Zweden 2012

Plaats reactie
Beroepsreiziger

Re: Zweden 2012



Bericht door Beroepsreiziger »

Aloys schreef:
za 25 sep 2021, 9:18
Bovendien hebben we het over de poolcirkel(s).
Dat is een bijzonder fenomeen, wat samenhangt met de scheve stand van de aarde waaraan wij de seizoenen hebben te danken. Sterker nog: wat het leven op aarde überhaupt mogelijk maakt.

De poolcirkel is wat dat betreft heel speciaal. De Noordkaap daarentegen, dat is helemaal niets. Het zou het noordelijkste puntje van het Europese vasteland zijn, (niet van Europa) maar zelfs dat is het niet. Of je moet er nog een stevige wandeling voor over hebben om dat punt te bereiken.
De poolcirkel(s) is niks meer als een lijn waarin de mensheid de aarde heeft ingedeeld.
Er verandert niks.
De poolcircels veranderen zelfs van plaats, omdat de aarde niet recht om zijn as draait.
Het bordje 'poolcirkel' blijft op de zelfde plaats staan, terwijl de 'echte' poolcirkel wel 20km naar het noorden of zuiden kan verplaatsen.

De poolcirkel geeft alleen de grens maar aan waar in de zomer de zon niet meer ondergaat, en in de winter niet opkomt.

De Noordkaap is idd de grootste grap bedacht om inkomen te krijgen.
Als je op de kaart kijkt, zie je dat het een eiland is!
Doordat er nu een vaste tunnelverbinding is, kan je het het vaste land van Europa noemen.
Maar dan is GB ook geen eiland meer.....
Beroepsreiziger

Re: Zweden 2012



Bericht door Beroepsreiziger »

Jan en Simonne schreef:
za 25 sep 2021, 8:44
Voor een heleboel mensen is het bereiken en oversteken van de poolgrens een mijlpaal.
Gewoon leuk om te doen en te zien.
Misschien is dat het verschil tussen "reizen en ervaren" en "reizen voor je beroep"?
Deze nog maar een keer.
Ik heb alle wegen wel bereden waar je de poolcirkel overgaat.

Op de doorgaande wegen word dat wel uitgebuit.
Maar op de kleinere wegen zal je er niks van zien/merken.

Ooit werd ik getipt, omdat er een vrouw was, die een inzamelingsactie was gestart, zodat ze een keer naar Lapland kon, om het Noorderlicht tezien.
Want ze dacht dat ze via het Noorderlicht met haar overleden zoon in contact kon komen.

Aardig zoals ik ben. Het ik echt die vrouw wel wat gunde, bood ik haar aan, alles voor haar tebetalen.
Maar ze in het noorderlicht echt haar zoon niet te spreken kwam.

Zij boos......
Maar ik heb al zoveel Noorderlicht gezien, dat je mij er niet meer voor wakker hoef te maken.
Plaats reactie