satellietontvangst Turkije

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Ik kan weinig info vinden op internet over satellietontvangst in Turkije.
We gaan daar in augustus naar toe en vinden af en toe tv kijken voor oa het nieuws wel prettig.
Het verst dat wij zullen gaan is Cappadocië , we hebben een Oyster Vision, 85 cm met automatische skew.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met het ontvangen van de Astra 1 satelliet in Turkije?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door Ercumet-Ozbek »

We hebben ieder jaar tot Ankara TV ontvangst en daarna niks.Hele Mid.Zee gebied heb je ook geen ontvangst,jammer he?Grtz.
Boranka
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door CaroLen »

Over het algemeen reageer ik niet meer op Turkse info :silent: echter helaas heb ik andere ervaringen als Ercumet. :oops: Dus toch maar even mijn goede ervaringen neergezet.
Wij waren de laatste keer in 2011 in Turkije
Langs de hele route Griekenland (Egeïsche zee) en Middellandse zeekust in Turkye, zelfs in Cappadocie op de Camping met uitzicht op de ballonvaarten hadden wij ontvangst. Ook de vele jaren ervoor geen problemen. Over het echte binnenland kan ik niet oordelen, daar wij om bepaalde redenen ons aan de kust regios hielden/houden.
Wij hadden toen een Maxvieuw handmatige schotel met Denson ontvanger .
Nu hebben we ook Oyster85 met skew. volgend jaar willen we weer eens naar Turkye, hopelijk hebben we dan ook weer gewoon ontvangst.
Overigens als je de gelegenheid zou hebben een andere periode te gaan zou ik dat zeker aanbevelen.
In Augustus kan het warm of wel heel erg warm tot bijna heet zijn. September-Oktober is al veel fijner.
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Bedankt voor jullie antwoorden, het zou nog wel eens mee kunnen vallen dus.
Ook in de Peloponnesos hadden we ontvangst en in Marokko tot in de Sahara.

@Leonard, we willen in augustus toch meer aan zee verblijven en in september/oktober bv naar Cappadocië.
Zo hebben we het vorig jaar in Griekenland ook uit kunnen houden van mei t/m september en wellicht zal het nu ook wel het geval zijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door CaroLen »

thole schreef:@Leonard, we willen in augustus toch meer aan zee verblijven en in september/oktober bv naar Cappadocië.
Zo hebben we het vorig jaar in Griekenland ook uit kunnen houden van mei t/m september en wellicht zal het nu ook wel het geval zijn.
Augustus-Sept-Okt Let wel. Een Visa (WAS) 90 dagen en dan moest je er echt uit zijn.
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door volvop31 »

Ontvangst langs de kust tot Antalya in 2011 met een automatische Oyster 65cm en een Denson receiver.
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Volvop bedankt.
Augustus-Sept-Okt Let wel. Een Visa (WAS) 90 dagen en dan moest je er echt uit zijn.
Misschien dat we toch wat later in augustus, bv eind augustus in Turkije komen.
Je hebt ons wel aan het denken gezet wbt de temperatuur, wellicht dat we nu over de heenweg wat langer gaan doen of eerst de Zwarte Zeekust gaan bezoeken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door Odyssee »

Hallo Thole,
In het najaar van 2012 zijn we met een groep naar Turkije geweest. Langs de zuidkust tot de badplaats Kas een goede ontvangst met een Oyster van 85 cm. In Cirali ("eeuwige vlammen") ook aan de kust, zo'n honderdvijftig kilometer voor Antalya was het over met de ontvangst. Ook bij de reisgenoten met dezelfde schotels. Ik kan met niet goed meer herinneren waar we in Turkije weer wel ontvangst hadden. Mogelijk in Akcakoca aan de Zwarte Zee, maar zeker in Istanbul.
Groet, Wim
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Wim, bedankt voor je info.
We hebben ook wel films en series bij ons.
Het ziet er naar uit dat we een groot gedeelte van onze reis wel tv ontvangst zullen hebben.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door fstuif »

Hallo Thole.

Na Marokko naar Turkije. Goed plan. Mooi land. Wij rijden via het binnenland naar Cappadocië en hebben prima ontvangst. Na Cappadocië houdt het op. Tenzij je van satelliet wisselt. Het zou moeten kunnen, maar het kostte mij teveel moeite. Moet dan aan dingen gaan draaien waar ik geen verstand van heb. Wij zijn op 15 t/m 17 sept in Cappadocië. De bekende ballonnen camping Kaya. Er staat een biertje voor je koud. Ik vraag me eigenlijk af waarom je niet verder gaat. Het wordt na Cappadocië pas echt mooi en interessant.

Groeten,

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Hoi Fred, mooi de tv ontvangst .
Bedankt voor de uitnodiging, we weten niet waar we omstreeks die tijd zitten.
Waarom we niet verder gaan?
Ik ben wat gehandicapt , door een tumoroperatie in mijn rug, lang geleden, mis ik 2 ribben.
Hoe ouder ik wordt, hoe krommer mijn wervelkolom doordat spieren zich niet meer aan die ribben kunnen hechten, operatie is te riskant door de bestraling.
Echter we wilden naar Istanboel, het streven is nu is al Cappadocië , dus wie weet..
Maar misschien blijven we onderweg wel steken als het fysiek niet kan.
Zou wel leuk zijn als we elkaar zouden ontmoeten, na Marokko in Turkije :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Walter2
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 15:29

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door Walter2 »

Vandaag Silifke, 85 cm schotel: op Astra alleen CNN, niet de Nederlandse zenders, op Hotbird wel allerlei, maar niet BVN. Ik herinner me dat het vroeger beter was, nu hebben we een 'automatische skew', is dat dan wel een verbetering? Maar natuurlijk kunnen aanbieders zelf ook de footprint aangepast hebben.
We follow the sun!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door thole »

Ik begrijp dat jullie , via Konya, uit de richting Ankara zijn gekomen. Hoe was elders de ontvangst?
Ook wij hebben een automatische skew.
Als jullie een Oyster hebben kun je via het menu het land instellen waar je bent, maar dat wisten jullie wellicht al.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Walter2
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 15:29

Re: satellietontvangst Turkije



Bericht door Walter2 »

Hallo Thole, inderdaad, bij Ankara en Konya was het ook al afgelopen met Astra. Maar wat me verbaast is dat ik op Hotbird wel van alles krijg, maar niet meer BVN (in Canakale nog wel, maar daar hadden we ook nog alles op Astra).
Maar: we zijn expres in Griekenland gebleven tot het WK afgelopen was, hebben daar alles gezien.
Groeten van Walter
We follow the sun!
Plaats reactie