We gaan (weer) naar Turkije!

Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Ja in Istanbul met de camper rijden is een kunst apart,maar al je dit 55 maal doet,is niks anders dan een zakje patat eten??Ben je nog op Posporus tour-Prinses eilanden bezoek of onder de galata brug vis eten ezv.Rn Beyoglu niet te vergeten,veel plezier.Grtz
Boranka
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Na 3 dagen op deze prachtige en rustige CP,naast grote Audi daeler,we zijn nog grote bazaar,egyptisch bazaar en natuurlijk bi de Galata brug lekker vis gegeten;zijn we s'middags Istanbul verlaten,ondank we iedere keer zeggen"deze camping slaan we over" zijn we toch naar de Grand Omur camping gekomen,vreselijk mens(De Baas)mevr.Omur was ook.Geen warm water,ze zei geen zon,geen warm water?Okey strom aangesloten,we hadden onderweg gegeten,wat TV en vroeg naar bed.Andere dag vroeg naar de grens,pas afgegeven, en ik zat te knijpen,want onderweg heb ik een politie outo ingehaald met 100 km. en werd door de zijkert ingehaald,papieren ezv, en de kap zei,je moet met deze Camion? of vrachtwagen niet harder dan 80 km. rijden,na vele discusus,heeft hij 190 TL. bekeuring geschreven,ik heb gezegd,je kan je reet vegen,ik betaal deze bekeuring nooit!Hij kan tussen camper en vrachtwagen verschil niet zien.Mijn info andere camper bezitters was;je kan met de camper net zo hard rijden als een persoons auto.En fijn bij de douane beetje interessant doen en we waren over de grens in Bulgarij.Dus de Turken waren nog niet zo ver met de bekeuringen?? Ha ha ha .In Bulgarij zijn de wegen vanaf Plovdiv opgeknapt,nieuwe asfalt.We zijn s'middags 14 uur in Pirot aangekomen.Bij de nieuwe camping Piroska zijn we geslapen.Morgen verder.
Boranka
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Tidens onze eten in de camper kwam de beheerster met paar walnoten om te proeven;was lekker, en ze zegd" per kilo kosten ze 3 euro,ok ze breng 11 kilo en ik moet maar 30 euro betalen,goed walnoten in de garage,lekker TV kijken en naar bed.S'morgens vroeg op en weg,de wegen vanaf Pirot tot Nis gaan ze opknappen,dus langsaam en voorzichtig rijden.Na Nis kaartje uit de outomaat en karren maar tot Beograd.In Beograd eerst goedkoop tanken E.1.05 en dan naar de Donau camping,we waren de enigste gasten,goed geslapen en andere dag via Novi-Sad en Subotica naar de Hongaarse grens.Bij de grens was niemand we kunnen zo door rijden,deze grens was vorige week gesloten geweest om vluchtelingen tegen te houden. Na de grens 17 km. en we zijn in Kiskunmajsa Thermal/Camping en we zitten nog.Grtz
Laatst gewijzigd door Ercumet-Ozbek op di 27 okt 2015, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Boranka
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door fstuif »

Wij zijn door Turkije naar Georgië gereden en natuurlijk ook weer terug. Heen via Ankara en Erzerum en dan door de bergen. Terug vis Macka en Niksar en Ankara. Zeer droevige verhalen van uitbaters van campings en restaurants. Geen tot zeer weinig toeristen. Wat is dat jammer, maar wel een beetje begrijpelijk. Men laat zich bang maken. Ook in Golbasi gestaan. In augustus beneden en zonder ongedierte. Eind september boven en tussen de wolken muggen. Was een negatieve verrassing.
Turkije blijft mooi en de mensen blijven aardig. Een beetje goede pr kunnen ze wel gebruiken. Misschien moet de politiek daar ook een beetje gaan meewerken. Als het aan ons ligt gaan we volgend jaar gewoon weer een mooie reis maken door Turkije.

Groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Hallo Fred; weer een dappere camperaar? De ronde doende verhalen,zijn afkomstig van Indianen?! Turkije is safe en safer dan de andere europaaische landen.We hebben zo veel reizen gemaakt en nooit en nimmer wat narigheid gehad.Je moet wel alltijd oppassen.Wat de PR werk betreft de regering doet niks,die is bezig zich te handhaven en nog rijker maken.En dan de geloof? De houd ook de mensen DOM!!.Maar we gaan volgend jaar gewoon weer naar Turkije.Grtz.

Uit droevige en regenachtige Hongarij.
Boranka
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door thole »

. Misschien moet de politiek daar ook een beetje gaan meewerken. Als het aan ons ligt gaan we volgend jaar gewoon weer een mooie reis maken door Turkije.
Fred, ik ben bang dat de dictatuur van Erdogan alleen maar meer onderdrukkend wordt.
Er waren, nu 1 nov. nadert al kranten verboden, nu worden nog meer kritische geluiden gesmoord.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2467 ... cht__.html

Maar het is een mooi land met aardige inwoners, we hebben vorig jaar genoten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door fstuif »

Je hebt volkomen gelijk Thole. Er zijn vele nare dingen aan de hand daar. Maar als ik mij als reiziger moet bekommeren om de politieke beslommeringen van de landen of alleen die landen kan bezoeken die passen in mijn wereldbeeld dan moet ik ieder jaar naar Terschelling.
Natuurlijk is Turkije mooi en zijn de mensen erg vriendelijk. Maar aan de andere kant was het zo dat we niet naar de omgeving van Van konden, was de toestand in Dogubayazit erg labiel en werden de toeristen terug gestuurd, was de grensovergang met Iran moeilijk toegankelijk. Niet heel Turkije is bereisbaar, maar er zijn wel (beperkte) mogelijkheden.
Feit blijft dat gewone Turkse man zijn boterham niet meer kan verdienen in de toeristen industrie. Vooral de streken in het oosten hebben die camperaars zo nodig. Aan de andere kant kiezen ze hun eigen leider en hebben daarmee te leven.
Ook de gewone Turkse man/vrouw wil een dak boven zijn hoofd, een bordje eten en zijn kinderen in vrede opvoeden.
We hebben met een aantal mensen in Armenië gesproken en daar is het allemaal nog een tandje beroerder. Die grens blijft potdicht (dachten wij) totdat we hoorden dat er 's nachts vrachtauto's uit Armenië via Georgië naar Turkije gaan en vol weer terug komen. Probeer het maar te snappen.
Wij genieten van de contacten met mensen en willen geen kogelgaten in onze camper. Daarin zijn wij niet anders dan de meeste andere camperaars.

Wij hopen jullie volgend weer eens ergens tegen te komen. Kunnen we nog een mooie boom opzetten. Waarschijnlijk gaan we in maart richting Marokko en in het najaar met een groep naar Georgië en Armenië.

Gr.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door thole »

Fred, bedankt voor de update over Turkije.
Feit is dat ik me altijd wil informeren over de landen die we bezoeken en daar hoort ook de politieke situatie bij.
Goed, de Turken kunnen kiezen zondag, de omstandigheden waaronder etc...........

Marokko valt ook veel op af te dingen wat democratisch gehalte, gesprekstof genoeg onder het genot van een glas wijn.
Wij gaan in januari naar Marokko tot ongeveer half april, dus wie weet...
We zijn altijd traceerbaar via onze site :wave:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Lieve mensen;geen politiek doen.Dit moet je aan de mensen over laten,die daar wonen.Ga lekker naar Turkije en geniet van de zon en gastvrijheid van de mensen.Als Erdogan van juli worden in de gaten heeft,heb je grote probleem .Daroom ga met vakantie en bemoei je niet met anders mans zaken,goed,ook in Marokko? We zitten al paar weken in Hongarij,en hier is ook wat aan de hand?Grenzen dicht voor de vluchtelingen ezv.Maar het beste is je nergens bemoeien en vakantie vieren.We zijn om plan volgende week naar huis te reizen.Grtz.
Boranka
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Diktateur Erdogan heeft weer gewonnen,dus Turkse volk wil hem graag als President hebben.Leg je hier neer.Of anders ga lekker naar Spanje of Marokko???Let op bij de Turkse grens??? Grtz.
Boranka
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Cee Pee »

Meer dan de helft heeft niet op hem gestemd hoor, dat hij het toch weer alleen voor het zeggen heeft ligt aan het Turkse kiesstelsel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Hij is niet mijn favoriet? Maar heeft toch %50 stemmen gekregen??Grtz
Boranka
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door thole »

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ovs ... ~a4176330/


En er komt een EU rapport aan waarin staat dat het met de mensenrechten en de persvrijheid steeds slechter gaat.
Laatst gewijzigd door thole op ma 02 nov 2015, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: We gaan (weer) naar Turkije!



Bericht door Ercumet-Ozbek »

OK,wat heeft dit vakantie in Turkije te maken,je moet oppassen aan de grens,hij hoort en ziet alles.De grote baas??
Boranka
Plaats reactie