Weer naar Turkije?

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door dedruivenplukker »

Dat is wel een merkwaardig verzoek gezien de vraag. :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door Ontario »

Ik doelde natuurlijk op de "politieke meningen of discussies". Ik was enkele jaren geleden in staat om een complete rondreis door Turkije te maken maar moest er door omstandigheden op het laatste moment van afzien. Omdat mijn reis helaas dus niet doorging en ik er dus niet ben geweest, reageerde ik ook niet op de vraag.

Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 01 nov 2019, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door dedruivenplukker »

Ik begreep je wel, alleen als je vraagt over de toestand in Turkije is het naar mijn idee moeilijk antwoord geven als je het niet over politiek mag hebben.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Turkije



Bericht door Charles Franconi »

Ercumet-Ozbek schreef:
za 06 okt 2018, 15:08
NKC kan wel alles organiseren,maar zijn er dan liefhebbers voor deze Reis?? Grtz.
:bow:
Heb je een PB tje gestuurd.

Charles
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door fstuif »

Het blijft een moeilijk verhaal. Dit najaar in Turkije geweest. Dat wil niet zeggen dat ik een vriend van Erdogan ben laat staan dat ik de huidige politiek goedkeur. Wel met veel Turken gesproken. Zij hebben geen politieke verhalen, zij willen brood op de plank en de kinderen een toekomst geven. Daar hebben we een beetje bij geholpen. In het Oosten wil de Jandarma wel eens een controle houden, maar zwaaiden ons gewoon door. We hebben ons niet in het Z.O. laten zien. Dat er aan de NKC gelieerde aanbieders wel reizen aanbieden wil nog niet zeggen dat ze uitgevoerd gaan worden. Ben zelf met groepen wel in het Oosten geweest o.a. het Van meer, Nemrut Daghi enz. Fantastisch maar doen we al een paar jaar niet meer.
Het is erg jammer, want het land is zoooooo mooi en de mensen zo aardig.

Groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door durisotti »

Als je de politiek mee laat spelen kun je nergens meer heen.. Engeland..een ramp op politiek gebied..België en Italië zijn altijd al een ramp, Hongarije, Polen en Oostenrijk zijn ook erg fout.. Alleen de Waddeneilanden blijven er zo nog over..
Mijn ervaring is dat de gewone man in al die landen de dupe is van de politiek, en dat is in Nederland ook steeds meer zo...
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door freedom2 »

durisotti schreef:
vr 01 nov 2019, 13:00
België en Italië zijn altijd al een ramp,
Graag wat meer uitleg!!!!!!!!
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door freedom2 »

durisotti schreef:
vr 01 nov 2019, 13:00
Hongarije, Polen en Oostenrijk zijn ook erg fout
Hier misschien ook wat meer uitleg!!!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18085
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door Cee Pee »

Liegen en bedriegen is een politiek figuur niet vreemd.
Maar ik ken geen een West Europese leider die zo oorlogszuchtig en dictatoriaal is als die Turk waar je al vastgezet wordt als je maar een ietsje tegengeluid laat horen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4541
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Sterker nog jij zegt hier wat en als je daar komt, kom je het land wel in maar er niet meer uit.
Omdat jij hier wat gezegd of geschreven zou hebben.
Er schijnen veel mensen te zijn, die dit melden aan de Turkse ambassade.

Theo
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door durisotti »

Freedom2 Als je het nieuws een beetje volgt dan zou je weten hoe het zit !

België en Italië zijn zeer inefficiënt bestuurde landen, Griekenland kan hier ook nog wel bij..
En in Polen, Hongarije en Oostenrijk is extreem rechts aan de macht.
Melis1
Berichten: 583
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 23:14
Locatie: waar het goed toeven is

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door Melis1 »

durisotti schreef:
vr 01 nov 2019, 13:00
Mijn ervaring is dat de gewone man in al die landen de dupe is van de politiek.
Is in Turkije de gewone man de dupe van de politiek?

Neen, beslist niet, die “gewone man” is juist de veroorzaker. Zijn stem in het stemhokje zorgt ervoor dat hij kiest voor een bepaalde politieke partij. Hij is ook degene die klakkeloos gelooft wat de politici en de door de overheid gecontroleerde nieuwsmedia dagelijks vertellen. Hij is ook degene die corruptie afwijst, maar er zelf o zo graag aan meedoet. Hij moppert ook elke marktdag weer dat de prijzen weer duurder zijn geworden, maar gelooft zondermeer de schoonzoon van de leider, of de leider zelf, als die zegt dat vijandige buitenlandse krachten dit veroorzaken. Die gewone man heeft ook veel familie, vrienden, buren, kennissen, wellicht zijn eigen kinderen, die al jaren werkeloos thuis zitten, maar gelooft de politieke leiders zonder meer als die bijna dagelijks op de Turkse tv vertellen dat het geweldig gaat met de Turkse economie en dat Turkije tot de drie leidende landen in de wereld behoort.

Komt dit allemaal door de huidige leiders daar? Denk het niet, ook voordat de huidige leiders aan de macht kwamen, liep het, om het maar voorzichtig uit te drukken, ook niet bepaald gesmeerd in dat land. O.a drie militaire coups, waar tussen de coups door, de politieke meningsverschillen vaak op straat werden uitgevochten met elk jaar weer veel doden tot gevolg, en waar de huidige oppositiepartij het “platteland” totaal veronachtzaamde en zich alleen richtte op de steden. Deze partij voelde zich een elite-partij, verheven boven de “niet-geletterden”, en overduidelijk een aanhanger van Atatürk.

Afgelopen week was weer een belangrijke week voor de Atatürk-aanhangers met de viering van de “Dag van de Republiek”. Met op tv o.a. beelden van vier-jarigen die lyrisch vertelden over Atatürk. Volkomen gehersenspoeld, maar ook ouderen blijken elke keer weer te tonen dat zelf over iets nadenken en een mening hebben not-done is.

Ach, en dan wordt er soms hier op het forum soms gesteld dat de Turken zo’n vriendelijk, aardig en gastvrij volk zijn. Als je dit zo ervaart, geniet dan vooral van je bevindingen. Maar na vele, vele bezoeken komt een tijd dat je het door krijgt. Achter die vriendelijkheid zit bijna altijd een bedoeling, men wil iets van je. Toch wil ik niet generaliseren, ik heb genoeg Turkse vrienden die niet zo zijn, maar dat zijn dan mensen die ik goed en vele jaren ken en meerdere keren per jaar contacten mee heb. Maar ik zou zeggen, kom eens naar Istanbul, en bezoek deze stad dan vooral te voet. Dan dezelfde ervaring over die vriendelijkheid bij een straat oversteken als in Zweden?

Dus mijn menig is dat de Turkse gewone man beslist niet de dupe is, als ze zouden willen dat er iets moet veranderen, dan moet juist die gewone man dat doen. Goede alternatieven voor de huidige leiders zijn er niet, en zullen er ook niet komen, want een Turkse burger neemt in het algemeen zelf geen verantwoordelijkheid, dat leert hij niet in het onderwijs en in de thuis- of werksituatie. Zelf ergens een oplossing voor iets zoeken is voor een Turk een hele zware opgave, gaat niet zelf nadenken, maar vraagt het iemand anders, of zegt dat hij het niet weet. Een Turk is gewend te gehoorzamen, dat duurt al vele generaties, en dat zal de komende generaties ook niet veranderen.

Toch zou ik niet het advies geven Turkije te mijden, dat doe ik ook al 45 jaar niet, en ik volg ook dagelijks het Turkse nieuws in de krant en op tv. Ja, als je naar Turkije gaat loop je bepaalde risico’s die ik ook al meerdere keren mocht ervaren. Maar als je geïnteresseerd bent in dat land en bevolking, dan kan je dat beter met je eigen ogen en oren waarnemen, en niet afgaan op welke berichtgeving ook, ja, ook deze.
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door AadenAnke »

:clap: :thumbup:

Gr. Aad
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Weer naar Turkije?



Bericht door durisotti »

Amsterdam is veel gevaarlijker dan Istanboel momenteel...

En ik ben het niet met jou conclusie over de gewone man eens..
In hoe verre zijn de verkiezingen democratisch..Zijn er onafhankelijke kranten of TV zenders ?
Vaak zit de macht bij een paar rijke families of stammen, dat geld in heel veel landen..
Plaats reactie