Noorwegen en Corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

14-08 van Hirtshals naar Kristiansand, op dezelfde datum als vorig jaar. We hebben er zin in. 🐶🇳🇴🚢
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door FrS »

6 juli Copenhagen - Oslo . laten we het hopen, zou moeten kunnen met de app en qr code maar met die Noren weet je het nooit
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

Noorwegen 🇳🇴 sinds vandaag op “geel” voor volledig gevaccineerde personen. Kinderen nog geen toegang.
Bijlagen
87216919-D2D6-4099-9253-332414462EC4.jpeg
25-06-2021
87216919-D2D6-4099-9253-332414462EC4.jpeg (100.28 KiB) 223 keer bekeken
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

FrS schreef:6 juli Copenhagen - Oslo . laten we het hopen, zou moeten kunnen met de app en qr code maar met die Noren weet je het nooit

Ze vragen een EU DCC bewijs.


Verzonden vanaf mijn  iPhone 12 Pro met Tapatalk
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Ramonn »

Alger schreef:
vr 25 jun 2021, 18:14
Noorwegen 🇳🇴 sinds vandaag op “geel” voor volledig gevaccineerde personen. Kinderen nog geen toegang.
Ja, dat is wel onhandig. Wij willen ook naar Noorwegen. Maar eigenlijk wel met kinderen.
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Frouke »

Wij zitten op de moment met de handen in het haar. We hebben vorig jaar onze reis al volledig geannuleerd en hoopten dit jaar te kunnen gaan, maar het wordt waarschijnlijk een onmogelijke missie, daar de Noren een negatief testresultaat vragen van maximum 24 uur oud. Wij vertrekken normaal gezien op zondag 18 juli en doen een overnachting in Duitsland om dan de 19de een cruiseovertocht met colorline te maken vanuit Kiel richting Oslo. Hoe of waar moeten wij ons in godsnaam laten testen om dit te kunnen waarmaken...? Ik zit de situatie van Noorwegen al wéken nagelbijtend te volgen want als we de cruisetickets wéér moeten verzetten naar volgend jaar kost ons dit alwéér een pak geld... Als ik dit op voorhand allemaal had geweten had ik sowieso gratis annuleerbare tickets besteld die terugbetaald konden worden en bleven we gewoon thuis dit jaar... Pfffff... :cry:
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

Als jullie beide gevaccineerd zijn mogen jullie gewoon vanaf 5 juli naar Noorwegen 🇳🇴 mogen reizen. Kijk maar hieronder.


YES! Reis naar Noorwegen
Eindelijk kunnen we weer naar Noorwegen reizen!

Eindelijk kunnen we weer naar Noorwegen reizen! Straks is het zover: de Noorse grenzen gaan geleidelijk weer open voor reizigers uit Europese regio's of landen waarvoor een laag risico op besmetting is vastgesteld.

Nu kunnen Europeeërs met een geldig coronacertificaat (met een QR-code), dat wil zeggen een veilig en controleerbaar document waarmee ze kunnen aantonen dat ze volledig zijn gevaccineerd en/of in de laatste zes maanden Covid-19 hebben gehad, Noorwegen inreizen zonder in quarantaine te hoeven.

Dat is natuurlijk fantastisch nieuws als u graag op zomeravontuur in Noorwegen wilt gaan! Wij kijken ernaar uit u aan boord te verwelkomen.

Lees hier de belangrijkste reisadviezen: regjeringen.no en fhi.no
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Frouke »

dat is het hem juist..., we zijn nog niet volledig gevaccineerd tegen dan. Onze 2de spuit staat ingepland op 22juli (het moment dat we nét met de boot zouden aangekomen zijn in Oslo...) We hebben geprobeerd om ons tweede vaccin 3 dagen vroeger te kunnen krijgen maar dit was niet mogelijk. Dus wij zullen het van testen moeten hebben vrees ik om Noorwegen binnen te mogen, maar ik weet niet hoe we dat gaan klaarspelen omdat dit dan weer nét in het weekend zou moeten gebeuren (vlák voor ons vertrek) en er dan niet getest wordt bij ons... Iemand een idee of het een optie zou kunnen zijn om in Duitsland (geldig) getest te kunnen worden bvb vlak voor onze bootovertocht? :think:
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

Regel de tweede vaccinatie via de huisarts, dat is ons ook gelukt. Waar een wil is is een weg. Succes.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door FrS »

Alger schreef:
vr 25 jun 2021, 18:25
FrS schreef:6 juli Copenhagen - Oslo . laten we het hopen, zou moeten kunnen met de app en qr code maar met die Noren weet je het nooit

Ze vragen een EU DCC bewijs.


Verzonden vanaf mijn  iPhone 12 Pro met Tapatalk
internationaal komt over 6 dagen automatisch, nationaal is binnen
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door MonRoe »

Of in Duitsland je test doen, of je aanmelden voor een janssen vaccin.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door dieseltje+ »

Frouke schreef:
vr 25 jun 2021, 20:01
Ik zit de situatie van Noorwegen al wéken nagelbijtend te volgen......
Hier niet nagelbijtend maar wel nauwlettend. Noorwegen staat (weer) bovenaan het lijstje. Niks gepland. Is hier toch een kwestie van t.z.t. "kunnen/mogen we"? Dan de camper in pakken, morgen slingeren we hem aan en die kant op :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door KTManiac »

Ik volg het nog terwijl ik nu in de Dolomieten zit zelfs. :wink:
Noorwegen gaat er waarschijnlijk dit jaar voor mij niet meer inzitten, maar het jaar is nog lang niet voorbij.... dus wie weet. :angel:
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Frouke »

Alger schreef:
vr 25 jun 2021, 20:56
Regel de tweede vaccinatie via de huisarts, dat is ons ook gelukt. Waar een wil is is een weg. Succes.
Oh echt? Ik wist niet dat je daarvoor bij de huisarts terecht kon... (Maar spreken we hier dan over België of over Nederland?) :wink:
Plaats reactie