Overtochten naar Zuid Zweden: kostenvergelijking

Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door Peter LMC »

B1gcheese schreef:
vr 10 jan 2020, 15:49

Peter dan was jij wel heel goedkoop uit met de boot, waar zou dat aan liggen? Want je hebt wel vooraf geboekt?
Wij weten al ruim van te voren, Ooit maanden, dat we bv weer naar Lapland gaan.
Dus zeer ruim van te voren zit ik al op de site van https://www.scandlines.com/ te zoeken.
Dan zijn er voordeeltjes te behalen.
En buiten de drukke uren reizen.



Ja en wat Kampo zegt over de km kostprijs.
Ik doe dit wel voor mezelf.
Niet op het totale vlak maar alleen op het brandstof vlak.
Dan krijg je een goed inzicht in de relatie tussen brandstofprijs en verbruik en je rechtervoet. :-B
Heeft ook te maken met dat ik oa wagenpark beheerder geweest ben met een park van 800 eenheden.
En daar draait het alleen om de centen. :-B
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door B1gcheese »

Nou ik ben daar juist nooit mee bezig omdat ik normaal gesproken altijd een tankpas van de baas bij me heb.
Dat is niet het geval met de camper helaas :-B
Maar goed hoe ver wil je gaan, want je banden slijten ook. Als je echt kosten wilt besparen kun je beter thuis blijven want het is geen goedkope hobby.

Ver vooruit boeken heeft dus zijn voordelen, dat is duidelijk :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door johnCamper »

Ik heb helemaal niet gerekend. In November overtocht frederikshavn goteborg geboekt aan 87€. Overtocht is woensdag 15 Juli om 8h. Camper is lmc 7.27meter. Overtocht is ook echt genieten en eens drie uurtjes niet rijden. Ook hond vindt dit heel fijn.
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door Rens en Riet »

John , B1gchees Dank voor de moeite :clap: , wij hebben gelukkig de tijd aan ons eigen dus vandaar dat ik dit jaar
een vroeg boeking heb gedaan via de Stenaline , retour Frederikshaven/Gotenborg .
Vorig jaar alleen een enkel gereserveerd ook bij de Stenaline , Grenaa / Varberg. en op de
terug weg de Öresundbrug en Rudby / Puttgarden Totaal prijs € 310.- :oops:
Nu een vroeg boeking gedaan en dat scheelt me toch de helft aan ferry kosten , dieselkosten
per reis +- € 1050 .- ( 3 Maand ).
Een ieder probeert zo wel eens het één en ander hé .

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door Mickel Moen »

In 2015 heb ik al eens een vergelijkbare vergelijking gemaakt voor de routes naar Finland:

https://mickelmoencamperen.blogspot.com ... p-het.html

De laatste jaren nemen wij overigens altijd de oversteek Rostock-Trelleborg. Prijs speelt daarbij een minder grote rol dan tijd.

's Ochtends vertrekken vanuit Friesland. Tijd zat, dan de late middag boot, laat op de avond in Trelleborg en dan naar de camperplaats daar. In 1 dag naar Zweden, lekker ontspannen en niet te veel kilometers.

Gaan we via Denemarken dan hebben we daar sowieso een overnachting.

Naar Finland gaan we overigens de laatste jaren via de Aland eilanden met Alands Traficken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door B1gcheese »

Oooh Finland staat ook op ons lijstje, dus die houden we even in de bookmarks :thumbup:
Ach ja er zijn zo ontzettend veel opties dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik pretendeer ook niet compleet te zijn. Maar leuk om te lezen dat mensen het waarderen en zo weer op ideeën komen, daar doen we het voor.

Overigens heb ik me alleen verdiept in onze heenreis. terug zal wel op de bonnefooi zijn want ik heb er een hekel aan me helemaal aan een schema vast te leggen. Dat is een camperaar ook een beetje eigen volgens mij :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
camperdiksmuide
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door camperdiksmuide »

Weet dat je ook mee kan met een vrachtschip hé. Lekker ontspannen toekomen in Zweden en reiskilometers langs de weg uitgespaard. Zelf nog
niet gebruikt of uitgerekend. Maar vernomen van medecamperaar hier in België dat ze op die manier elk jaar naar Zweden gaan. Als we van plan zijn om naar Zweden te gaan blijkbaar een interessante mogelijkheid:https://www.dfds.com/nl-be/vrachtverche ... eborg-gent
Wij zijn dan van plan om van Zeebrugge of Gent richting Goteborg te reizen.
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door johnCamper »

Mijn vriend heeft in 2019 overtocht gemaakt met volvoboot vanuit Gent naar Goteborg. Niet goedkoop vind ik . Meer dan 800€ voor camper met twee personen. Reisduur 32 h. En niet onbelangrijk , huisdieren zijn niet toegelaten.
camperdiksmuide
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door camperdiksmuide »

Wij wonen niet zo ver van Gent of Zeebrugge, dus dat is al een gemak voor ons. Klopt natuurlijk wel dat er een groot verschil is tussen campers tot 6 meter en campers tussen de 6 tot 9 meter (onze is 7,5m). Als werkende camperaar met beperkt aantal verlofdagen is het wel een voordeel dat ik bv. de overzet kan nemen de vrijdagavond om 22.00 uur om dus de zondagmiddag uitgerust aan te komen in Gotenborg waar de eigenlijke camper trip kan beginnen. Maar klopt wel dat mij dit 950 euro kost all-in (tarieven 2020). Overigens kan je voor de zelfde prijs ook kiezen voor Brevik in Noorwegen.
Fendt-je
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 21:27
Locatie: Emmeloord

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door Fendt-je »

Bij Finnline is de overtocht Travemunde Malmo op 27 Mei met camper van 7.5 meter en 4 hoog vertrek om 10.00 € 69,00 via Direct ferry's
en dan nu een Bavaria 741
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door B1gcheese »

Ja ik zie het, in mei ben je veel goedkoper uit zeker overdag. Voordeel is dat je dan geen hut hoeft te boeken. Nadeel vinden wij dan dat je de hele dag met je ziel onder je arm op een boot zit. Zijn allemaal afwegingen die je moet maken. Direct Ferries is trouwens wel een handige vergelijkingssite.

Overigens: ik zie dat de prijzen nu (drie weken na vergelijken) alweer stijgen, wij hebben daarom de knoop doorgehakt en de overtocht gereserveerd voor half juni. Het is een retour geworden voor 204 euro, en de leidinggevende vind een overtocht van 4 uurtjes nog nèt te doen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door seth_space »

Mm, je bent van je geloof gevallen dus? Je hebt toch een retour geboekt.
Overigens heb ik me alleen verdiept in onze heenreis. terug zal wel op de bonnefooi zijn want ik heb er een hekel aan me helemaal aan een schema vast te leggen. Dat is een camperaar ook een beetje eigen volgens mij
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden: kostenvergelijking



Bericht door knutselaartje »

Toch even dit: twee jaar geleden met de boot van Greena (Denemarken) naar Varberg (Zweden) ook gezocht ver voor de vakantie naar een interessante prijs. Blijkbaar last gekregen van het cookie monster want een week van te voren dezelfde tocht aan het boeken bleek opeens de prijs een stuk hoger. Niet getreurd heb ik de laptop van mijn vrouw genomen en weer voor de juiste prijs de overtocht geboekt. Ja, en nu even lachen: :crazy: bleek dat bij inchecken dat we een week later hadden gekozen, dus met een bijbetaling van € 50,00 mochten we toch een week eerder mee. :bang:
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overtochten naar Zuid Zweden, kostenvergelijking



Bericht door B1gcheese »

seth_space schreef:
do 16 jan 2020, 12:11
Mm, je bent van je geloof gevallen dus? Je hebt toch een retour geboekt.
Overigens heb ik me alleen verdiept in onze heenreis. terug zal wel op de bonnefooi zijn want ik heb er een hekel aan me helemaal aan een schema vast te leggen. Dat is een camperaar ook een beetje eigen volgens mij
Yup, toch maar een retour. Dus dat wordt onderweg een beetje uitkienen dat we op tijd weer in Trelleborg uitkomen. Living on the edge :P
Overigens met Flextarief dus last minute wijzigen is mogelijk. Maar dan betalen we waarschijnlijk weer de hoofdprijs.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie