Bropass: is dat zinvol?

Gebruikersavatar
Hamersma
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 14:26
Locatie: Europa.......
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Hamersma »

Filmpje gemaakt van af Malmo naar Denemarken.....
https://www.youtube.com/watch?v=sMIzTd9Wn5g
http://www.youtube.com/channel/UCDF5BsM ... A2A/videos
https://vimeo.com/user24672538
***
Als U mij zoekt... zit ik of in Lapland of in de Sahara....
Meestal ook wel er tussen in...
Wuif maar even als je me tegen komt...! Daaag...! ( Oan t sjen )

**** BURSTNER 44-VH-DN ****
Ik ben alleengaand en reis heel wat af met de camper,door Europa....
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door cees van der togt »

Peter LMC schreef:Dan heb je een andere als wij.

Deze heeft een zuignapsteun waar je het kastje in kunt schuiven.

https://www.oresundsbron.com/en/node/4731

Hier kun je deze bestellen.

https://www.oresundsbron.com/en/signup/bropas

Zet de pagina even op Engels.
Dit wil me in de link niet lukken :shock:
Is dat kastje vergelijkbaar met easyGo, of moet je EasyGo nog weer apart aanschaffen?
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Peter LMC »

Je hoeft dan geen EasyGo aan te schaffen.



Your ØresundBizz® can be used at all the Nordic toll stations that are part of the EasyGo system. You can even use your ØresundBizz® at Copenhagen Airport’s parking facilities (Kastrup). Contact EasyGo directly for information on prices and what you need to be aware of when using the other facilities

Schreef Nico ook al op vorige pagina.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik heb de Bropass zojuist besteld. Midden volgende week gaan we op pad, dus hoop dat ik hem op tijd binnen krijg.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door cees van der togt »

Afgelopen maandag besteld en vandaag in huis. Prima dus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Peter LMC »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Prima op tijd dus!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door cees van der togt »

Peter LMC schreef:Je hoeft dan geen EasyGo aan te schaffen.



Your ØresundBizzAfbeelding can be used at all the Nordic toll stations that are part of the EasyGo system. You can even use your ØresundBizzAfbeelding at Copenhagen Airport’s parking facilities (Kastrup). Contact EasyGo directly for information on prices and what you need to be aware of when using the other facilities

Schreef Nico ook al op vorige pagina.
w

Maar
niet alle tol in Noorwegen dus...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Peter Plaatzer »

Mijn lijkt het wel interessant zo'n Bropass maar kan niet echt vinden hoe je hem moet stoppen of afzeggen. Iemand een idee.
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Roelof-43
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 9:28

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Roelof-43 »

Ik heb de BroBizz (kastje achter de voorruit) gekocht (http://www.brobizz.com).
Dit is een initiatief van EasyGo.com en daarmee hoef je je niet aan te melden bij Autopass (Noorwegen)
Je kunt automatisch (simpel door het poortje rijden) betalen; de kosten worden ten laste gebracht op de door jouw opgegeven krediet kaart.
Brobizz kan worden gebruikt voor tolwegen in Noorwegen, maar ook bij bepaalde veerboten, tunnels en bruggen in Zweden en Denemarken (en Oostenrijk).

Als je Brobizz aanvraagt, kun je je tegelijkertijd ook aanmelden bij de Oresund brug (Bropas)) voor 200 DKK (= 27,61 Euro, incl. kosten).
Op de Sont brug krijg je dan korting. Het huidige tarief is 100 Euro voor een enkele reis voor een camper van >6 tot 9 meter. Met Bropas betaal ik 44 Euro.
Voor kortere campers loont het alleen de moeite als je tenminste 2x de brug passeert.
Als je het kastje niet meer nodig hebt, stuur je het terug om het statiegeld terug te krijgen als je dat hebt betaald.
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Peter Plaatzer »

Duidelijk verhaal we gaan er voor zodat we hem kunnen gebruiken over 2 weken.
Bedankt.
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
bonte5koe
Berichten: 119
Lid geworden op: za 07 jul 2007, 18:48
Locatie: Den Helder

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door bonte5koe »

Is die bropass een heel jaar geldig en kun je hem ook na 3 maanden terug sturen of geef je een bepaalde tijd aan en moet je hem dan terug sturen. 2e vraag : is de autopass/tolbox hetzelfde als een bropass of krijg je daar geen korting op de tolwegen/bruggen?
groetjes gerrit
Etienne1976
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 06 feb 2017, 11:03

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Etienne1976 »

Over een paar weekjes met een huurcamper naar Noorwegen/Zweden. Heen via Denemarken-Noorwegen met een ferry maar terug wilde ik via de bruggen rijden. Klopt het dat het met een 7 meter camper zelfs voordeliger is voor een enkele trip om een Bropass aan te vragen. Volgens mij betaal ik los 112 euro en met pas 85 euro (44 euro voor de tocht en 41 voor de pas). Of zie ik iets over het hoofd?

En deze pas kan ik ook gebruiken in Noorwegen voor de tolwegen begreep ik?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door seth_space »

Idioot dat prijsverschil tussen <6 meter en daarboven. Op een ferry kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar op een brug maakt het echt niets uit.
Vrachtwagens met fiks gewicht en langer dan 6 meter zal best een economisch verhaal voor te maken zijn maar een sub 3,5T camper van meer dan 6 meter is pure geldklopperij.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie