Bropass: is dat zinvol?

Gebruikersavatar
Smuggler
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 18:20
Locatie: 't Fean

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Smuggler »

:thumbup:
as it net syle wol, moat men lawjearje.
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door GoRi »

Heeft iemand recente ervaringen met het bestellen van een BroBizz tolkastje (bruikbaar in Skandinavie en Oostenrijk).
Ik heb 7 maart een "Private EasyGo+" bij hen besteld en alle vereiste dokumenten mee gestuurd. 12 maart een mail gekregen met het toegekende order nmmer en het excuus dat er vertraging was door drukte (op website wordt afhandeling binnen 2 werkdagen beloofd). 15 maart heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ik voor 1 april het tolkastje kon verwachten. Geen antwoord gekregen en sowieso niets meer gehoord.
Vraag is dus.... zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen met BrobBizz. En waarschuwing..... mocht je binnen 2 tot 3 weken het kastje nodig hebben....Succes!!
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Suntracker »

Hej GoRi,
Een paar weken geleden heb ik zo'n BroBizz kastje + EasyGo besteld, of eigenlijk meerdere. Omdat wij permanent in Zweden wonen en af en toe met de gewone auto naar mijn moeder in Nederland gaan heb ik daarvoor een klein kastje besteld. Dat is voor voertuigen onder de 3,5 ton.
Voor de camper, die zwaarder is dan 3,5 ton, heb ik een ander kastje besteld. Hierbij keurig een uitleg met hoe je te werk dient te gaan bij het passeren van e.e.a. Doordat de camper zwaarder is dan 3,5 ton zou je normaal gesproken bij passage in het vrachtwagentarief vallen. De oplossing, die ze daarvoor bieden, is bij passage van een brug o.i.d. langs het loket te rijden en dan het personenautotarief te betalen / te laten afschrijven. Hoe dit in Oostenrijk werkt heb ik (nog) geen ervaring mee.
Deze BroBizz kastjes heb ik laten koppelen aan het abonnement van de Öresundsbrug, de Bropass.
De BroBizz en Bropass zijn dus twee verschillende dingen, van twee "bedrijven", die je aan elkaar kunt laten koppelen, zodat niet de voorruit vol komt te hangen met allerlei ongein.
De Bropass kastjes, die we van deze brug hadden, werden ongeldig gemaakt en we kunnen nu met hetzelfde BroBizz kastje overal rijden en met de gebruikelijke kortingen.
Mijn ervaring met de mensen van BroBizz is uiterst positief. Ze zijn behulpzaam en werken betrekkelijk snel. Maar ja, wat is snel, als je zelf haast hebt...
André
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Ik wist niet dat de brobizz ook in Oostenrijk gebruikt kon worden
Bedankt voor de tip
Weet je ook waar in Oostenrijk ?

Afhandeling is een ruim begrip
Je heb al een bevestiging gehad dus is het afgehandeld alleen nog het versturen en ontvangen

Maar je heb een contract en daar neem ik aan voor betaald dus krijg je korting maar omdat je de brobizz nog niet heb moet je langs het betaal loket en dus niet-coalitiefracties de brobizz lane en daar je overeenkomst laten zien
Geven ze daar geen korting, wat ik gehoord heb wel altijd doen, dan betaal je het bedrag en claim je dat bij het bedrijf waar je de brobizz van heb en die betaald het teveel terug
Ook dat heb ik vernomen op het Zwedenforum want zelf had ik de brobizz op tijd binnen
Groet uit Storfors Zweden waar we nu zitten met sneeuw om ons huis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door GoRi »

Ik ben inmiddels na een week of 3 worstelen met de Brobizz organisatie een ervaring rijker maar ook een illusie armer!
Een van de dokumenten die worden gevraagd om het Brobizz kastje te krijgen is ""documentation that specifies the Euro emission category of your vehicle"!! In al mijn onschuld heb ik toen het Duitse TUV dokument behorend bij de groene voorruit sticker (4) , en een foto van de gele Franse milieusticker (2) opgestuurd! Ik ging er van uit dat die 2 tesamen met het kentekenbewijs (waarop ook een EG milieu aanduiding staat vermeld) voldoende zou zijn!! En of je nu voor of tegen 1 Europa bent, zelfs als voorstander moet je om Europees te denken toch echt heel goed je best doen om positief te blijven!
Iemand, vermoedelijk in Brussel of Straatsburg, heeft bedacht dat er NOG minstens een milieudokument in het leven moest worden geroepen. Bij onze camper (op Fiat, juni 2011) zat dat dokument niet. Het schijnt aangevraagd te kunnen worden maar nadat ik daarvoor op de eerste beste website een prijs van €164,- zag staan ben ik gestopt. Dit is meer bureaucratie dan een mens aan kan en dan ook nog voor een dergelijke prijs.....!!
Het hoofdstuk Bropass, Brobizz of welke benaming ze er ook aan geven is voor mij gesloten!
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Ik snap daar niets van, ik heb ook een Ducato van 2011 maar dit niet meegemaakt.
Vraag me dan ook af of je wel de juiste aanvraag heb gedaan want je kan de Brobizz an het kenteken koppelen maar ook zonder kenteken.
Dat kan je later doen als je de Brobizz al heb.
Waar heb je hem aangevraagd ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door moosev »

Laatst het formulier uit de onderstaande link ingevuld en binnen een paar dagen een brobizz 'kastje' ontvangen. Achteraf werd de fee voor het bropas abonnement afgeschreven van de creditcard. Geen ander formulier oid in moeten sturen...
Brobizz kastje is universeel dus ook geschikt voor de pontjes e.d.
Dus erg makkelijk allemaal was mijn ervaring.

https://www.oresundsbron.com/en/signup/bropas
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Weet Iemand of je met een BroPass (dus niet de bizz), ook korting ktijgt bij de Grote Belt Brug met een camper van 6m+ en onder 3500kh?
De grotebeltbrug site weet daar niets over.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Volgens mij wel. Ik heb een bizz en een pass voor gasten die overkomen naar ons en die gebruiken dan de pas.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door moosev »

5% korting met de bizz van Oresundsbron. Wel of niet de bropass maakt dacht ik niet uit:

https://www.storebaelt.dk/kundeservice/ ... storebaelt
Etienne1976
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 06 feb 2017, 11:03

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Etienne1976 »

Wel ff opletten. Ga langs het bemande poortje, kans is groot dat je anders veel meer wordt berekend. Krijg je achteraf wel terug maar dan moet je registratiepapieren van de camper opsturen om te bewijzen dat je geen vrachtwagen was.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

En bij deze dan het officiële antwoord.
Als je het goed aanpakt dus 20% korting op de Grote Belt brug, met de BroPass/ BroBizz van de Öresunds brug.

Waarbij BroBizz het kastje is wat je gratis krijgt bij een BroPass.

Your ØresundBizz will automatically work on the Great Belt Bridge and you will get a 5% discount. When you receive the Bizz from us you can go to https://www.storebaelt.dk/english and register the serial number on the Bizz (16 digits) to be able to get an additional of 15% discount there.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Dat is een goede tip, maar waar kun je je dan registreren? Ik zit op dit link te kijken, maar kan een registratie nergens vinden.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Met de pass moet je altijd het bemande poort nemen
@Macfocus, hoezo krijg je de Brobizz gratis ? Ik moet daar elk jaar 310kr voor betalen en dat was nu €42 maar kreeg de pass gratis
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie