simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?

Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Ook met roaming op aan werkte het kaartje buiten Zweden niet, bevestigd door een Teliawinkel in Trondheim. Hier werd mij gezegd dat Telia Zweden verschillende pakketten verkoopt met en zonder toegang in het buitenland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

Dat breedband verhaal gaat om abonnementen en geen prepaids volgens mij?

Dit zegt Telia over Fri Roaming:
Nu surfen, bellen, sms en MMS: Bent u dezelfde prijs als thuis in Zweden. Dit is van toepassing als je in Noorwegen, Finland, Denemarken, Estland, Letland of Litouwen (behalve in IJsland, Groenland en de Faeröer-eilanden). Automatisch opgenomen voor alle klanten met mobiele abonnementen en mobiele breedband abonnement van Telia, volledig gratis en ongeacht abonnement.
Vertaald met Google translate.

Bij veel gestelde vragen:
Ja. Dit geldt voor mensen met een mobiel of mobiel breedband abonnementen van Telia. Het is niet op u van toepassing met Telia prepaid of Halebop.
Da's denk ik de verwarring die makkelijk ontstaat als je er zelf woont; heb je meestal een abonnement :wink:
Wat dan weer niet de meest waarschijnlijke oplossing is voor de tourist. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

Ja, zo kan het natuurlijk zijn, vandaag!
Telia verandert wel vaker de voorwaarden! :x
Sinds vorige maand is er bijv. weer een startkosten van 250SEK bij de koop van een abonnement.
Ik kan trouwens op de Teliasite niets meer vinden betr. prepaid contantkort voor "mobilt bredband"
Ook heb ik nu begrepen dat de Teliavoorwaarden van mei dit jaar niet meer gelden. :thumbdown:
I'm so sorry boys and girls! Zal nooit geen reclame voor Telia meer schrijven! :silent:
Zelf heb ik geen Telia, niet voor telefoon, internet of TV. Ik ben afgevallen naar Telenor. Maar dat is om heel andere redenen.
Ik hoop dat jullie toch een leuke tijd in Zweden hebben, met of zonder Telia internet. Zo te zien redden jullie je wel! :)
Ha det så himla bra! Ni har ju gott väder i alla fall!
Hälsningar, Julian
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

Goeie provider Julian.
Niks om je voor te schamen.
hebben altijd nog zelf ons mondje bij op reis :mrgreen:
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

Ja Telia is 't grootst en weet heel goed dat ze ook 't best zijn. Darom is er hier in Zweden ook een soort traditie om stoere Telia aan de schandpaal te zetten! Reclameren dus! Geld terug!!! :(
Telia is gevoelig voor slechte reclame maar ze luisteren wel goed naar reclamaties. :thumbup:
Groet, Julian
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door jpdejong »

Bij prepayed zijn alleen de gesprekskosten in heel Scandinavië inbegrepen in bundel. Het internet niet.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Allemaal goed en wel maar als de Teliawinkel in Zweden bij 2x vragen nog steeds beweert dat internet in Noorwegen ook werkt dan is een klacht op zijn plaats. Toch doe ik dat niet. Teveel moeite voor een geringe opbrengst. Ik schrijf het wel hier om anderen te informeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
kampeerwifi
Berichten: 14
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 11:41

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door kampeerwifi »

cees van der togt schreef:Ook met roaming op aan werkte het kaartje buiten Zweden niet, bevestigd door een Teliawinkel in Trondheim. Hier werd mij gezegd dat Telia Zweden verschillende pakketten verkoopt met en zonder toegang in het buitenland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom niet een datasimkaartje gebruiken van Three? Die werkt voor bijna niks in geheel Scandinavië!
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Suntracker »

Je kunt eens kijken bij TRE. Ze concurreren behoorlijk en hebben scherpe prijzen. TELIA is zo groot, dat ze denken de markt in handen te hebben. Dat is al lang niet meer zo.
https://www.tre.se/privat/handla/bredba ... tartpaket/
Het versturen zal niet makkelijk gaan, omdat je geen adres hebt in Zweden, maar in vrijwel elk groot winkelcentrum zit een winkeltje van bijna elke telefoon-"club". Je kunt dan gewoon met je bankkaartje betalen.
Succes!
André
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

Lebara en die andere allochtonen club zijn veel goedkoper maar hebben schijnbaar een slechte naam. Misschien weet Amstel (Julian) daar wat van?
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

Het hangt er natuurlijk helemaal van af hoeveel GigaByte je nodig hebt, welke snelheid (2G,3G,4G), hoeveel dagen en welk bereik (waar je bent of naartoe gaat).
Het enige wat ik er van kan zeggen is dat Tarzan het hier wel naar z'n zin zou hebben want 't is een Djungel!
En het zit me tegen om het te erkennen maar Telia is nog wel steeds de "leader", zowel in snelheid als bereik.
Ik durf momenteel niets meer aan te raden want alle "mobile internet providers" veranderen steeds hun voorwaarden en prijsen.
Zoals al gezegd, ga naar de teleshops; Telia, Telenor, Tele2, Tre, Bredbandsbolaget. Koop een prepaid simcard for mobile internet!
Voeg er een link bij, wat 't misschien wat duidelijker maakt !?! http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Sweden
En wat hebben we een prachtig weer in Zweden momenteel hè? Gisteren en vandaag, voor 't eerst in zee gezwommen! :thumbup:
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Mickel Moen »

Vaak gaat de discussie hier over de prijs, echter daarbij wordt de kwaliteit nog wel eens vergeten. Ga je alleen naar de dichtbevolkte gebieden, dan is de vergelijking tussen meerdere providers wellicht de moeite waard.

Telia heeft echter wel de beste dekking.Vergelijk je de dekking van Tre en Telia, dan zie je dat de dekking van Tre maar ongeveer een derde is van die van Telia. Ga je zwerven, dan acht ik Telia de beste keus.

Ik heb nu een Telia data-sim in mijn mifi. 299kr 5 gb 6 maanden geldig. In een TeliaShop gekocht.

Wij zijn nu sinds woensdag in Zweden. Super weer en iedere dag gezwommen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door nummer36 »

Ik heb een telia prepay kaart met nummer gekocht in zweden. Ik wil hem nu in Nederland activeren ? Kan dit ?

Gr Brenda
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

Denk het niet. Hebt hier weinig telia netwerken waar hij verbinding mee kan maken ;-)
Plaats reactie