Bropass: is dat zinvol?

Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Of je de BroBizz bij de BroPass krijgt of andersom is me idd niet helemaal duidelijk. Ik meen her en der wat inconsistentie te lezen, maar per saldo betaal je één van de 2.
Idd 310DKK.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Zwerfleeuwen schreef:
di 28 mei 2019, 17:22
Dat is een goede tip, maar waar kun je je dan registreren? Ik zit op dit link te kijken, maar kan een registratie nergens vinden.
Moest ff zoeken, maar ik denk hier:

https://www.storebaelt.dk/brobizz/tilmeld-fritid
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Je BroPass/Bizz van Oresundsbron registreren bij StoreBeltBron (zodat je de extra 15% korting krigt doe je dus hier:

https://www.storebaelt.dk/brobizz/tilmeld-oresundbizz
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Bedankt allemaal, ik heb me geregistreerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Sunlight-T64
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 8:34

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Sunlight-T64 »

Ik overweeg een Bropass aan te schaffen maar niet online want dan zit ik daaraan vast. Door omstandigheden weet ik niet zeker of ik in augustus naar Denemarken-Zweden-Noorwegen zal gaan. Kan ik die bropass ook aanschaffen bij de brug en dan meteen korting krijgen? Wie weet het antwoord want ik kan het antwoord nergens vinden.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Mail gewoon even naar oresundsbron, die reageren redelijk rap.
Kunnen het je vast vertellen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Ik heb gehoord dat als je de BroBizz aanvraagt en nog niet ontvangen heb dan moet gewoon alles betalen maar krijg je korting later terug.
Of je de BroBizz aan het loket kan krijgen weet ik niet maar net wat Macfocus schrijft mail ze even en dan weet je het.
Vraag is wel hoe vaak ga je naar Scandinavië ?
Een enkele keer dan zou ik de BroBizz vergeten maar ga je meerdere keren dan is het interessant.
Hij kost uiteindelijk ook €43 en dat moet je er wel uit halen als je maar één keer (per jaar) gaat
Wij gaan meestal 2 keer per jaar en dan wordt de contributie van €43 over 2 keer verdeelt en is het interessanter.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door macfocus »

Hij is financieel interessant als je keer per jaar retour zweden gaat met een camper langer dan 6,00 meter.
Ik neem beide bruggen (Grote belt en Oresunds brug) en scheelt behoorlijk. Wel ook even aanmelden bij Store belt club oid na ontvamgst brobizz.

Zie een paar berichten terug
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Ik ben niet meer zo bezig met het vergelijken want ik vind het al belangrijk dat ik zo door kan rijden, geen wachttijden of wat dan ook.
We hebben de BroBizz nu al zo´n 8 jaar en vinden het heerlijk.
Helemaal als je het vergelijkt met de ferries Puttgarden - Helsingborg, vaak wachttijden en op tijd aanwezig zijn en ik keek net even kosten zijn online boeken €140
Wij hebben een Ducato L3H2 dus net onder de 6 meter en op de heenreis in Juni betaalden wij voor de Öresundbrug €22,81 en voor de Grote Beltbrug €26,47
Als je dus één keer gaat dan kost het via de bruggen €43 + €23 + €26 + ongeveer 100km omrijden wat ik stel op €15 is totaal €107 per enkele reis.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:38
Locatie: uden

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door freek »

Ik heb deze week de Oresundbiss aangevraagd en binnen gekregen.
Om ook korting te krijgen op de Storebelt brug moet je je daar registreren met je Oresundbiss nummer.
Dat heb ik gedaan.
Maar nu staat er bij het tarief van een camper boven de 2,7m en onder de 3500kg dat je via een bemande tolpoort moet rijden.
Oke geen probleem dus.
Maar ze vragen ook : Remember to bring your residence registration certificate.

Wat bedoelen ze nou met: residence registration certificate ???
Burstner Marano T580 2007 Fiat 250
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Kroppie »

ik denk een bewijs van waar je huis woont.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Marco Polo »

Verblijfsvergunning betekent dit.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:38
Locatie: uden

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door freek »

Marco Polo schreef:
do 05 dec 2019, 8:54
Verblijfsvergunning betekent dit.
In de letterlijke zin JA
Maar ik ben geen asiel zoeker :-B :-B

Het is me nog steeds niet duidelijk wat ze er mee bedoelen.
Heb de Storebaelt lieden een mailtje gestuurd wat ze nu exact willen.
Zal de reactie van hun hier plaatsen.
Burstner Marano T580 2007 Fiat 250
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Kroppie »

even googlen op : residence registration certificate , maakt ook een hoop duidelijk

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op do 05 dec 2019, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie