Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen

Plaats reactie
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Dejeeper »

Zoals ik al schreef wilden wij ons even voorstellen.
Mijn naam is Cor en ben bijna 50 jaar getrouwd met mijn vrouw Myrthe.
Sinds kort in het bezit van een camper die behoorlijk opgeknapt dient te worden en waarvan wij in de loop van het volgend jaar gebruik van willen gaan maken.
Uiteraard kom je dan dingen tegen waardoor er een groot vraagteken op je hoofd verschijnt.

Wij wonen vlak bij een gratis camperplaats, sterker nog, een deel daarvan is in ons bezit.
Wij wonen in Zweden, Västernorrland, en een buurtschap met ongeveer 17 inwoners.
De naam van het buurtschap is Gårelehöjden en jaarlijks mogen wij vele Camper eigenaren ontvangen op de camper plaats die gelegen is aan een klein strandje aan de rivier.

Wij wensen jullie alleen heel veel veilige camper kilometers en mocht men in de buurt zijn dan staat de koffie altijd klaar.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen.



Bericht door seth_space »

Er blijken aardig wat nederlanders in Zweden te wonen. Welkom hier. Ben benieuwd naar je verbouwings/renovatie plannen met je camper.
Mischien volgend jaar op weg naar Noorwegen eens langs komen, al heb ik nog geen idee waar je buurtschap ligt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen.



Bericht door jansloos »

Als ik het goed gedaan heb, ligt het hier:

Västernorrland Zweden

Kan nog een mooi (rond) ritje worden. Denemarken, Zweden, vasternorland, en terug over Finland, Estland, Lit....... Enz.
Met nog vele mogelijkheden daartussen.

O, de link naar Google maps werkt niet.

Maar vraag me af, is hetniet onnoemelijk saai, al die prachtige kilometers en dagen aaneen Zweedse bossen, met maar heel af en toe een huis?

Overigens, welkom hier.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen.



Bericht door Dejeeper »

Hallo,

Dank voor de reacties.

Hier zou "ons" buurtschap gevonden kunnen worden.

https://www.google.nl/maps/place/880+30 ... 16.8175117

En hier een enkele foto van de camper plaats.

http://www.hogda.junselebyar.se/

Vr.gr.

Cor
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen.



Bericht door djurre1980 »

Welkom hier.

Ik zou graag foto's zien van uw aanwinst :)
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen.



Bericht door Dejeeper »

Op verzoek een foto.
Bijlagen
2@thuis.png
2@thuis.png (31.29 KiB) 2498 keer bekeken
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door De Boer op toer »

Van harte welkom hier, toevallig dit jaar bij jullie langs gereden over de 90 van Åsele naar Sollefteå, volgende keer lassen we daar een tussenstop in. :wink:
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Apaat
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 20:44

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Apaat »

Hallo
Dit is erg toevallig wij hebben daar deze zomer gestaan, een van de mooiste plek die er is met kinderen. Maar waarom stond het water nu zo laag, sprak een vrouw die met kleinkinderen kwam maar haar engels was erg slecht, dus ben erg benieuwd.
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Dejeeper »

Hallo Jansloos,

Jij vraagt of het niet saai is het rijden langs eindeloze bossen met af en toe een huis.
Ik zeg nee, omdat elke stukje bos anders is en achter elke bocht een ander uitzicht met
uiteraard kans op het zien van dieren.

In het verleden kwam ik heel vaak in Koudhorn op de Veluwe. Wij hadden kennissen van ons op bezoek
uit 's-Gravenhage en die zeiden tegen mij: "Als al die bomen nu mensen waren, dan vond ik het hier wel leuk".

Ik denk dat Zweden een land is wat je lief hebt of dat je haat, een tussen weg is er volgens mij niet.
Maar mocht je hier zijn, geniet van de rust, van het weinige verkeer en ga niet alleen rijden op de snelwegen
maar neem de binnen wegen.

Mocht je dat gedaan hebben dan hoor ik graag je mening.

Vriendelijke groet,

Cor
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Dejeeper »

Hallo Apaat,

Wat leuk dat jullie al op de camper plaats geweest zijn, ik heb jullie niet gezien.
Vaak stop men even bij ons huis om water (gratis) te tanken. De camper kan op de weg blijven staat en met de slang kan
men de drinkwater tank vullen.

In de rivier staan op geregelde afstand dammen die elektriciteit opwekken.
De waterstand in de rivier wordt automatisch geregeld en is een beetje afhankelijk van welke dam "actief" is.

Een keer per jaar wordt de dam in Näsåker open gezet, wat een spectaculair gezicht is, en die blijft dan dagen open staan.
Uiteraard beinvloed het open zetten van die dam de waterstand.
Ten tweede wordt er op dit moment gewerkt aan de dam die noordelijk van ons ligt.

Dus even concreet, normaal is de waterstand hoger, bijna tot aan de grasrand, maar zoals de reclame ook zegt: waterstanden uit het verleden geven geen zekerheid over de waterstand in de toekomst.

Dan de taal, de jongere mensen spreken zeker in het zuiden allemaal Engels maar hier op het platteland is Engels een probleempje. Je moet een beetje geluk hebben met wie je spreekt.

Wie weet komen wij elkaar nog een keer tegen,

Vriendelijke groet,

Cor
Apaat
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 20:44

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Apaat »

Zweden is een super land, bovenin wel wat muggen maar bij jullie helemaal mug vrij, heb aan de kids uit moeten leggen dat hier niemand steelt of vernield, ze vonden het prachtig zelfs 2 bijlen waren aanwezig om hout te hakken, wij waren met een oude Scania
Dejeeper
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 9:34

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Dejeeper »

Hallo Apaat,

Dank voor je bericht.
Klopt er liggen 2 bijlen en brandhout om vuur te maken, en met de aanwezige ketel kan er koffie gezet worden.
Helaas moeten wijn constateren dat niet iedere bezoeker zo eerlijk is om alles te laten staan.
Wij moeten geregeld spullen vervangen en dat wordt uit eigen zak betaald mede omdat de camper plaats gratis is.

Maar mochten jullie hier weer komen laat je gezicht even zien.

Vr.gr.

Cor
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door de hoekies »

Ik heb je adres/site opgeslagen bij mijn favorieten , je ziet ons wel een keer verschijnen in dat prachtige land.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Arvor
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 22:16
Locatie: Den Helder

Re: Als nieuweling wilde ik mij even voorstellen



Bericht door Arvor »

Hoi Apaat,
ook wij hebben jullie cp aan de favorieten toegevoegd, wat wonen jullie op een schitterend plekje zeg.
Zweden is onze favoriete vakantieland in de zomer en Portugal in de winter.
Recent onze camper verkocht en nu op zoek naar een Hymer B 614 / 674.
Groeten vanuit een mooi Den Helder en wellicht tot ziens.
Jaap & Jolanda
Pössl Roadcruiser, automaat
Plaats reactie