Vissen in de Barentszzee

J vd pal
Berichten: 81
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 14:06

Re: Vissen in de Barentszzee



Bericht door J vd pal »

Heerlijk vanaf de kant in het fjord met een lichte spinhengel en een lepeltje op Makreel / Lipvis / kleine koolvis of gul. Hartstikke leuk en lekker. Een keer 's ochtends vroeg met mijn dochter op de steiger gestaan, de hele camping om 7:01 wakker toen ze een makreeltje ving :D :D :D
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Vissen in de Barentszzee



Bericht door Rens en Riet »

Hallo , FF of topic

Afbeelding

Dit mijn grootste vangst in Noorwegen ( toeval treffer ) We stonden op het schiereiland Store Sotra
links van Bergen in het noorden bij Hellesoy het regende s'vonds en ik dacht komt laat eens een lijntje uit gooien
in de stroming een mooie kom en gelijk bam een klap op de hengel , het voelde gelijk aan dat dit geen prulleke was dus
na 20 min zag ik het zilver boven komen en dacht Renske neem de tijd en laat hem moe worden , geen schepnet bij me
hé en ja hoor ik kon haar na dat ze zich op haar zij gelegd eenvoudig bij de staart uit het water pakken .YES . :clap:

Dit jaar willen we nog met de boot in de noordelijke fjorden bij Andselv en Tromso vissen .

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Apfloyd
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 13:28

Re: Vissen in de Barentszzee



Bericht door Apfloyd »

jansloos schreef:
wo 30 dec 2020, 19:13
Zie je daarom vingen we geen krab 😀
Hahahaha voor goede krab hoef je niet naar het noorden van noorwegen🤣🤣🤣als je dan oplet bij discovery zie je ook wat het aas is. En hoe er gevist wordt. Heb al op eenvoudige wijze krabben uit de fjord gehaald. Ook koningskrabben😎😎😎
Beroepsreiziger

Re: Vissen in de Barentszzee



Bericht door Beroepsreiziger »

Kingkrap, of konningskrap komt nu ongeveer tot aan Trondheim.
(Kingkrap is een plaag he.)

Maar ''grappig'' topic.
Het ging over: Vissen in de Barentszzee.
En dan lees ik verhalen over vissen 2000km zuidelijker...... (Doe dat eens vanuit NL. Hoe ''dom'' klink je verhaal dan.(?) )

Ook het Ijselmeer word nog even genoemt tervergelijking van de Barentzzee.......
Nou denk ik niet dat 56mtr/sec gebeurd op de Waddenzee?
56mtr/sec is 200km/u

En zalm vissen op de Barentzzee. :lol3:
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Vissen in de Barentszzee



Bericht door jansloos »

Het echte 'visserslatijn'
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie