Ferry van Denemarken naar Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door fred101060 »

Wat is verstand nu de ferry boeken of kan je ook vlak van tevoren dat doen? Of is het prijsverschil heel groot.
Willen van Hirtshals naar Kristiansand.
Medio juli 2019

Wie weet hoe en wat van de prijzen.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ferry Denemarken Noorwegen



Bericht door B1gcheese »

Zo vroeg mogelijk van te voren, zeker als je met hoogseizoen die kant op wilt. Fjordline was vroeger (2015 laatste keer voor ons) altijd het goedkoopste, en met de Fjordcat van Hirtshals naar Kristansand in 2 uurtjes over. En als je geluk hebt moet je de camper achteruit er op rijden en ben je als eerste weer weg bij aankomst. Met het andere schip naar Langesund in 4 uur, is iets goedkoper.

https://www.fjordline.com/nl

NKC heeft vaak ook kortingen voor leden op ferries dus kijk daar ook even naar.

Edit: als je met een T2 gaat dan kun je misschien gebruik maken van de Fjordline-aanbieding 'Autopakket tussen Hirtshals en Kristiansand'. Een personenauto is daar max. 1,95 m hoog en 5 m lang.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ferry Denemarken Noorwegen



Bericht door Borinoco »

wij hebben vorig jaar eind juni al daar in Hirtstal zelf bij stena Line ter plaatsen een overtocht geboekt.
Niet via de aardige dames maar op onze eigen laptop, dat scheelde al een aantal tientjes voordeel.
De nachtboot genomen en er was ook nog plaats, dat was wel even zoeken ivm de honden.
Ik had thuis al met regelmaat gekeken en de op de dag van boeken daar in Hirtstal was de prijs hetzelfde.
Hoe het zit bij andere ferry maatschappijen dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Ferry Denemarken Noorwegen



Bericht door taxus »

Wij gaan van Hirtshals naar Bergen. In december al geboekt, nu amper meer plaats.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Ferry Denemarken Noorwegen



Bericht door Gwen1980 »

Van te voren boeken. Wij bedachten afgelopen zomer ineens dat Noorwegen wel leuk zou zijn toen we eigenlijk onderweg waren naar oost Duitsland, maar toen was er de hele week geen ticket meer te krijgen. Dus last minute was geen optie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door fred101060 »

Heb ik natuurlijk het voordeel dat mijn camper niet groter is dan de gemiddelde personenauto.

Ga het er op gokken dat ik wel ergens een plekje kan scoren op het moment dat we daar aankomen. En zo niet jammer dan rijden we toch ergens anders heen. Daar heb ik namelijk mijn busje voor.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door DiffRental »

Wij gaan in Mei naar Noorwegen en ben ook niet van plan om vooraf te boeken.
1 van de redenen om een camper te hebben is de vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer we willen.
Als we een week vooraf zien dat de weersvoorspellingen zeer slecht zijn dan gooien we de plannen om en rijden we naar het zuiden.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door B1gcheese »

Pak je de brug naar Zweden toch? Hoef je helemaal niks te boeken, rij je alleen een stuk om. Ook niet goedkoop maar meer alternatieven zijn er niet.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door fred101060 »


1 van de redenen om een camper te hebben is de vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer we willen.
Als we een week vooraf zien dat de weersvoorspellingen zeer slecht zijn dan gooien we de plannen om en rijden we naar het zuiden.[/quote]

Precies
Zou zo maar kunnen dat het Italië wordt.
Gaat wel de Fiat 500 uit 1972 mee achter de bus. Afbeelding
Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Ferry van Denemarken naar Noorwegen



Bericht door WdePundert »

Mooi hoor, nog een echte 500.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Plaats reactie