Gamvik in september/oktober

Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gamvik in september/oktober



Bericht door Jan en Simonne »

:D
Noordelijker kan niet...
We hopen op veel zonne-uitbarstingen!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
christine1
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 20:19
Locatie: zutphen
Contacteer:

Re: Gamvik in september/oktober



Bericht door christine1 »

Hallo Jan en Simonne,

Wij zijn net terug van onze reis door Noorwegen (en Zweden). Zijn onder andere in Gamvik en Grense Jacobselv geweest. Hebben we 8 jaar geleden ook gedaan. Toen moest je met brandstof en levensmiddelen nog rekening houden dat je genoeg bij je had, nu zijn er veel meer tankstations en supermarkten. Wat betreft Gamvik, in Mehamn zo'n 20km voor Gamvik, is een tankstation met sanistation en een supermarkt. Naar het zuiden zit in ieder geval in Ifjord en daarna in Lakselv een tankstation en meerdere supermakten.
Ik kan me niet herinneren dan we tussen Ifjord en Tana Bru een benzinepomp zijn tegengekomen. Maar van Gamvik naar Tana Bru is 200 km dus dat is prima te doen als je in Mehamn hebt getankt. In Tana Bru is alles weer aanwezig. We zijn niet via Nuorgam gereden dus dat laatste stukje weet ik niet.

Verder heel opvallend vergelegen met 8 jaar geleden..... De wegen zijn enorm verbeterd, zelfs in het hoge noorden. Er zijn nog maar een paar slechte stukken tussen Gamvik en Tana Bru. Ze waren er nu nog druk aan het werk dus wie weet is er voor jullie een vers tapijtje neergelegd.

En ja, Slettnes Fyr is schitterend om te staan. De Barentszzee ligt aan je voeten. We hebben er dit keer 'alleen' maar zeeleeuwen gezien maar de vorige keer ook orka's. Het cafeetje in de vuurtoren zal waarschijnlijk al we dicht zijn als jullie er zijn maar anders heel leuk, typisch Noors koffiedrinken.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie reis verloopt, misschien leuk om net zoals op de Marokko-pagina hier af en toe een berichtje plaatsen?! Wij willen zelf ook nog graag een keer naar het Noorden in de herfst om het noorderlicht te zien. Volgens de bewoners daar moet dat in ieder geval in september makkelijk lukken.

Wil je nog wat lezen van onze reis.....
http://christinedaaleman.jouwweb.nl/noorwegen-2019
of
https://jbfotografie.jouwweb.nl/camperr ... vie-2019-1 (Aangezien ik de hele reis heb gereden moet je voor foto's van tijdens het rijden op de website van Jos zijn.)

Heel veel groeten,

Christine en Jos
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gamvik in september/oktober



Bericht door Jan en Simonne »

Hee Christine, wat leuk om van je te horen!
Hoe gaat het met jullie?

Na het lezen van dit verhaal krijg ik er alleen maar meer zin in!
Zeeleeuwen en orca's, wauw!
Zag je die vanaf de kust?
Of hadden jullie een boottocht?

Ik ben blij met je feedback over de supermarkten en tankstations.
Daar hoef ik me dus niet druk om te maken.
Het verse tapijtje gaan we zien (of niet :D).

Ik ga je reisverslag lezen, dankjewel! :thumbup:

Volgens SpaceWeather.com is er morgen alweer kans op noorderlichten, maar we zitten hier nog niet op de goede plek.
Misschien eind september.
Ik verheug me er nu al op!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
christine1
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 20:19
Locatie: zutphen
Contacteer:

Re: Gamvik in september/oktober



Bericht door christine1 »

Hallo Jan en Simonne,

Na een slechte periode gaat het nu weer goed met ons. Vandaar ook de lange reis afgelopen zomer. Hopelijk kunnen we dat weer doorzetten.

Acht jaar geleden hebben we in Gamvik orka's vanaf de kust gezien. Nu ook de zeeleeuwen.
We zijn dit jaar vanuit Stö (Vesteralen) met een boot het water op geweest en hebben daar van heel dichtbij orka's gezien. Iets verder weg ook potvissen zien spuiten en duiken. Schitterend.

Jullie een heel goede en mooie reis, en wie weet komen we elkaar ook weer eens in levende lijve tegen.

Lieve groet,
Christine
Plaats reactie