simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door gsm »

Moet je het activeren ?
Ik heb 11 jaar geleden een Comviq kaartje gekocht en kon hem gelijk gebruiken, ook in Nederland.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

De Prepaid wiki heeft er iets intelligenters over te zeggen dan ik net deed:

EU roaming Edit
Telia now requires registration to use their prepaid SIM cards abroad (EU included). "Roam like at home" in the EU requires registration with a Swedish personal ID number (Personnummer) online, or in person at a Telia store with a proof of residence in Sweden (work permit, study permit, residence permit, or proof of property ownership in Sweden), so roaming remains unavailable to the average short-term visitor.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Sweden

Roaming niet mogelijk als je geen Zweeds BSN nummer hebt. Of er verder nog registratie nodig is wordt niet duidelijk.
Maar goed, je kan hem hier dus, normaal gesproken, niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

De Prepaid wiki heeft er iets intelligenters over te zeggen dan ik net deed:

EU roaming Edit
Telia now requires registration to use their prepaid SIM cards abroad (EU included). "Roam like at home" in the EU requires registration with a Swedish personal ID number (Personnummer) online, or in person at a Telia store with a proof of residence in Sweden (work permit, study permit, residence permit, or proof of property ownership in Sweden), so roaming remains unavailable to the average short-term visitor.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Sweden

Roaming niet mogelijk als je geen Zweeds BSN nummer hebt. Of er verder nog registratie nodig is in Zweden zelf wordt niet duidelijk.
Maar goed, je kan hem hier dus, normaal gesproken, niet gebruiken.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door gsm »

Blij dat ik geen Telia prepaid heb, ik heb wel Telia huistelefoon en internet hier in Zweden zonder Zweeds BSN nummer.
Maar zonder dat BSN nummer is het een ramp in Zweden.
Telia stopt met internet in het buitengebied dus ook wij komen zonder internet te zitten maar ze zijn glasvezel aan het aanleggen dus ..... nee tot op heden geen abo op glas te krijgen want ik heb geen Zweeds BSN nummer
Schitterend land maar erg burocratisch
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie