Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door gjvonk »

Dag collega's, in de bovengenoemde periode willen we voor het eerst in ons leven naar Zweden. Hoe is het weer in die periode? We gaan graag zwemmen en staan bij voorkeur zoveel mogelijk vrij. Verder hebben we een 6,4 meter buscamper en vermijden we ferry's als het enigszins kan. Wie heeft er slimme tips (zoals o.a. de Bropass)?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Peter+
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 jul 2020, 3:12

Re: Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Peter+ »

Via de bruggen in Denemarken zeer goed te doen, je moet helaas op dit wel doorrijden, overnachting is wegens corona aan banden gelegd, als je in Denemarken wil overnachten willen ze daar dat je dat 6 dagen doet. Google op Denmark polis en daar staat het omschreven.
De 2 tol bruggen kun je het beste betalen met bropass/brobizz ( het een Is het lidmaatschap het ander Is het kastjes voor je raam) beste 10 dagen vtv bestellen op de site van Oresundbron., wij hadden het binnen 5 dagen op de mat. Je spaart dan 50% op deze brug en je kan hem verder gebruiken op de Størebelt brug( de mooiste brug wat mij betrefd). Voor aanmelding op de site heb je wel een creditcard nodig, als je er geen hebt, schaf er dan een aan, prepaid creditkaarten werken ook. Voordeel na 1 overgang heb je het lidmaatschap er al uit.en je kan via de linker baan doorrijden ( groene poortje) de bizz is ook te gebruiken bij de pont puttgarden -Rodney vv als je wil afsnijden, deze pont vaar over in 45 min en vaart continue. Bij niet reserveren betaal je het normale tarief. Verder staan de brobizz pas al veel beschreven op dit forum. De rit door Denemarken kost ongeveer 3 en een half uur als je in 1x door rijd, pauze en tanken etc zijn toegestaan in deze corona tijd. (Denk eraan in Duitsland zijn ook in de tankstations mondmaskers verllicht!)
Betalen gaat in Zweden overwegend elektronisch, de Nederlandse bankpas functioneert ook ( mits vrijgeschakeld voor betalen in europa ) Tank nog even vol in Flensburg of Puttgarden voor je Duitsland verlaat branstof is duurder in Scandinavia. Goede reis,veel plezier!
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Jan en Simonne »

Je weet, dat je niet verzekerd bent?
Kamer wil vakantiereizen naar coronabrandhaard kunnen stoppen
De Tweede Kamer wil dat het kabinet met beleid komt om vakantiereizen naar coronabrandhaarden te kunnen stoppen. Een motie daartoe van de Kamerleden Kröger (GroenLinks) en Paternotte (D66) is vannacht aangenomen. Aanleiding is de aankondiging van Corendon om vanaf volgende week weer pakketreizen naar Turkije aan te bieden, terwijl het overheidsadvies is om alleen noodzakelijke reizen naar Turkije te maken.

Volgens Kröger en Paternotte moet het besluit om naar een risicoland te vliegen niet alleen worden overgelaten aan een commerciële partij. "We zoeken dus iets wat sterker voorkomt dat onnodige reizen worden gemaakt naar coronahotspots", zegt Paternotte tegen persbureau ANP.
Bron: NOS.nl liveblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Peter+
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 jul 2020, 3:12

Re: Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Peter+ »

Jan en Simonne schreef:
vr 03 jul 2020, 10:09
Je weet, dat je niet verzekerd bent?
Onzin!

Dat Is (nog) niet zo, beleid moet nog gemaakt worden staat daar, er staat niks over welke verzekering dan ook . Ik zeg altijd , bel je verzekering voor je op reis gaat voor details, en laat je niet gek maken! Mijn ziektekostenverzekering geeft aan dat alles nog verzekerd is als voor de corona. Heb je nog aanvullende (reis) verzekeringen? Dan daar even informeren . Dit monster spookt nu al een tijdje rond op sociale media, ik zeg check bij de bron. Je hebt niks aan deze bangmakerij. Mocht desondanks Denemarken op slot gaan, (tijdens laatste lockdown mochten Touristen gewoon naar huis) kun je de veerboot nog overwegen om terug te komen. Verder gaat dit bericht over pakket reizen naar turkije. WHO is op dit moment weer positief over zweden, zal niet lang duren voor code oranje word opgeheven in Nederland ( voor andere landen Is zweden al weer vrij gegeven, ik kom uit Duitsland vanuit hier zijn geen restricties )

Bron: NOS Liveblog
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Jan en Simonne »

Waarom is dat gelijk onzin?
Er zijn een heleboel verzekeringen, die niet uitkeren, als je naar een land reist met een negatief reisadvies.
Ik durf te zeggen, dat dat wel de meeste verzekeringen zullen zijn.
Mijn ziektekostenverzekering dekt alleen nog maar de basisverzekering en niet meer de aanvullende verzekeringen.
En dan nog maar de Nederlandse prijzen en niet de eventueel duurdere behandelingen, die mag je zelf bijbetalen.
Ik zou dat niet gelijk onzin vinden.
Maar ga gerust je goddelijke gang, ik zal niet meer waarschuwen, noch reageren hier.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Marco Polo »

Hij heeft wel gelijk Simonne ;-)
Varieert per verzekeraar.
Bij ons had alleen de reisverzekering er problemen mee als we in oranje gebieden zouden verblijven. En dan dan alleen in Corona gerelateerde gevallen.

Overigens zag ik bij terugkomst dat ook mijn werkgever zich ingedekt had tegen “onverantwoordelijke “ werknemers.

Bezoek aan oranje gebieden op eigen verantwoording.
Sancties mogelijk - loonstop/ inleveren verlof - als je niet op tijd terug bent vanwege Corona gerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Naar Zweden: laatste week juli en eerste week augustus 2020



Bericht door Gino608D »

En ga je bij terugkomst ook twee weken in quarantaine?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie