slechte kwaliteit diesel?

Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Uit en thuis ong. 2000 euries diesel,is toch niet duur??? Grtz.
Boranka
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

We hebben tot nu toe enkel in Turkije 8000 km. gereden met prima diezel.De prijzen worden steets goedkoper,gesteren is de prijs weer gezakt onder 4 TL, nl. 3,95 Turks centen. Enkel in de grote steden en Trakia is brandstof duurder,met huidige kurs is een liter diezel ong. E. 1,40.Tel je winst,grtz.
Boranka
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Ger en Loes »

SuzanneR1978 schreef:Haha, sorry Japie, dat gebeurt in Pernis. Waar alle vrachtwagens van de verschillende maatschappijen(nou ja, heel veel) worden geladen met brandstof. Elke maatschappij krijgt zijn eigen toevoegingen. Ze laden eerst gewone benzine/diesel en rijden vervolgens naar hun eigen merk en krijgen daar de toevoegingen erin.
De toevoegingen zijn ook uiterst geheim, die gebieden kom je niet zomaar in.
Ik heb al eens een rondleiding gehad daar, erg interessant. Maar ik moet je dus teleurstellen. Ik sprak over wij, omdat ik geen merknaam wilde noemen.
Ik gooi er al drie jaar , uiterst geheim, :-B aceton bij. Scheelt aanmerkelijk in verbruik en is goedkoper. En nee, die discussie hoeft voor mij hier niet nog eens :cheers:
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Japie »

Ik gebruik al een kleine 20 jaar aceton, het goedkoopste in la France, niet veel zuiniger maar meer kracht en mooier ronddraaien. Zelfs mijn vrouw valt het op als het er niet in zit en die volledig a technisch en heeft ook geen verstand van auto's maar kan wel verrekte lekker koken. :thumbup:

Gooi nooit geen aceton in de moderne diesels is mij verteld, die schijnen daar niet tegen kunnen.

Wat de kwaliteit van diesel betreft, ik tankte vroeger ook wel vaak bij een onbemande pomp en toch haalde daar lang niet de km ( rij > 50.000 km/j) mee als van een gerenommeerd merk en waarbij ik zowel in binnen als buitenland de beste ervaringen heb met Belgische Prut.
Camper loopt er merkbaar beter op en mijn Toyota Avensis heeft dit het liefst,waar dat aan ligt weet ik niet.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Lonewolf
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Lonewolf »

Ik ben deze draad begonnen en kan nu uit eigen ervaring (6000 km door Turkije deze zomer) bevestigen dat er geen vuiltje aan de lucht (en in de diesel) is in Turkije. Overwegend nieuwe moderne tankstations met uiterst vriendelijke en behulpzame pompbedienden.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Vertrokken4 »

Zo is dat!!
Toedeledoki

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Toedeledoki »

Geen problemen gehad in Turkije. Wel waren er vaak 2 kwaliteiten diesel te koop. Net als in Albanië. Ik meen mij te herinneren dat vaak alleen op de dure "EN 590" stond. Dus die hebben we maar getankt.

De tankstations in de grote stad zijn moderner en luxer dan in Nederland. De tankstations op het platteland kunnen er inderdaad wat bedenkelijk uit zien.

In Istanbul nog iets grappigs mee gemaakt. De tank was nagenoeg leeg. En tankstations langs de snelweg kennen ze daar blijkbaar niet. Je moet er dus af. We kwamen bij een gigantisch tankstation uit. Ik denk wel 50 pompen. Daar staat een jochie bij iedere pomp die je tank volgooit. Je krijgt dan een bonnetje mee om binnen te gaan betalen. Tot zover kon ik het nog volgen. Het kassabonnetje dat ik binnen kreeg heb ik echter gelijk weggegooid. Zoals ik eigenlijk altijd met bonnetjes doe... Het jochie bij de pomp laat je dan niet gaan... Die wil die bon zien. Achteraf erg grappig. Toen erg vervelend. Iets om rekening mee te houden dus!
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2315
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door rbisdom »

Uit en thuis ong. 2000 euries diesel,is toch niet duur???
Hoeveel kilometer rij je dan in Turkije?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Uit en thuis terug ong. 15,000 km's.
Boranka
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2315
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door rbisdom »

Onze eerste reis naar Turkije staat gepland voor oktober 2016. Ik had 10000 km in mijn hoofd en 1500 euro, dan heb ik dus een redelijke schatting gemaakt. Ik ben beperkt in mijn tijd en zal dus niet zo heel ver het land in gaan.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door thole »

Wij zijn over land heengegaan,het verst was Cappadocie, terug via Italië en dat was 10.000km.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2315
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door rbisdom »

Dan ben ik trots op de manier zoals ik dat heb ingeschat. Ik ben nog niet verder dan Kroatie geweest. Het lijkt in tijd allemaal nog wel heel ver, maar al die voorpret is ook heel veel waard. En als ik ervoor zorg dat de planning goed is, kunnen we goed genieten van de reis.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1986
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

We zijn bijna de hele Turkije afgereist,sommige plaatsen wel 2 x geweest,als je oktober naar Turkije gaat,denk je, dat buiten de Middelandse Zee gebied ,binnen landen echte winter is? En wat denk je om terug te reizen,sneeuw,regen ezv. in Oostenrijk/Duitsland.Beste tijd voor Turkije reizen zijn vanaf Mei t/m Oktober.Grtz
Boranka
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2315
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door rbisdom »

De bedoeling is om eind oktober weer thuis te zijn.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie