Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd

Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door Peter LMC »

Rens en Riet schreef:
wo 18 dec 2019, 19:47

Rastplatskarte downloaden bij Trafikverket.se dan heb je een overzicht van geheel Zweden waar je
je toilet ( tomning latrin ) en grijs water kunt ledigen .

Mvg,Rens
Deze kaart is niet meer actueel.
laatste versie is van 2016.
Hiervoor heb je nu een app.
https://apps.apple.com/se/app/rastplatser/id447311000
https://play.google.com/store/apps/deta ... atis&hl=sv
AsmoCamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 11:53

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door AsmoCamp »

Thx allemaal! Ik heb een paar boekjes gekocht van de "wandelen in Zweden" serie van Bodegraven, dan heb ik wat om de tijd mee te overbruggen :D
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door Frans-K »

info : met 2 flessen gas á 11 kg kom je makkelijk toe . wij gebruiken 1fles in de 3 week en hebben de
koelkast constant op gas staan , douchen 3 x keer in week in de camper . en springen dikwijls in
een meer .
Inderdaad een punt, wij hebben een koelkast die op 12 volt werkt, en niet op gas. Gebruiken daardoor minder gas.
Zo krijg je verschillende antwoorden, door verschillende beginsituaties.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door Camperco »

Kijk eens op ons reisverslag. Wij hebben in 2018 iets meer dan 2 maanden rondgezworven.

https://camperco.webs.com/2018-zweden

Wellicht zit hier wat nuttigs bij.

veel plezier in ieder geval.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
AsmoCamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 11:53

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door AsmoCamp »

Camperco schreef:
za 21 dec 2019, 10:50
Kijk eens op ons reisverslag. Wij hebben in 2018 iets meer dan 2 maanden rondgezworven.

https://camperco.webs.com/2018-zweden

Wellicht zit hier wat nuttigs bij.

veel plezier in ieder geval.
Mooi blog en handig die kaartjes aan het eind! Thx.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door seth_space »

Als ik de (gratis) app probeer te downloaden krijg ik "niet beschikbaar in je land"
Ik kan wel de betaalde variant downloaden voor ruim 4 euro.

Lukt dat wel wanneer je in zweden zelf bent?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door Peter LMC »

Neem je toch die andere.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door B1gcheese »

Ik lees even mee, want wij willen iets later die kant op. Zal half juni zijn als we op pad gaan en we hebben ook drie weken. Plan is om de Wildernisroute te nemen maar of dat haalbaar is dat is nog maar te bezien, want dat is nog een flink eind omhoog. Maar goed je moet iets hebben om naar uit te kijken en zoals Mark al aangeeft is de voorpret een mooi middel om de tijd te overbruggen :-B

Overigens ga ik proberen wat tijd te winnen door via Duitsland direct de ferry naar Zweden te nemen (Sassling - Trelleborg). Dan langs de westkust omhoog tot de Noorse grens en dan omhoog richting de Wildernisroute. vervolgens oversteken naar de Hoge Kust en als we de tijd nog hebben via Stockholm, maar dat laatste is geen must.

Mark ik denk dat de route die je voor ogen hebt wel te doen is in drie weken. Maar vergeet niet om af en toe lekker de rust te nemen als je op een mooie plek staat. dat vergaten wij nogal eens toen we voor het eerst met een camper op stap gingen. Wij zijn al vaker naar Scandinavië geweest en het blijft toch prachtig die natuur daar.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door Suntracker »

Wij wonen in Zweden en genieten elke dag van de natuur. Als we op vakantie gaan hoeven we dus ook niet zo'n eind te rijden om er te komen. Toch is de Wildernisroute nog een heel eind "omhoog". We vonden het zelf niet zo heel bijzonder om daar te zijn, maar dat moet je zelf gewoon ervaren. Er zijn nogal wat plaatsen in Zweden, die een veel mooiere natuur hebben, maar daarover kun je van mening verschillen. De wildernisroute zelf bestaat uit een brede asfaltweg en door de vrij hoge begroeiing aan weerszijden van de weg is er niet heel veel te zien. Als je deze brede weg echter probeert te vermijden en de kleinere grusweg (die er op sommige plaatsen vrijwel naast ligt) neemt is het al veel interessanter. Je moet wel een beetje oppassen, want er zitten nogal wat gaten in deze slechte weg, maar met een "gewone" camper is het goed te doen.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door peter possl »

johnCamper schreef:
do 21 nov 2019, 17:17
Ondertussen wel een lpg fles ingebouwd maar lpg is in Noorwegen blijkbaar ook niet gemakkelijk te vinden. Geniet alvast van de voorbereiding en natuurlijk ook van de reis.
Voor lpg stations in scandinavie, download de app: myLPG.eu
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5994
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door TestCase »

Het aantal lpg stations daar passen op de achterkant van een lucifersdoosje. Dus tanken wanneer kan, en vol arriveren, is het devies.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door anne63 »

Fietsen mee nemen om boodschappen te doen is niet nodig. Je kan bij alle winkelcentra goed parkeren. Wij nemen ze alleen mee als we bewust willen gaan fietsen bijvoorbeeld langs het Göta kanaal.
AsmoCamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 11:53

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door AsmoCamp »

B1gcheese schreef:
zo 05 jan 2020, 19:02
Overigens ga ik proberen wat tijd te winnen door via Duitsland direct de ferry naar Zweden te nemen (Sassling - Trelleborg). Dan langs de westkust omhoog tot de Noorse grens en dan omhoog richting de Wildernisroute. vervolgens oversteken naar de Hoge Kust en als we de tijd nog hebben via Stockholm, maar dat laatste is geen must.
Win je daar veel tijd mee? Ik dacht (kan het nu even niet nakijken) dat via de bruggen zo'n beetje hetzelfde was. Hamburg-Malmo via bruggen is dacht ik 6 uur, maar dat ben je denk ik ook kwijt van Hamburg-Sassnitz-overtocht-Trellenborg. Enige is dan dat je een paar uur niet zelf hoeft te rijden, wat op zich wel lekker is, maar wij rijden met z'n tweeën.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geplande (eerste) reis Zweden: tips gevraagd



Bericht door B1gcheese »

Ik laat Denemarken ook links liggen, en aangezien we nogal gecharmeerd zijn van dit land lopen we dus ook niet het risico dat we daar te lang blijven hangen. En dit is ook de goedkopere optie, onze camper is 7,44 meter lang. Als ik dan mijn brandstofverbruik meeneem in de afweging dan neem ik toch liever de boot vanuit Sassnitz, dan is het een relatief korte en goedkope oversteek naar Trelleborg.

Ik heb alles qua kosten eens naast elkaar gezet met de verschillende ferries en de bruggen incl. kilometers rijden. Als je interesse hebt kan ik dat wel delen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie