reis Scandinavië

Plaats reactie
harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

reis Scandinavië



Bericht door harryvdw »

Hallo daar,

Wij gaan eind Juni voor een week of 5(+) door Scandinavië en voor het deel Noorwegen trekken wij ongeveer 2 weken uit, Denemarken 2 dagen, Zuidoost Zweden een week, de boot naar Finland, daar twee weken en bovenlangs via een stukje poolcirkel terug Zweden in.
Dan een beetje kriskras langs de oostkant naar beneden en dan doorsteken richting de fjorden en langs het zuiden terug naar Zweden en dan langzaam weer naar Denemarken.
Wat mogen wij in dat zuidelijke deel van Noorwegen zeker niet overslaan en is de zuidkust echt de moeite waard om te doen of kunnen we beter wat noordelijker blijven.

Alvast bedankt,,, Harry
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: reis Scandinavië



Bericht door peter possl »

NKC heeft voor dat gebied prima routes ,heb er prima ervaringen mee.
harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

Re: reis Scandinavië



Bericht door harryvdw »

Bedankt voor de tip :thumbup: en ik zal hem in mijn geheugen stampen indien nodig, maar ik ben niet zo een camping bezoeker, daarom een Vito, lekker anoniem midden in een dorp/stad staan en na eten en een paar drankjes gewoon direct in ons
mandje kruipen en de volgende morgen koffie gaan drinken en bij de bakker wat te eten halen, daarna de stad in en als we het zat zijn naar de volgende bestemming.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: reis Scandinavië



Bericht door KTManiac »

Noorwegen is mbt vrij kamperen een heel vrij land (allemansrecht) maar wat je voorstelt is nou net precies niet de bedoeling. Je mag vrijwel overal overnachten, maar nou net niet binnen 150 meter van bebouwing ofwel midden in een dorp.
Maar ik denk dat je dat ook niet meer wilt wanneer je er eenmaal bent, er zijn ontelbare mooiere plekkies te vinden dan een lokale parkeerplaats.
Heel veel voorpret gewenst alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: reis Scandinavië



Bericht door Aloys »

harryvdw schreef:
ma 22 feb 2021, 11:37
(...) ik ben niet zo een camping bezoeker, daarom een Vito, lekker anoniem midden in een dorp/stad staan en na eten en een paar drankjes gewoon direct in ons mandje kruipen en de volgende morgen koffie gaan drinken en bij de bakker wat te eten halen, daarna de stad in en als we het zat zijn naar de volgende bestemming.
That's the way! :D En dat is de échte vrijheid van een kleine bus.

Misschien heb je iets aan ons reisverhaal van 6 weken, incl. Finland en de Noordelijke IJszee.
Die staat hier: https://www.femma.nl/home/reizen/2012/zomervak/

Van Zweden naar Finland kan ook via de Alandseilanden, dat is een goedkopere route.

Dat gaat in 3 stappen: van Stockhol naar Mariehamn (of Kapellskär naar Eckerö, dat is korter).
Dan van Aland (haven Hummelvik) naar het eiland Brändö waar je een nachtje moet blijven.
Tenslotte van Brändö naar de haven Vuosnainen, circa 100km boven Turku.
Wij vonden dat leuk om te doen. Overigens zijn de Alandseilanden redelijk vlak, hebben aardige
campingkjes maar weinig camperplaatsen. Overnachten bij veerhavens is wél mogelijk.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie