Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!

Toedeledoki

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Toedeledoki »

Dat van hokkie naar hokkie lopen aan de grens versterkt wel de vakantie ver-weg beleving natuurlijk.... :wink:
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Vertrokken4 »

Ach,

Ik loop al bij zoveel grenzen urenlang van hokkie naar hokkie dat ik wel blij word als ik me dat kan besparen.

Groetjes,

Jeroen
Toedeledoki

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Toedeledoki »

Haha Jeroen,

Ik vond het kopen van een Roemeens wegenvignet bij een Roemeens postkantoor al een belevenis op zich :)
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Dat is juist het Charme van de vakantie in oosten, vind ik,en wat denk je tol (HGK) kaart kopen aan de grens of bij een PTT kantoor?? en als te goed op is, weer opwaarderen bij een tol huisje of post kantoor.Ik vind zulke dingen bij horen.Trouwens ik heb gesteren een e-mail gehad, over een hele grote Camper Park van de grens naar Istanbul,in Catalca/Yalikoy 70 km voor Istanbul,www.catalcakaravankamp.tr, ik gaa dit jaar langs om te kijken.Grtz.
Boranka
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Vertrokken4 »

Heb overigens net bericht ontvangen dat de mogelijkheid om het e-visum te regelen aan de grens zal worden voorzien in speciale "boxen" op de luchthavens, over de landovergangen geen woord. Ben benieuwd.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Als je in Turkije komt,je moet toch een soort vignet kopen( HGK) en je voorruit plakken!! Ik denk het zelfde loket ook de visum regelt??Daar kan je ook opwaarderen ezv.Zou in deze boxen ook internet zijn?Ieder geval is toch geregeld,sucses en grtz.
Boranka
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Vertrokken4 »

Gisteren:

Grenspassage met e-visum razendsnel, wordt even een scanner opgezet en alles binnen 2 minuten klaar, helemaal super.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door hathi »

Klopt deze stelling ?De reden Waarom Nederlanders een visum voor Turkije moeten hebben, (kopen) ,b.v. een Duitser hoeft dit niet .Toen er vroeger zoveel mensen uit T naar NL kwamen , dacht de overheid hier kunnen we aan verdienen, dus heeft T gezegd dat gaan we dan ook voor die Nederlanders doen met dit resultaat
Hans
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door robbreedveld »

@Jeroen ,

Dat E-Visum heb je dit online vanuit Nederland geregeld of aan de grens aldaar ?

rob
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Vertrokken4 »

Online vanuit Nederland geregeld.

Groetjes,

Jeroen
Lonewolf
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Lonewolf »

Valt een camper, ongeacht lengte, onder klasse bij het Turkse tolvignet?
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Als je aan de Turkse grens,naar PTT of andere instantie gaat voor de vignet,wordt naar je kenteken gekeken en volgens gewicht en lengte wordt je vignet prijs bepaalt.Ik heb een minibus prijs betaald.Grtz. :cheers:
Boranka
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door Vertrokken4 »

Wij hebben zowel nu als vier geleden helemaal geen tol gebruikt en er ook nooit behoefte aan gehad. Vorige keer wel KGS kaart gekocht maar deze keer niet. Het hele wegennet in Turkije is prima voor elkaar, in en rond de grote steden is het tolvrij. Zelfs secondaire wegen zijn van prima kwaliteit, slechts echte kleinere lokale wegen kunnen slecht zijn maar zelden onbegaanbaar voor een gewone camper.

Groetjes,

Jeroen vanuit Diyarbakir.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Turkijevisum vanaf nu van te voren regelen!!



Bericht door robbreedveld »

Dankzij de informatie van Jervig ook wij beiden online binnen het uur een visum , geregeld en ontvangen.
Ik voor 90 dagen Multi Entree en voor mijn Chinese vrouw 30 dagen single entree , het is kort maar beter kort dan niets , vermaken ons de rest van de tijd wel in Griekenland.
Ferry naar Griekenland was moeilijk , vanaf half april tot 6 mei geen camping on board voor de route Ancona - Igoumenitsa , wel retour vanaf half juli.Vanuit Venetie was nog plaats , dus gelijk genomen.
Eigenlijk voor ons hetzelfde als vorig jaar tijdens onze Griekenland reis.

Rob
Plaats reactie