Rondje Baltische Staten

twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door twente1946 »

Moi schreef:Er is zomers ook een veerdienst met Stenaline vanuit Lübeck/Travemunde naar Ventspils Letland.

m.i.v. 2017 geen ferry maar naar Ventspils - Letland
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door VAN-tastique »

Je koopt toch ook geen camper om op de boot te zitten...
Polen is ook mooi om doorheen te rijden!
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door faalhaas »

Dat is helemaal afhankelijk van je situatie. Ik zie een ferry als een hotel met haal en breng service. Die me -terwijl ik slaap - verder brengt.

Zeker met kleine kinderen voor wie lange ritten niet altijd fijn zijn een uitkomst.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door twente1946 »

Moi schreef:Er is zomers ook een veerdienst met Stenaline vanuit Lübeck/Travemunde naar Ventspils Letland.
m.i.v. 2017 niet meer.

kiel - kleipeda (litouwen)
travemunde - liepaja (letland) stena line
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door jepebe »

Ons eerste bezoek aan deze mooie landen leverde op dat we

1 zeker terug wilden
2 te weinig tijd hadden om ook estland te bezoeken.

De eerste terugreis hebben we ook fraaie dingen gezien/ gedaan in Polen, ook een prachtig land.

De ferry heen en terug de tweede keer betekende veel meer tijd ter plaatse. Nu ook een hele toer door Estland gemaakt, prachtig! De ferry is iets sneller dan zelf rijden, maar dan moet je wel een etmaal rijden. Dat was voor ons niet zo aantrekkelijk.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door kampo »

VAN-tastique schreef:Je koopt toch ook geen camper om op de boot te zitten...
Polen is ook mooi om doorheen te rijden!
De langere overzet is van Travemunde naar Helsinki 28h en kost iets meer als 1000 € voor een retour in promotie geboekt (7,23m).
De tijdwinst is als je met 2 gaat werken alvast 2x 6 dagen minder verlof op te nemen. Hoeveel kosten 12 dagen niet gaan werken ? En je eind bestemming kan tot 6 rijdagen verderliggen.
Bovendien spaar je een aantal liter diesel uit, de tol in Polen en de prijs van korte overzet.
Dus als je het zo bekijkt is het (veel) goedkoper met de boot...

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rondje Baltische Staten



Bericht door Bohemia »

Exact dat was ook het idee, het is ver rijden en heen met de boot, daar rondkijken en evt terug wel rijden, betekent meer tijd in de Baltische staten zelf

Het was een idee voor zomer 2016, is er niet van gekomen, jammer dat er voor 2017 minder ferrries die kant uit gaan, want zou toch graag eens die kant uit gaan
Plaats reactie