Camper rondreis Zuid-Zweden

Plaats reactie
Etienne1976
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 06 feb 2017, 11:03

Camper rondreis Zuid-Zweden



Bericht door Etienne1976 »

In 2017 hebben wij voor het eerst een camper gehuurd en rondgetrokken door Noorwegen (tot aan Flam ongeveer). Schitterende ervaring, het land maar ook het reizen met een camper :bow: . Dit jaar gaan we weer een camper huren en vanaf 8 juli een rondreis maken door Zuid-Zweden. Midden-Zweden hebben we eerder al eens gedaan met de auto.

We gaan over met de boot naar Trelleborg en starten daar ons rondje, tegen de klok in. Ik heb een kaartje gemaakt met de geplande route en bezienswaardigheden, plekken die we willen zien, etc. Hiervoor hebben we zo'n 2,5 week https://drive.google.com/open?id=1n3A9n ... sp=sharing

Oland schijnt mooi te zijn maar heel druk in juli, daarom slaan we dat toch maar over. Ik hoor graag jullie evt. tips, aanvullingen, must do's en vooral ook dont's over deze voorgenomen route. Alvast bedankt! :thumbup:
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camper rondreis Zuid-Zweden



Bericht door dieseltje+ »

Half off topic.
Route even bekeken, weet je de totale km ongeveer van je route? (eigenbelang)
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Etienne1976
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 06 feb 2017, 11:03

Re: Camper rondreis Zuid-Zweden



Bericht door Etienne1976 »

Inclusief Maastricht-Travemunde en Rostock-Maastricht circa 3100 km.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camper rondreis Zuid-Zweden



Bericht door dieseltje+ »

Top, bedankt. Kunnen we wat mee.
Goede reis en fijne vakantie.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Camper rondreis Zuid-Zweden



Bericht door gsm »

Ik zie dat je Stockholm aan doet maar blijf je daar even ?
Zo ja dan adviseer ik je om het oude binnenstad te gaan bekijken, schitterend en vlak bij is een CP
Verwacht niet teveel van de E4 de weg vanaf Jongköping naar Helsingborg maar als je even wil rusten dan is Hyltena een leuke plek. Achter het tankstation is een speciale camper plek waar je ook kan overnachten, daar rusten wij even en lopen dan even langs het Lovsjön.
Wij rijden de E4 altijd naar ons te koop staande vakantiehuis in Storfors zo ook begin juni weer en doen daar ±3 uur over vanaf Malmö naar Jongköping
Veel plezier in Zweden en oh als je geïnteresseerd zijn in ons vakantiehuis dan kan je vooraf kijken op www.furuliden.nl :-B
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie