Bropass: is dat zinvol?

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Marco Polo »

Geen letterlijke vertaling maar als je op die kreet googelt is dat de gebruikelijke term voor een verblijfsvergunning.
Zoals Jos blijkbaar ook al gedaan heeft ;-)

In tegenstelling tot Jos heb ik ook geen idee in welke context ze dit bedoelen. Heb ook de BroBizz niet aangevraagd.

Maar ik zie dat ze wel waarschuwen voor grenscontroles op de bruggen,
Mogelijk dat het daar mee te maken heeft.

We horen het wel ;-)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

residence registration certificate houd gewoon in dat je een ID kaart of paspoort bij je moet hebben om je te indentificeren. Moet je toch :thumbup:
Ik volg altijd de BroBizz lane maar die van mij is niet hoger dan 2,70m en nooit problemen gehad.

Scandinavië houd regelmatig grenscontrole zoals bij Flensburg en op de brug naar Malmö
Je kan als toerist geen Zweeds ID kaart krijgen daar heb je een Zweeds persoonsnummer voor nodig en die krijg je alleen als je daar ingeschreven bent en dat kan alleen als je kan laten zien dat je onafhankelijk ben qua inkomen of in Zweden een baan heb.
Zelf het bezitten van een eigen huis in Zweden geeft je geen recht op een echt Zweeds persoonsnummer maar om de belasting te kunnen heffen geef de belastingdienst een fictief nummer uit. Ook andere bedrijven geven een fictief nummer zo heb ik wel 6 verschillende fictieve persoonsnummers.
Het echte Zweedse persoonsnummer is goud waard :-B
Zonder zo´n echt persoonsnummer kan je bijna nergens meer een bankrekening openen of een mobiel abonnement aangaan of internet afsluiten.
Ik schrijf dat uit eigen ervaring

Oh en wil je drank kopen dan kan dat bv bij Calle in Flensburg maar blikjes bier kopen kan je wel vergeten want daar heb je een echt persoonsnummer uit Scandinavië nodig :mrgreen:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:38
Locatie: uden

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door freek »

Deze mail heb ik gekregen:

Emma Hønningen (Storebælt)

6. dec. 10.31 CET

Hello Freek

Thank you for contacting us.

You need to bring your registration certificate on the car - the card/paper where all information on your autocamper is written, like the weight of your vehicle, euro emission class, license plate and so on.

I hope you'll have nice day.


Venlig hilsen/Best Regards

Emma Hønningen
A/S Storebælt
Storebæltsvej 70 Tel + 45 70 15 10 15 www.storebaelt.dk
4220 Korsør Fax + 45 58 30 30 03 www.sundogbaelt.dk
Burstner Marano T580 2007 Fiat 250
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:38
Locatie: uden

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door freek »

Dus gewoon het kentekenbewijs :-B :-B
Burstner Marano T580 2007 Fiat 250
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Marco Polo »

Soms valt het ook niet mee; dat vertalen :D
Maar ik denk dat A/S Storebaelt dat beter niet meer door de eerste de beste stagiair kan laten doen ;-)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Weer wat geleerd.
Ons is de afgelopen 15 jaar nog nooit naar een kentekenbewijs gevraagd maar wel verschillende keren naar ons ID kaart
Maar ja het is nu duidelijk : je moet dus je ID kaart van je zelf bij je hebben en de ID kaart van je auto :-B
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door revers88 »

Voor mij blijft het allemaal een beetje onduidelijk. Wij willen komende zomer ook voor 5 weken via de bruggen richting Noorwegen met een camper onder de 6 meter en onder de 3500kg. Denemarken en Zweden willen we enkel doorheen rijden richting Noorwegen. Ik heb werkelijk geen idee of het aanschaffen loont en wat ik er dan allemaal voor "abonnementen" op moet zetten om er gebruik van te maken. Zelfs op de websites van de verschillende aanbieden vind ik geen duidelijk overzicht. Voor de ene brug moet je iets hebben en dan voor een andere brug weer iets anders.. Weet iemand waar ik dit duidelijk kan vinden, of het loont?
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door JaapB »

Nou dat loont wel zeker.
Je kan kijken op de site van visit zweden, of de site van de oresundbrug, of gewoon bij de anwb.
https://www.anwb.nl/vakantie/zweden/rei ... eiding/tol
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door seth_space »

Waarbij dan wel opgemerkt moet worden dat de prijzen bij ANWB absolut niet meer kloppen en dat de website van de bruggen de werkelijke kosten aangeeft.
de 110 euro voor busjes van ANWB van 6 tot 10 meter is momenteel bijv 130 euro voor campers.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
borgerik
Berichten: 55
Lid geworden op: za 23 apr 2022, 13:53

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door borgerik »

Ik betaalde in mei van dit jaar € 47,98 voor de Oresundbrug met mijn Brobizz.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad er klopt weinig van.
Zelf op 21-05 met Brobizz € 47.05 betaald.
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door revers88 »

Maar het is dus raadzaam om hem aan te schaffen.
Ik zie nergens het advies om het via de website van brobizz zelf te doen. Als wij voornamelijk naar noorwegen gaan, maar wel via denemarken en zweden, waar kan het dan het beste worden aangeschaft en waar moet er dan allemaal geregistreerd worden?
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door revers88 »

Klopt het dat de brobizz zelf 200 kronen kost?
Plaats reactie