Mooiste delen Zweden

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door 't Busje »

Dat is wel een vooruitziende blik. Wij moeten nog gaan bedenken waar we in 2019 heen zullen gaan.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door jet55 »

We willen een half jaar weg
Dus zijn een beetje aan het plannen, maar zowie zo noordkaap
Jet
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door 't Busje »

De Noordkaap zelf vonden we eigenlijk alleen maar een kermis, waar je alleen maar heen gaat om er geweest te zijn. De omgeving en het echt noordelijkste punt is wel mooi.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door Aloys »

Ik ben ook lekker eigenwijs... :D
De Noordkaap is zeer toeristisch en duur, heb ik me laten vertellen. En het is eigenlijk niets,
net als de Zuidkaap in Spanje (daar was écht niets, ruim 40 jaar geleden. Nu misschien wel).
Lands End in zuidwest-Engeland, een pretpark met dure parkeerplaats... Dat soort zaken
worden speciaal bedacht voor de toeristen en vervolgens commercieel uitgebuit.

Wij zijn de Noordkaap daarom voorbijgereden, met opzet. Wél leuk: Grense Jacobselve in het
uiterste noordoosten, aan de Russische grens (http://www.femma.nl/home/reizen/2012/zo ... ndex3.html).
Of de noordelijkste vuurtoren van Europa, de vuurtoren van Gamvick (http://www.femma.nl/home/reizen/2012/zo ... ndex4.html)

Wij waren daar in hartje zomer: ca. 10 graden overdag, met harde wind. Na een weekje
verlangden we hevig naar zuid-Scandinavië, waar het 22-23 graden was!

Eigenlijk zijn de Poolcirkels pas écht een fenomeen, net als de twee Keerkringen. Dat heeft te
maken met de schuine stand van de aarde ten opzichte van de zon. Anders hadden we geen
seizoenen gehad en was de aarde grotendeels onleefbaar geweest.

Afgelopen dinsdagochtend stonden we bij het zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten, in
Key West. Met mooi weer kun je Cuba zien liggen. Ook leuk voor de toeristen: er stonden zo'n
100 mensen in de rij. Waarvoor, vroeg ik. Om even ongestoord een selfie te kunnen maken,
bij die zuidpunt... Kijk, dan maak ik wel een foto van dat punt met een Chinese familie erop,
scheelt me gauw een half uur of langer in de rij staan! :D
.
usa.jpg
usa.jpg (45.51 KiB) 938 keer bekeken
P.s.: het échte zuidelijkste punt ligt enkele honderden meters verder op het terrein van een
Amerikaanse marinebasis. Maar daar mag je niet komen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door roma »

Aloys schreef:
za 09 feb 2019, 21:27
....Afgelopen dinsdagochtend stonden we bij het zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten, in
Key West. Met mooi weer kun je Cuba zien liggen. ...
Even off-topic: Afstand Key West tot Cuba is 169 km. Goede ogen Aloys, als je dat kan zien.... Mij lukt het niet en ik heb toch -14 in mijn glazen. :G
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 10 feb 2019, 5:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Klopt. Het is 145km, maar zelfs dat is te ver weg om te kunnen zien!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Mooiste delen Zweden



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding

Inderdaad Ubertouristisch die noordkaap
En het mist er ook nog vaak :D

Afbeelding

Maar toch rijden we er altijd wel even naar toe als we in de buurt zijn ;-)
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door Frans-K »

Vreemd, nooit geweten dat de Noordkaap het mooiste deel van Zweden is. Of dwalen we af?? Is nog wel even verder rijden, de Noordkaap. Maar voor Zweden maakt het niet zo veel uit. Mooie streken doorkruisen kost tijd, en heb je die? De te besteden reistijd is het belangrijkste. En maak daar een strak reisschema. In de planning ook nog Finland? Rovanimi, de Kerstman, en in Finland "Moermansk 300km" op de borden zien staan is ook bijzonder.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Mooiste delen Zweden



Bericht door Marco Polo »

De Noordkaap kwam geloof ik naar voren bij de 3e topic kaper :D :D :D
Maar inmiddels hebben we zelfs Cuba al gehad ;-)
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Dalarna



Bericht door Reisbijbel »

Je vroeg om tips voor regio's: Wij zijn net terug uit de regio Dalarna. Ook weer prachtig. Eindeloze wegen, je kan er prachtige hikes maken en je kunt er dagen dwalen zonder andere mensen tegen te komen :-). Aanrader onderweg is de kopermijn van Falun!
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Plaats reactie