Nemrut Dagi (Mount Nemrut)

Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door Lonewolf »

Op mijn voorgenomen reis door Turkije dit jaar in augustus/september wil ik Nemrut Dagi bezoeken. Wat ik ervan gezien heb op internet is indrukwekkend.

Ik hoop dat het ver genoeg van de Syrische grens ligt (hemelsbreed schat ik 150 km) om niet onder vuur te komen. Hopelijk is er dan een einde aan de slachting daar gekomen.

Mijn vraag is of ik naar de beelden kan rijden met mijn camper. Ik kan dat niet vinden en kan het ook niet goed zien op Google Earth. Is iemand er geweest of weet iemand of je helemaal naar boven kunt rijden?
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door durisotti »

Ik ben er in 1987 geweest en toen was het een flinke klim, en dat is nog steeds zo:

http://www.turkeytravelplanner.com/go/E ... scent.html

Je wordt daar beschermd door het Nederlandse leger, dus dat zal wel goed zitten !

http://www.defensie.nl/missies/turkije/
Gebruikersavatar
Jan Adriaan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 16:38
Contacteer:

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door Jan Adriaan »

Wij zijn er vorig jaar geweest met de camper. Je kunt tot 100 m onder de top rijden. Verder is het een forse klim. Neem je tijd. Je kunt ook vervoert worden op een ezel de berg op. Het is schitterend, zeker de zonsondergang. Sommige backpackers bleven er slapen op de rotsige ondergrond om de zonsopkomst mee te maken. Dat hebben wij niet gedaan.
Zie ook onze site http://carlametjan.waarbenjij.nu/
Veel plezier Turkije is een prachtig land
Gr Jan
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door fstuif »

Goede keus. Prachtig gebied en nee, je wordt niet uit je schoenen geschoten.
Tussen Kahta en de berg ligt een hotel met camperplekken. Goede plek. Ook in Kahta zijn camperplekken maar die zijn erg rumoerig.
Aangezien het klimaat in dit gebied gaat veranderen onder invloed van de aangelegde stuwmeren heeft men een museum gebouwd voor de beelden en gaan ze op den duur naar binnen.
Ga vroeg naar boven met de camper, het wordt er druk met busjes en neem een warme jas mee. Na zonsondergang wordt het koud. Misschien komen we elkaar daar wel tegen.

Goede reis,

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door Ercumet-Ozbek »

We zijn vele malen daar geweest,veilig en leuk.Annrader Camper beneden laten en met Dolmus/Taksi naar boven,wegen zijn slecht en stoffig.Geen gevaar Patriots zij aan de grens??? Grtz.
Boranka
Lonewolf
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door Lonewolf »

Dank voor uw reacties en adviezen.

Ik las dat je van twee kanten het laatste stuk moet klimmen. Er werd gezegd dat dat vanaf de kant van Malataya het kortst en gemakkelijkst was. Dat past me in twee op zichten. Ik kom vanaf het noorden (Zwarte Zee). De tweede reden laat zich raden :-B

Wat zijn de meningen hierover?
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Nemrut Dagi (Mount Nemrut)



Bericht door Vertrokken4 »

Ik was er twee dagen geleden, de weg naar boven is in perfekte staat, het lopen vanaf de parkeerplaats geheel over nieuw aangelegde trappen die niet al te steil zijn. Het waaide flink en was 0 graden, maar dat zal in augustus wel anders zijn. Er is ook een alternatieve route met de auto maar dat is een piste, kan met een kleine camper maar dan is enige piste ervaring wel een pre, wij en enkele anderen zijn via deze piste naar beneden gereden.

Ik heb er een filmpje van gemaakt maar internet is hier te traag om hem te uploaden, even geduld aub.

GRTZ,

JP
Plaats reactie