Scandinavië: Noordkaap met grote camper

steenkapper
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 18:40

Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door steenkapper »

Wij zijn aan het hengelen naar informatie, we denken juni en juli naar de Noordkaap te trekken.
liefst door Zweden of/en Finland en terug langs Noorwegen.
We zijn wel de gelukkige eigenaars van een grote camper 10mx2.50x3.65 m h,
We zoeken eigenlijk de mooiste en snelste routes, die goed doenbaar zijn met
onze machine. (hebben wel een klein autootje bij om lokaal te verkennen.)
We hebben wel wat ondervinding van vrachtwagen rijden en met de camper door
Griekenland, Peleponesos, Italië(Gargano) en rondrit van Sardinië.

Alle info is meer dan welkom.

mvg,
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door 't Busje »

Hoe snel is de snelste route? Wij hebben dat in 2004 gedaan en zijn 6 weken en 10.000 km onderweg geweest. We hadden toen nog een Kia Pregio, ongeveer half zo groot als jullie camper, maar heel kleine weggetjes hebben we niet opgezocht. Je moet er rekening mee houden dat je zeker in het noorden van Noorwegen een vermogen aan de ponten kwijt bent.
Als je je echte e-mail adres per PB opstuurt, kan ik je ons reisverslag als PDF toesturen. Met de e-mail van het forum kun je geen bijlagen meesturen..
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Globetrotterrr
Berichten: 125
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 14:50

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door Globetrotterrr »

Dit topic ga ik eens even volgen. Wij willen 5 september naar de Noordkaap rijden. Wij hebben daar een kleine 5 weken voor uitgetrokken. Is dat te doen denk jij? Ik ben ook wel erg geïnteresseerd in je reisverslag en de kosten voor de ferry's. Mag ik je ook mijn email adres sturen? :P
***05-09-2016: expeditie Noordkaap!!!***

Afbeelding

Fiat 2.8L idTD Dethleffs Globetrotter Esprit
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door 't Busje »

Het moet wel in vijf weken te doen zijn, want wij hebben onderweg ruim tijd genomen om een en ander te bekijken en niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gereden.
De prijzen van de ponten heb ik niet genoteerd en die zouden nu 12 jaar later toch niet meer actueel zijn. Het zijn officiële prijzen op basis van de lengte van de overtocht en de lengte van de camper. Tot 6 meter betaal je het personenauto tarief, althans met een buscamper. De prijstabel moet wel op het internet te vinden zijn.

Stuur je e-mail adres maar per PB.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door Frans-K »

Met zo een camper moet dat probleemloos gaan. Ze organiseren ook busreizen vanuit Nederland naar de noordkaap.
De reis naar het noorden kan via Zweden en ook via Finland.
Als je met zo een grote kamper gaat weet je dat de tarieven voor overtochten niet goedkoop zijn.
Met het plannen van de reis zuidwaarts langs de kust van Noorwegen kan je ook plannen om zo min mogelijk ponten te nemen. Ga je via de Lofoten, dan kan je de zelfde weg terug nemen, of toch met een boot de overtocht maken.
Je kan zo een reis maken in ruim 3 weken, maar hoeveel rustdagen wil je.
ab
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:55
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door ab »

Zie ons reisverslag....www.campersiteabkoomans.nl


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kijk voor onze reisverslagen op www.campersiteabkoomans.nl
Gebruikersavatar
Globetrotterrr
Berichten: 125
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 14:50

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door Globetrotterrr »

't Busje schreef:Het moet wel in vijf weken te doen zijn, want wij hebben onderweg ruim tijd genomen om een en ander te bekijken en niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gereden.
Nee dat zou ik ook zeker weten niet willen. Wij hebben een maand door Amerika en een maand door Canada gereisd met de camper en toen hebben we ook echt wel af en toe een dag of twee ergens gestaan. We maakten in totaal tussen de 6.500 en 7.500 km per vakantie. De Noordkaap en terug zal ons meer km's opleveren maar ik wil ook nog even de tijd nemen om in Kopenhagen te kijken, in Tromso te overnachten etc. Wil dus niet elke dag 6 uur rijden ofzo.

En eh, ik PB je mijn email even, thanks :wink:
***05-09-2016: expeditie Noordkaap!!!***

Afbeelding

Fiat 2.8L idTD Dethleffs Globetrotter Esprit
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door Marco Polo »

De eerste keer dat we met een camper op pad zijn geweest hebben we ook een rondje hoge noorden gedaan.
Noordkaap en Kirkenes en via de Finse grens weer naar beneden.
10500km in 4 weken.
Niet eens het idee dat we aan het jakkeren zijn geweest.
5 weken moet het wel lukken lijkt me.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Scandinavië, Noordkaap met grote camper



Bericht door Aloys »

Globetrotterrr schreef:Dit topic ga ik eens even volgen. Wij willen 5 september naar de Noordkaap rijden.
Wij hebben daar een kleine 5 weken voor uitgetrokken. Is dat te doen denk jij?
Wij deden in 2012 een rondje Denemarken - Zweden (en Stockholm) - Aland-eilanden (4 dagen) - Finland (en Helsinki)
- Noord-Noorwegen - Zweden - Duitsland op ons gemak in 6 weken (42 dagen) en 8868km:
http://www.femma.nl/home/reizen/2012/zo ... index.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door 't Busje »

Wij vonden de Noordkaap zelf niet het hoogtepunt van de tocht. Dat was een soort toeristische kermis. Het noorden boven de Poolcirkel van Finland en Noorwegen hadden we echter niet willen missen. Dat is echt schitterend.

Een andere aanrader is: IJmuiden - Newcastle - Schotland - Newcastle - Bergen - Noorwegen - Zweden en via Varberg - Grenaa en Denemarken naar huis. Dat hebben we ook in 6 weken, 3 weken Schotland en 3 weken Noorwegen, Zweden, Denemarken, gedaan in 2006.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door Aloys »

't Busje schreef:Wij vonden de Noordkaap zelf niet het hoogtepunt van de tocht. Dat was een soort toeristische kermis.
Dat zag ik al aankomen, na vele berichten hier in het forum. Beroepsmatig vind ik de poolcirkel ook veel interessanter, die Noordkaap zegt mij
eigenlijk heel weinig (net zomin als de "zuidkaap" in Spanje.)

We hebben overnacht bij de noordelijkste vuurtoren van Europa, dat was op zich mooi genoeg. Aan de Noordkaap zijn we -bewust- voorbijgereden.

Wel zijn we die hele kust langsgetrokken: van de Russische grens in het oosten tot aan de stad Hammerfest in het westen. Heel mooi, alleen
die koude wind/10 graden deed ons na een weekje toch weer naar het zonniger zuiden verlangen! :D

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door 't Busje »

Daar komt bij dat de Noordkaap niet het noordelijkste punt van Europa is, omdat ze zich ooit vergist hebben. Het echte noordelijkste punt ligt iets westelijker ook op Magerøya bij N 71.185408, E 25.675728.
Hier in de verte vanaf de Noordkaap te zien:
Afbeelding
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door toos de kroon »

Wij hebben daar ook al zoveel over gehoord van mensen die er geweest zijn die zeggen allemaal de Noordkaap is weinig te beleven de reis ernaartoe is best mooi
Maar om nou in 3 weken naar de Noordkaap te rijden zie ik zelf niet zitten je rijd zoveel moois voorbij
het rijden maakt mij niks uit na 40 jaar op de vrachtwagen te hebben gezeten ook internationaal. dus wat mij betreft zou ik daar liever 6 weken over doen maar ik wil ook best begrijpen dat niet iedereen zoveel tijd heeft wij zijn ook al regelmatig in Scandinavië geweest maar nog nooit helemaal bij de Noordkaap geweest onze planning is er ook weer om naar Zweden te gaan dit jaar maar plannen doen we helemaal niets alleen de eerste dag omdat we dan naar een kennis rijden die bij Emmen net over de grens woont daar gaan we dan een paar dagen naartoe maar verder weten wij nog niet hoe onze reis gaat verlopen
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Scandinavië: Noordkaap met grote camper



Bericht door Cee Pee »

't Busje schreef:Daar komt bij dat de Noordkaap niet het noordelijkste punt van Europa is, omdat ze zich ooit vergist hebben. Het echte noordelijkste punt ligt iets westelijker ook op Magerøya bij N 71.185408, E 25.675728.
Hier in de verte vanaf de Noordkaap te zien:
Nu is dat andere punt ook heel slecht bereikbaar, dus toeristisch/commercieel niet goed uit te melken :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie