Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?

Plaats reactie
fpcamper
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 04 sep 2020, 9:46

Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?



Bericht door fpcamper »

vanaf 14 september hebben wij twee weken een camper gehuurd, planning was Noorwegen maar dat kan nu niet doorgaan.
Nu willen we dus naar Zweden, maar welke route? Mij leek de wilderness route heel mooi maar mijn man is bang dat het teveel is om in twee weken te doen, mede omdat we nog onervaren met de camper zijn.
Een andere optie zou zijn Göteborg - het gebied Dalarna - Stockholm - via Jönköping naar Trellebrog.
Is dit een mooie route (ook gezien de periode) en te doen in twee weken?
Tips zijn zeer welkom. We houden van rijden, van mooie (groene) omgeving, afwisseling, rendieren zien lijkt me geweldig.
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: eerste keer met camper naar Zweden, welke route?



Bericht door Suntracker »

Hallo,
Je schrijft er niet bij hoe je in Zweden denkt aan te komen en belangrijker...waar. Er zijn allerlei mogelijkheden om in Zweden te komen. B.v. met de diverse veerboten vanuit Duitse of Deense havens of met de boot van Puttgarden naar Rödby en dan via de Öresundbrug, of via de grote bruggen in Denemarken en dan via de Öresundbrug, of de veerboot naar Trelleborg, of naar Göteborg?
Wij wonen in het zuiden van Zweden (onder Växjö) en vonden een ritje met de camper naar de Vildmarksvägen en weer terug best een eind rijden in twee weken. Het gaat wel maar als je het nog nooit gedaan hebt is het best een heel eind.
Je moet er ook aan denken, dat vrijwel alles, d.w.z. bezienswaardigheden e.d. (weer) dicht is. Het seizoen is een beetje voorbij. De natuur is echter altijd open!!
Dalarna is heel mooi, maar ook de zuidkust van Blekinge. Er is zoveel, dat het niet makkelijk is om een keuze te maken.
Als je besluiten om toch de Vildmarksroute (ook ca. 500 km) te gaan rijden, dan kan ik wel routes e.d. naar je mailen.
Ik wens jullie in elk geval een goede reis en ook heel mooi weer. September kan echt heel mooi zijn (indian summer)!
André
fpcamper
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 04 sep 2020, 9:46

Re: Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?



Bericht door fpcamper »

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Het plan is om met een overtocht vanuit Duitsland te gaan en ook zo retour te gaan.
Het aanvankelijke idee was Kiel-Göteborg heen en dan vanaf Trelleborg terug maar dit kan ik nog aanpassen als de route anders wordt.

Ik heb de zuidkust opgezocht en dit ziet er ook heel mooi uit. Is dit ook nog de moeite eind september en welke plaatsen mag ik dan nietover slaan?
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?



Bericht door de hoekies »

Bekijk eens wat site`s
https://www.dehoekies.nl/2018%20Zweden.htm
https://www.dehoekies.nl/2013.htm
https://www.dehoekies.nl/2015%20Noord%20Zweden.htm

En maak daar een route uit, je rijdt niet veel km i op 1 dagn Zweden
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?



Bericht door Janpinz »

Een eerste keer met camper..weet niet welk type, maar het lijkt mij te ver.
Als je van rijden houd, op zich geen probleem, maar waar huur je dan een camper voor?
Als je eens een fijne plek vind, kun je er niet eens een paar dagen blijven, je hebt een schema te volgen.
Weg vrijheid, weg voordeel van je huisje bij je...
Zelfs Zweden is al een eind, vooral gerekend in uren. Zweden ( en wij ook) rekenen eerder in uren reistijd, dan kilometers of mil.
Maak er wat van, goeie reis!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer met camper naar Zweden: welke route?



Bericht door Aloys »

Ga je 's ochtends op tijd van huis, dan sta je 's avonds al op een camperplaats in Zweden...
Meerdere keren gedaan, met vrienden en 2 campers.

Uit ons blog:
Vertrokken uit Veenwouden om 08.30 uur. De reis gaat eerst via Bremen en Hamburg naar Puttgarden, noord-Duitsland. Daar komen we tegen 15.00 uur aan, na ca. 490 km. Amper een half uurtje later zitten we op de veerboot naar Rodby. Om 16.20 uur rijden we de de boot weer af, in Denemarken. Na enkele kleine files zijn we om 18.30 uur in Helsingor, 200 km noordelijker. Weer geluk: na amper een kwartier zitten we op de boot naar Helsingborg, Zweden. Rond 19.00 uur rijden we de boot weer af. Het is nu nog 25 km naar het noorden, waar we overnachten bij een klein haventje aan zee.
Bron: https://www.femma.nl/home/reizen/2007/zomervak/

Echter, vorige week deden we er 3 dagen over om in Denemarken te komen... :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie