Brug naar Zweden: hoe wordt de lengte gemeten?

leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Brug naar Zweden



Bericht door leven »

Hoi hier ts weer. Bedankt voor de reacties. Ik wilde via de bruggen rijden omdat ik ook nog nooit in Kopenhagen was geweest. Die bruggen zijn wel geweldige bouwwerken natuurlijk. Voor mij dus een interessante route, maar duurder dan mijn veerboot terug die vrijdag gaat en 60 euro kost. Zonder Hut en eten. We gaan het zien
leven en laten leven
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Brug naar Zweden



Bericht door jaap van duijn »

@Leven,
En ja aan die bruggen heb ik nog mee gewerkt met de "fundatie en ondergrond" begin 90-er jaren, gestationeerd on Korsor en werkend via eiland Sprogo.
Was mooie job.

Jaap
Beroepsreiziger

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

EasyBee schreef:
zo 17 okt 2021, 0:29
"Nooit geen" :problem:
Van hier naar Zweden en niet met brug of veerpont, wil ik graag van jou een derde goedkopere optie.
We zijn incl. fietsendrager op chassis 8,5 m lang, dus kost me een flinke duit.
Derde optie? Ok, vliegen. :mrgreen:

Wat ik bedoelde, je moet het water over, en dat gaat hoe dan ook geld kosten.

Lees dit topic door, en je ziet verschillende bedragen voorbij komen.

De bruggen of pondjes route is niet bepaald de goedkoopste.
De Rostock route is ook niet bepaald perfect.
Je moet dan ook niet alleen meer rijden, maar je heb ook geen normale nachtrust. Of een lange tocht als je de dagboot neemt.

Voor rond de 100€ heb je een overvaart van Travemunde naar Zweden. Met hut. Met een luxe wagen. Geen idee wat je voor een camper van 8,5mtr betaald.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Brug naar Zweden



Bericht door peter possl »

je kunt ook nog met stena van het zweedse helmstad naar het deense grenaa. Grenaa ligt op het deense vasteland en je kunt daarvandaan zonder brug/pontje richting hamburg rijden.
Beroepsreiziger

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

Je bedoel, Grenaa - Varberg?
Daar wil je je hond nog niet opzetten.

Buitendat, het is een oversteek van 4 uur. Of saai overdag, of een klote nacht.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Brug naar Zweden



Bericht door peter possl »

het traject grenaa - varberg is al ruim 2 jaar opgeheven. stena vaart nu grena-halmstad.
ik ben al meerdere keren met de stena nautica heen en weer gevaren en begrijp die opmerking over het schip niet. afgelopen zomer nog naar zweden met dit schip gevaren. mocht met onze hond zitten in de lounge voorin het schip. er is ook een hondenkamer. schip is wel oud maar in prima conditie.
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Brug naar Zweden



Bericht door leven »

Zo die boot had een uur vertraging, en bij het uitschepen ging ook iets verkeerd, we moesten een uur in de auto wachten. Voor ons nog OK, kachel aangezet, maar er waren ook families met kinderen in personenauto's. Mijn eigen vraag beantwoord :ja bij de bruggen wordt automatisch gemeten. Bij de boeking voor een boot kun je zelf aangeven hoelang je voertuig is. Maar dat maakt weinig uit, het is boven 6 meter dus sowieso goedkoper met de boot. En duurt lang, het is net wat je wilt. Nog een ding: zonder brug of boot kan natuurlijk ook, over land. Finland!!! Ga ik misschien volgend jaar maar eens proberen
leven en laten leven
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Borinoco »

peter possl schreef:
zo 24 okt 2021, 23:35
het traject grenaa - varberg is al ruim 2 jaar opgeheven. stena vaart nu grena-halmstad.
ik ben al meerdere keren met de stena nautica heen en weer gevaren en begrijp die opmerking over het schip niet. afgelopen zomer nog naar zweden met dit schip gevaren. mocht met onze hond zitten in de lounge voorin het schip. er is ook een hondenkamer. schip is wel oud maar in prima conditie.
Dat is voor ons de reden waarom wij die route nemen, de honden mogen lekker op het dek. Zelf een stoel, honden lekker bij je op hun eigen kleed, slapen doen ze de hele rit. En dat hij wat ouder is....het zal, geen last van. Nooit problemen gehad, altijd op tijd gevaren en vriendelijk personeel.
Volgend jaar gewoon weer deze route naar Noorwegen!
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Brug naar Zweden



Bericht door NAWM »

Wij denken volgend jaar zo:

https://www.hansadestinations.com
Beroepsreiziger

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

peter possl schreef:
zo 24 okt 2021, 23:35
het traject grenaa - varberg is al ruim 2 jaar opgeheven. stena vaart nu grena-halmstad.
ik ben al meerdere keren met de stena nautica heen en weer gevaren en begrijp die opmerking over het schip niet. .
Ok, dat die nu Halmstad vaart wist ik niet.
Laatse keer voor mij was ook al weer 5 jaar geleden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Brug naar Zweden



Bericht door hurktoilet »

Beroepsreiziger schreef:
zo 24 okt 2021, 22:45
Buitendat, het is een oversteek van 4 uur. Of saai overdag, of een klote nacht.
Een oversteek over zee is altijd saai. Er gebeurt niets, je niet niets behalve eeuwigdurende golven... ik neem het voor lief als ik naar een heel mooi gebied wil (Corsica, Schotland, Ierland), maar anders geven ze mijn portie maar aan Vikkie
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Brug naar Zweden



Bericht door peter possl »

dat is nu het verschil in camperaars met een bootjesachtergrond ( vele) en de “ landrotten” camperaars.
Als ex zeiler kan ik genieten van de zee. Kan je dat niet, neem dan de bruggen, blijf je op de vaste grond
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Marianjacques »

Als ex zeiler (40 jaar....ook op zee), ga ik 10x liever over de brug.
Een Camper hoort te rijden...anders had ik wel weer een boot.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Brug naar Zweden



Bericht door Eric van den Heuvel »

Naar Zweden naar mijn idee de beste optie voor ons campertje 5.75 m. met de 2 veren, Putgarden Rodby en Helsinggor Helsingborg. Korste tijd op de veren, goedkoopste overtochten. Geen voorboeking nodig. Groet Eric
Plaats reactie