Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen

Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Frouke »

Hoi,

Ik ben op zoek naar een website waar ik alle info ivm veerboten in Noorwegen zelf kan terugvinden. Ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik vind het niet zo duidelijk allemaal... Had gezien dat er hier eerder al eens een topic over is geweest, maar dit was in 2013 dus die links werken ondertussen niet meer.

Alvast vriendelijk bedankt!

Frouke
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Op zoek naar een website waar ik alle info ivm veerboten in Noorwegen zelf kan terugvinden



Bericht door seth_space »

Ik weet niet precies wat je zoekt.. alle maatschappijen?
zoiets?
https://www.aferry.nl/veerboot-noorwegen.htm
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Op zoek naar een website waar ik alle info ivm veerboten in Noorwegen zelf kan terugvinden



Bericht door Frouke »

Ik zoek eerder de binnenlandse overtochten. Ben nu bvb op zoek naar een overtocht van Lysebotn naar Forsand. Dus de kortere overtochten zeg maar en vind dit niet zo snel terug, enkel die grote ferryroute/websites zoals in jou link...
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Op zoek naar een website waar ik alle info ivm veerboten in Noorwegen zelf kan terugvinden



Bericht door Cee Pee »

Wij zijn een jaar of wat geleden helemaal van noord naar zuid gegaan en hadden op die tocht heel veel veerboten (22stuks) maar ik had helemaal niets uitgezocht en overal konden we vrij snel over. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door macfocus »

Niet helemaal wat je zoekt maar het gaat je wel helpen.

De site van een tolkaart vendor.
https://www.autopassferje.no/ferjesamband/?lang=en
Daar staan links op naar alle partijen waar zij een contract mee hebben.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Frouke »

Oh, maar het is niet dat ik daar ongerust over ben hoor, want aan de overkant geraken we sowieso :D Maar ik vroeg me bvb wél af om hoe laat bvb de laatste boot uitvaart aan een bepaalde vertreksteiger. We zijn nl. met de auto en niet met een kampeerwagen, dus dan is het niet zo handig als de laatste boot nét voor je neus wegvaart... ;;-)
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Frouke »

@tvsande: ongeveer wel ja :thumbup: (een website van over héél Noorwegen zou helemaal tóp zijn, maar deze bestaat misschien gewoonweg niet...) :think: Maar ivm het Lysefjord kan ik wel even verder nu denk. Bedankt alvast :thumbup:
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Frouke »

@macfocus: dankjewel voor deze link, gaat mij sowieso helpen! :thumbup:
drtrimble
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 19:05

Re: Op zoek naar een website waar ik alle info ivm veerboten in Noorwegen zelf kan terugvinden



Bericht door drtrimble »

Cee Pee schreef:
di 14 jan 2020, 18:35
Wij zijn een jaar of wat geleden helemaal van noord naar zuid gegaan en hadden op die tocht heel veel veerboten (22stuks) maar ik had helemaal niets uitgezocht en overal konden we vrij snel over. :thumbup:
Hoi,
moet je sowieso al die boten nemen om van noord naar zuid te gaan of heb je hiervoor gekozen omdat dit het vlotste was? ik neem aan dat je met noord de Lofoten bedoelt?
Wij gaan in mei ook richting Noorwegen en zijn ook van plan om eerst naar de Lofoten te gaan en dan af te zakken naar het zuiden, vandaar mijn interesse. Weet je ongeveer wat je kwijt was aan de oversteken van N naar Z ? Welke tijd mag je ongeveer rekenen om relaxed van N naar Z te rijden?

Alvast bedankt ... :thumbup:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Cee Pee »

We hebben toen een rondje Scandinavië gedaan, via Zweden en Finland naar boven.
De Noordkaap rechts laten liggen :wink: en via de Kystriksveien weer naar beneden.
Wat al die ferry's gekost hebben weet ik niet meer dat hou ik niet bij maar we vonden het wel eens een keer leuk maar je kunt ook helemaal over land heen terug hoor.
Wij waren alleen gebonden aan de eerste en de laatste veerboot.(TESO) :wink:
We hebben er ruim twee maanden over gedaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door seth_space »

Ah, alleen de binnenlandse veren.
Kijk eens op deze routeplanner.
https://en-tur.no/?lang=eng

Lange geplande tochten zullen wat "elevator music" opleveren :) Dan kun je het beter in stukken knippen.

En in zijn algemeenheid deze site: In de linkerkolom staan alle beschikbare maatschappijen die veerverbindingen verzorgen
https://www.visitnorway.com/plan-your-t ... d/by-boat/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door Aloys »

Cee Pee schreef:
wo 15 jan 2020, 13:22
We hebben toen een rondje Scandinavië gedaan, via Zweden en Finland naar boven.
De Noordkaap rechts laten liggen :wink: en via de Kystriksveien weer naar beneden.
Wat al die ferry's gekost hebben weet ik niet meer dat hou ik niet bij maar we vonden het wel eens een keer leuk maar je kunt ook helemaal over land heen terug hoor.
Wij waren alleen gebonden aan de eerste en de laatste veerboot.(TESO) :wink:
Kystriksveien, RV17
De prijzen zijn van 2014, maar het geeft wel een idee: https://www.campersite.nl/bestemmingen/ ... egen/rv17/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
drtrimble
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 19:05

Re: Op zoek naar een website met alle info veerboten in Noorwegen



Bericht door drtrimble »

das interessant, in principe vallen de prijzen nog redelijk mee. Wij hebben een 7,5m camper, dus zullen de prijzen nog iets hoger zijn maar dat nemen we er maar bij. We weten dat 4 weken Noorwegen niet zo'n goedkope reis zal worden maar dat nemen we er maar graag bij
Plaats reactie