Zweden 2012

Plaats reactie
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Zweden 2012



Bericht door Ronmekel »

gijsenbep schreef:nee Ron dat wordt niet hij denk ik, Gijs wil snel naar Narvik toe, dus! of is de wildernis route ook de E 45?
het gaat mij om een mooie snelle route, snap ie?
groetjes beppie
Bep, sorry ik reageerde niet op jou maar op het zwedentopic, dat krijg je er van als je andere vragen gaat stellen in een lopend topic :-B
Dan even voor Bep, de wildernisroute ligt ter hoogte van Vilhelmina, en is 300 km lang, en voor jullie om. wil je snel richting Narvik moet je hem inderdaad niet doen.
Ik moet zeggen dat mijn verliefdheid op Noorwegen nu een zusje heeft in Zweden.
Sommige vinden de E45 eentonig, wij vonden het geweldig.
Maar veel plezier, wij gaan westwaarts, maar kan niet wachten om volgend jaar weer omhoog te gaan.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Liesje
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 0:31
Locatie: Schiedam

Re: Zweden 2012



Bericht door Liesje »

Hej,

Als je naar de Lofoten wilt rijden dan heb je (volgens mij) niets aan de E40.
Deze weg gaat van west (Göteborg) naar oost (Västervik) en is 321 km lang.
Dus van kust tot kust.

Gewoon vanaf Varberg de E20 (Europaweg) volgen ri Gtb en dan de E45 op ri Kiruna, dan ri Narvik en de Lofoten.
Onderweg op de 45 zijn er voldoende overnachtingsplekken en meestal erg rustig.

Veel succes met het uitstippelen van de reis!

Groet,
Liesbeth
Visdomen har långa öron och kort tunga!
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Zweden 2012



Bericht door De Boer op toer »

gijsenbep schreef: nu nog info over de E 40
Bedoel je niet toevallig de E4.
Die gaat langs de oostkant van Zweden naar het noorden en is tot aan Stockholm 4 baans snelweg en verder naar het noorden 3 baans.
Wisselend van 2 naar 1 rijbaan met de tegenliggers, dus een paar km. 1 strook en dan weer een paar km. 2 stroken waar je weer in kunt halen
Ik weet wel zeker dat dat de snelste weg is.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Zweden 2012



Bericht door Bohemia »

gijsenbep schreef:nu hebben we keus uit 3 routes naar Narvik [vanaf Varberg daar komen van de boot af] nu 1e de E6 door Noorwegen, 2e de E45 in Zweden, en ten 3e de E40?, qua km,s maakt het niet zoveel uit, op de E6 heb er wel een boot inzitten, heeft iemand ervaring en wat het vlotste rijd de eerste twee dagen?
Je bedoelt denk ik E6, E45 of E4 ipv E40? Ook al wil je zo snel mogelijk naar Lofoten, ik zou er sowieso drie dagen voor uit trekken. Ik denk dat de E6 het mooist is en de E4 het snelst. Lofoten zijn erg mooi, maar je rijdt ook veel moois voorbij... en zelfs in drie dagen heb je weinig tijd om onderweg te stoppen. Veel plezier!
Liesje
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 0:31
Locatie: Schiedam

Re: Zweden 2012



Bericht door Liesje »

Hej,

Riksväg E4 begint in Helsingborg en gaat via Stockholm ri Torneå in Finland.
Bedoelt Beppie soms vanaf Varberg ri Skövde (E4) en dan tussen de 2 meren (Vänern en Vättern) door en dan de E45 op?

Wij hebben al jaren een huis in Zweden (Värmland) en gaan meestal bij Gtb de E6 richting Oslo op. Bij Uddevalla dan de 44 en bij Vanersbörg de 45. Is de snelste route naar het noorden, alhoewel de E45 sinds
een jaar weer vanaf Gtb tot Karlstad vernieuwd is en dus ook makkelijk aan is te rijden.

Bep en Gijs............................gewoon vanaf Värberg de E20 en dan bij Gtb de E45 en maar doorrijden en het licht achterna :-B

Groet,
Liesbeth
Visdomen har långa öron och kort tunga!
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

Re: Zweden 2012



Bericht door gijsenbep »

hoi allemaal die mij geantwoord hebben, dank voor de tips, en ik /wij zijn besloten de E45 te doen,
ja ik vergiste mij in een cijfer, het moet de E4 zijn en niet de E40,
nogmaals dank v/d tips
@Ron ik dacht dat het kon in dit topic een andere vraag stellen over Zweden, maar zo zie je maar weer, mis!, en wij hopen b.g.g. 11 juli met de boot over te gaan naar Varberg
groetjes beppie van gijs
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Zweden 2012



Bericht door Ronmekel »

Bep, voor mij mag dat hoor, wie ben ik om daar over te vallen, je krijgt er alleen verwarring door.
Nog even over de weg, wij zijn in drie dagen van Varna naar Andenes gereden, hebben overnacht in Mellerud, langs het grote meer en in Jokmokk voorbij de poolcirkel.
Dit alles over de E45, dit is een prachtige weg. En sluit mooi aan op het begin en eindpunt.
Veel plezier in het noorden.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
lea en wim
Berichten: 296
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 18:02
Locatie: linter belgie

Re: Zweden 2012



Bericht door lea en wim »

Eventjes van de E45 af is een prachtige camping in Jokmokk nl .
Afbeelding
En deze is eigendom en uitgebaat door nederlanders , eveneens is er aan de camping waar het prima overnachten is een kaasmakerij aan verbonden : echt de moeite waard . Want overnachten op de E45 zou ik echt niet doen hoor .
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

We hebben in jokmokk achter de buurtsuper gestaan, samen met 4 andere campers, in de ochtend voor vertrek inslaan.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zweden 2012



Bericht door Aloys »

Wij zijn twee keer naar de Lofoten geweest, beide keren over de E45. Daar kun je tenminste 100 rijden, het gemiddelde op de
E6 door Noorwegen is volgens mij amper de helft, met al die bochten en omhoog en naar beneden...

Een (bijna) lege E45:

Afbeelding

Onze ervaringen met de E45:
http://www.femma.nl/home/reizen/2007/zomervak
http://www.femma.nl/home/reizen/2008/zomervak

En een beschrijving met overnachtingsplekken:
http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... en/e45.php
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Zweden 2012



Bericht door Rini »

Hoi.
Nu Aloys ben het met je eens een mooie route en zeker niet saai zoals door
sommige gezegt.
Als van rust hou kan je deze route het beste volgen naar het noorden.
En zeg nu zelf waar kan je het beste overnachten op een camping of midden in de natuur bij een meertje
daar zijn de meningen over verdeeldt.


Groetjes Rini
Twee weten meer dan een.
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Zweden 2012



Bericht door Rini »

Nu we zijn alweer bijna een week thuis en heb er al weer een volle werkweek opzitten.
Maar we kunnen er nog veel van genieten als we de foto's bekijken van een prachtige vakantie
van 4 weken in Zweden.
Alles is goed verlopen volgens plan voor zover je van een plan kunt spreken alleen het weer was
minder maar ja je kan niet alles hebben zoals je wilt.
We zijn van trellenborg via de oostkust naar het noorden gereden.
Stockholm beken in 3 dagen maar dan heb je nog niet alles gezien mooie stad maar druk, rijden we door de tunnel en bij uitkomst zeg onze truus doe het zelf maar zoek het maar uit hier in Stockholm ik snap het niet meer.
Op goed geluk de juiste afslag gereden naar een plek waar we even stil konden staan zodat truus weer gerust kon opstarten en ja hoor na een tijdje wist ze het weer waar we waren en looste ze ons naar de plek aan de kade zo 300 meter van het centrum.
We haddn geluk er reed net een auto weg zodat wij er konden staan voor 120 kronen konden we vrijdag staan en zaterdag en zondag waren gratis dus dat viel ook alweer mee.
Maandag weer verder gereden naar het noorden met al doel de linbanan bij Örträsk jammer dat we 15 juni er in de buurt waren en het dus niet open was het gaat pas 21 juni open en dat vonden we te lang duren.
dat maar verder richting wildernis route daar aangekomen was het 8 graden en regen natte sneeuw en hagel alles gehad en natuurlijk ook zon.
Bij verkoop punt op het hoogste punt van de wildernisroute nog wat aandenkingen gekocht en je zult het niet geloven je kon daar pinnen ,was met stomheid verslagen minden in de natuur boven de bomengrens.
En ja toe was de vakantie alweer op de helft dus moesten we weer terug richting Nederland.
Via de e 45 teruggereden nog een paar keer overnacht langs de E45 wat heb je daar leuke plekjes om te overnachten.
En ja toen moesten we weer de boot terug want aan alle leuke dingen komt een einde.
Met meer dat 5000 km op de teller en een grote hoeveelheid diesel veel gezien en heerlijk genoten van het mooie Zweden.


Voor ieder die nog gaat wensen wij hen een prettig verblijf in Zweden toe.

Groetjes Rini en Petra en een pootje van Mylo
Twee weten meer dan een.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zweden 2012



Bericht door Aloys »

In Stockholm aan de Strandvagen gestaan zeker? Mooi plekkie he? :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Zweden 2012



Bericht door Rini »

Aloys schreef:In Stockholm aan de Strandvagen gestaan zeker? Mooi plekkie he? :mrgreen:
ja Aloys daar hebben we gestaan en dat is zeker een mooi plekje wel druk maar ja je staat wel in het hartje van Stockholm.

groejes en veel plezier in zweden. :wink:
Twee weten meer dan een.
Plaats reactie