Hoi allen,
Ik ga binnenkort tickets boeken voor een overtocht Kiel-Oslo met Colorline en ik heb totaal geen ervaring hierin...
De bedoeling was om een dakkoffer op onze auto te laten plaatsen tegen dat we op reis vertrekken. Bij het boeken moet je de maximale hoogte doorgeven en nu is mijn vraag of ik deze mét of zonder de dakkoffer gemeten moet doorgeven? Dit scheelt best in prijs heb ik al gezien dus zou graag zeker zijn wat ik hiermee moet doen. Alvast bedankt!
Frouke
Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Hoogte is uiteraard de hoogte met dakkoffer.
Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Ok, dankjewel. Had al zo'n vermoeden hoor, maar wil zeker zijn alvorens ik boek
Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Geen idee hoeveel het uitmaakt, maar als je met de dakkoffer net in een hogere categorie valt kun je natuurlijk die ook (als t past) ff op de achterbank leggen (of op schoot als je passagiers op de achterbank hebt) tijdens het op- en afrijden van de boot.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Vanzelfsprekend is de hoogte belangrijk voor de maatschappij, maar niet altijd voor de prijs van het vervoer.
Het heeft meer te maken met op welk dek je zou kunnen parkeren.
Er zijn nog schepen met een tussendek. Daar passen twee lagen van ongeveer tot 2,0 meter. Ben je hoger, zal de wagen naar een ander dek moeten met meer vrije ruimte. Ben je hoger dan 3,5 meter, kun je meestal rechtdoor het vrachtwagen dek op.
Stel nu dat je een camper opgeeft van + 3,5 mtr op uitreis maandag, kan het maar zo zijn dat er geen plek is. Maak je hem iets lager, is er ineens wel plaats.
Er is nog iets waar je (tegenwoordig) even rekening mee zou kunnen houden. Dit is van toepassing op boten met zo'n tussendek. Kijk dus altijd even welke boot je krijgt en wat daarvan de indeling is. Het ligt vaak aan de lijn of er "Roll on Roll off" schepen zijn.
Het betreft de grondspeling van jouw personenauto. Soms is deze zo laag, dat je de skirt onder de voorbumper beschadigd als je een tussendek op moet rijden, terwijl bovenaan gekomen de oprit onder de vloerplaat vast kan lopen.
Meestal houden de stuwadoors dit wel in de gaten.
Het heeft meer te maken met op welk dek je zou kunnen parkeren.
Er zijn nog schepen met een tussendek. Daar passen twee lagen van ongeveer tot 2,0 meter. Ben je hoger, zal de wagen naar een ander dek moeten met meer vrije ruimte. Ben je hoger dan 3,5 meter, kun je meestal rechtdoor het vrachtwagen dek op.
Stel nu dat je een camper opgeeft van + 3,5 mtr op uitreis maandag, kan het maar zo zijn dat er geen plek is. Maak je hem iets lager, is er ineens wel plaats.
Er is nog iets waar je (tegenwoordig) even rekening mee zou kunnen houden. Dit is van toepassing op boten met zo'n tussendek. Kijk dus altijd even welke boot je krijgt en wat daarvan de indeling is. Het ligt vaak aan de lijn of er "Roll on Roll off" schepen zijn.
Het betreft de grondspeling van jouw personenauto. Soms is deze zo laag, dat je de skirt onder de voorbumper beschadigd als je een tussendek op moet rijden, terwijl bovenaan gekomen de oprit onder de vloerplaat vast kan lopen.
Meestal houden de stuwadoors dit wel in de gaten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?
Over 't algemeen zet je die dakkoffer er niet op omdat je binnen nog volop ruimte over hebt lijkt me...