Route via Zweden naar de Noordkaap

Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB

Re: Route via Zweden naar de Noordkaap



Bericht door Peter Plaatzer »

Taxus, ja het zijn en blijven mooie landen ik vindt de kust(en) ook schitterend en er valt zoveel te zien aan die kust dus daarom dit keer een kijken in den binnenlanden. Maar er komen steeds meer plekjes bij haha maar we gaan het zien en beleven en misschien zijn wij straks verknocht aan Scandinavië. :-B
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Route via Zweden naar de Noordkaap



Bericht door Frans-K »

Wij zijn in 2013 via Zweden naar de Noordkaap gereden, en via Noorwegen weer terug. Als je in Googlemaps Utrecht en de Noordkaap in geeft heb je de snelste route. Is binnen een week bereikbaar. 2 dagen rijden, 1 dag pauze. sleep wat naar links of rechts en je bent 2 dagen langer onderweg. Naar rechts, b.v. via Rovaniemi. Dan verder omhoog, erg mooi, een HEEEEL rustig. Het laatste deel, via de stabbursnes (een verschrikkelijk mooi stukje water) richting Noordkaap. En terug, neem de route via de Lofoten, en de kustroute, de Fn17. Veel pontjes, maar ook onvergetelijk. (zoek in het forum op weg 17)
We doen het nog een keer, maar dan tot de lofoten in Zweden omhoog, en weer via de kustroute omlaag.
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB

Re: Route via Zweden naar de Noordkaap



Bericht door Peter Plaatzer »

Frans bedankt, dat stukje Finland schijnt heel mooi te zijn maar we bewaren dat voor de volgende keer haha, heb al een aardige route in mijn gedachte en gaan kris kras door Zweden omhoog.
Na verschillende tips en een camper reisgids Noordkaap veel leuke plekjes gevonden en zo onze route een beetje uitgestippeld waarbij we niet meer dan 1100 km per week hoeven maken(op dit moment dan). Terug gaan we inderdaad via de Lofoten en daarna zien we wel qua tijd en planning. Mocht het niet lukken kunnen we het stuk Bergen en zuidelijk Noorwegen altijd later nog eens pakken. Dus eerst hier maar eens van genieten.
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Route via Zweden naar de Noordkaap



Bericht door Aloys »

Van de Lofoten langs de kust weer naar beneden over RV17, zoals genoemd:
http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... egen/rv17/
Daar heb ik ook alle camperplaatsen geïnventariseerd, een stuk of 50.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB

Re: Route via Zweden naar de Noordkaap



Bericht door Peter Plaatzer »

Haha nog ff en moet ik een jaar weg blijven, maar bedankt Aloys dat stukje hadden we op ons lijstje staan daar zouden we kijken wat we gingen doen qua tijd of door het binnenland terug en later hier naar toe of toch wat langer weg en meepakken. Maar we gaan het zien hoe we uitkomen, het wordt geen race we gaan voor het genieten van en maken het eventueel de volgende keer af. Thx.
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Plaats reactie