Rondje Baltische Staten

Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Rondje Baltische Staten



Bericht door Bohemia »

Voor de zomer ben ik op zoek naar wat info over een rondje Baltische Staten

Mooie opties lijken ferry
1) vanuit Lübeck naar Litouwen dan Baltische Staten, Polen, via Duitsland terug naar Nederland https://www.google.nl/maps/dir/Klaip%C4 ... 600008!3e0
2) via Denemarken, Zweden, Finland dan Baltische Staten, Polen, via Duitsland terug naar Nederland https://www.google.nl/maps/dir/Enschede ... 215372!3e0

Ben benieuwd naar ervaringen met de diverse ferry's Lübeck-Litouwen en Zweden-Finland en Finland-Estland
en andere tips langs deze routes
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Mickel Moen »

Wij hebben vorige zomer dit rondje gemaakt.

Hier vind je een stukje van onze ervaringen. http://mickelmoencamperen.blogspot.nl

Ik moet het echter nog altijd afmaken. De campings in Zweden en Denemarken staan er nog niet bij en ik moet hier en daar ook nog steeds tekst toevoegen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Bohemia »

Zeg maar rondje twee maar dan tegen de klok in?

Mooie foto's!
Uitgeschreven

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Uitgeschreven »

Ik volg dit even, wil ook een rondje Baltische staten.
Zweden en Denemarken liggen niet in de Baltische staten !
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Mickel Moen »

Nee en Duitsland, Polen en Finland ook niet. :-B

Toch zul je door enkele van deze landen moeten om er te komen.

Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden. Letterlijk is een rondje Baltische staten, dat je op een of andere manier in een van de drie landen Letland, Litouwen en Estland komt, daar een rondje maakt en daarna de zaak weer verlaat.

Mijn rondje was een rondje Oostzee, maar dan ook weer niet helemaal, aangezien we via de Ålandeilanden zijn gegaan. Tip: Oriënteer je eens op Ålandstrafiken als je via Finland gaat.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
waltervl
Berichten: 179
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 14:03
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door waltervl »

Volgens mij kan je niet vanuit Lübeck naar Litouwen, wel naar Letland. Je kan wel vanaf Kiel naar Klaipeda, Litouwen varen. Deze veerboot wordt gerund door Dfds en is een vrachtveer met wat hutten. Verwacht geen speciale voorzieningen buiten 2 restaurants,en een aantal grand cafés. En een zonnedek (helicopterdek) zonder stoelen :) Tip: neem klapstoeltjes mee als je lekker wilt zitten. De reis duurt bijna 24 uur en je bent verplicht een slaapgelegenheid (stoel of hut) te nemen. Je mag niet slapen in de camper.
Uitgeschreven

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Uitgeschreven »

Mickel Moen schreef:Nee en Duitsland, Polen en Finland ook niet. :-B

Toch zul je door enkele van deze landen moeten om er te komen.

Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden. Letterlijk is een rondje Baltische staten, dat je op een of andere manier in een van de drie landen Letland, Litouwen en Estland komt, daar een rondje maakt en daarna de zaak weer verlaat.

Mijn rondje was een rondje Oostzee, maar dan ook weer niet helemaal, aangezien we via de Ålandeilanden zijn gegaan. Tip: Oriënteer je eens op Ålandstrafiken als je via Finland gaat.

Afbeelding
Als Belg zie ik het anders. de kortste afstand is volgens mij via Polen, met veerboten vind ik onnodige kosten. Alleen maar water.
Als ik de Baltische staten bedoel, bedoel ik de Baltische staten en de weg ernaar toe. Op die manier kan je ook eerst naar de Us vliegen en vandaar terug keren via Siberië.
Maar goed rij maar ,ik doe het wel op mijn manier.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door javanes »

on4avt schreef: Als Belg zie ik het anders. de kortste afstand is volgens mij via Polen, met veerboten vind ik onnodige kosten. Alleen maar water.
Als ik de Baltische staten bedoel, bedoel ik de Baltische staten en de weg ernaar toe. Op die manier kan je ook eerst naar de Us vliegen en vandaar terug keren via Siberië.
Maar goed rij maar ,ik doe het wel op mijn manier.
Misschien kun je het startbericht nog eens goed lezen. Dan zie je wat de vraag van de TS is en welk rondje hij wil maken. :wink:
Er wordt niet naar de kortste route gevraagd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Globetrotter 2 »

waltervl schreef:Volgens mij kan je niet vanuit Lübeck naar Litouwen, wel naar Letland. Je kan wel vanaf Kiel naar Klaipeda, Litouwen varen. Deze veerboot wordt gerund door Dfds en is een vrachtveer met wat hutten. Verwacht geen speciale voorzieningen buiten 2 restaurants,en een aantal grand cafés. En een zonnedek (helicopterdek) zonder stoelen :) Tip: neem klapstoeltjes mee als je lekker wilt zitten. De reis duurt bijna 24 uur en je bent verplicht een slaapgelegenheid (stoel of hut) te nemen. Je mag niet slapen in de camper.
Dat klopt allemaal en dan hopen dat je GEEN Russische bemanning hebt want dan is alles vet en smerig heb het div malen gevaren maar persoonlijk rij ik liever over land,ander alternatief is nog via lubeck helsinkie klaipeda.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Vertrokken2 »

Ik zou er best een keer heen willen, maar die eeuwige regen houdt me tegen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Bohemia »

Ok dus de boot vanuit Duitsland naar de Baltische staten is niet zo'n aanrader lees ik..

Dan wordt het denk ik of het rondje via Finland (als we vier weken hebben) of door Polen heen en terug (als we drie weken hebben)
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Moi »

Er is zomers ook een veerdienst met Stenaline vanuit Lübeck/Travemunde naar Ventspils Letland.
Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door bertkuip »

Kan iemand mij vertellen wat er leuk is aan zo'n rondje?
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door 't Busje »

Misschien dat je wat ziet dat je niet eerder gezien hebt.

Wij maken altijd "rondjes", al is het maar om het IJsselmeer. :-B
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie