan toch maar liever het comfort van een camping. We stonden bij dat dorpje Alquezar (1 km ervoor eigenlijk). En daar was helemaal niks mis mee. Het was daar in mei zo rustig met uitzondering van heel veel vogels die ons 's ochtends vanaf 5 uur wakker zongen .. maar ach. En om 7 uur ging de schaapsherder met z'n kudde op stap langs de camping.
De eigenaar organiseert allerlei buitensportactiviteiten en vanfa de camping kun je heel mooie wandelingen (flinke dagtochten) maken. Het dorpje zelf is buitenaards mooi gerestaureerd. Neem wel voldoende voorraad mee want behalve enkele piepkleine winkeltjes met zeer beperkte openingstijden is er niets, wel een paar restaurantjes. Voor een flinke winkel moet je al snel 40 km rijden.
Plaats reactie