Grenscontroles Denemarken?

twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door twente1946 »

er roepen anders genoeg mensen in Nederland om ook grenscontroles uit te voeren. Overigens naar Gibraltar ook paspoort controle ( geen eu)
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Boulange »

Op de snelweg al een paar keer mogen stoppen op de grens.
Binnendoor niet.

Wij worden er in de meeste landen dan wel weer vaak tussenuit gehaald.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Kretenzer »

roma schreef:
do 15 aug 2019, 19:47
Kretenzer schreef:
do 15 aug 2019, 12:40
.....omdat ik het grootste gedeelte van het jaar op Kreta woon...
Hoe kom jij eigenlijk op Kreta zonder pas- of grenscontroles?
Ik kom niet sonder grenscontrole op Kreta.Maar Dan gaat het om het passeren van een buitengrens.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Maranopreis »

Mickel Moen schreef:
do 15 aug 2019, 9:55
Kretenzer schreef:
do 15 aug 2019, 7:15
Hoe staat het met de grenscontroles in denemarken? Heb er een bloedhekel aan omdat het mijn grondrechten als Europeaan aantast.
Ik ben benieuwd wat dat grondrecht dan is.
En waar staat dat geschreven?
Schengenverdrag ? Recht van vrij reizen tussen lidstaten.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk niet, dat je aan dat verdrag iets op kunt hangen.
"Vrij verkeer van personen en goederen".
Mensen zijn personen, dieren (o.a.) zijn goederen.
Maar er zijn landen zat, waar je meer controles krijgt op een huisdier dan op de personen.
Het staat niet in steen gebeiteld kennelijk.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Cee Pee »

Schengenverdrag ? Recht van vrij reizen tussen lidstaten.
Je mag toch ook vrij reizen, ze willen alleen even kijken of jij lid bent van die schengen club.
Van mij mag er bij elke grensovergang even een check zijn wie er in of eruit gaat.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, dat vind ik ook.
Ik ben al heel blij dat er nu zoveel landen zijn met hetzelfde geld, dat vind ik veel praktischer dan een grensovergang zonder controles.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Op YouTube zijn veel filmpjes te vinden van grens overgangen en hoe het er vroeger aan toe ging voor en vooral bij zo een grensovergang.
Indrukwekkend zijn bij al deze filmpjes de lange lange rijen en de totale onzin van dit soort machts vertoon.

Theo
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door KenJo »

Wij gaan al jaren van en naar Denemarken en eerlijk gezegd begrijp ik de grenscontroles wel, over de uitvoering ervan heb ik ook wel mijn vraagtekens. Maar goed ik denk ook dat het meer bedoelt is als "afschrikmiddel" dan dat het ook daadwerkelijk iets oplevert. Kijk naar de drooglegging in Amerika, de Vietnam oorlog, de Berlijnse muur en alle andere bekende maatregelen om smokkel/ illegaal transport of hoe je het ook wilt noemen tegen wilt gaan. Waar de mens wil gaan, daar vindt hij wel een weg. Wat dat betreft lijken we wel héél veel op water :wink:

Binnen de alle afspraken die gemaakt zijn op EU/ EEG/ Schengen (etc) niveau zijn er altijd clausules waarmee een land kan afwijken van de afspraken. In Nederland doen we niet anders bijvoorbeeld met de "NAVO verplichtingen" wat betreft de bijdrages (bijvoorbeeld).

Ik (we) leer mijn kinderen dat je een afspraak maakt om hem na te komen, zowel qua tijd als qua inhoud. Helaas werkt de politiek anders en als burger heb je daar geen invloed op, ook niet als je stemt op "Trump"-achtige idolaten. Dat is ook een les die we ze moeten leren, hoe we dat gaan doen is een véél moeilijkere opgave! En eerlijk gezegd neem ik die grenscontroles bij Denemarken dan gewoon voor lief. En als ik als kind terug denk aan "de oude tijd" dan moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel leuk vond! Nu rij je een bord voorbij, vroeger wist je dat je de grens voorbij reed omdat er een grenspost stond, borden, gebouwen, slagbomen, politie agenten/ soldaten écht een grens!

En ik ben in 44 jaar grensoverschrijdend gedrag ( :lol3: ) nog nooit gecontroleerd. Dus wat dat betreft.....

Lima Bravo (lekker belangrijk)
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Mickel Moen »

Zondag met de boot uit Engeland in Hoek van Holland aangekomen. Het duurde lang voordat we in Nederland door de douane waren. Echt iedereen werd op paspoorten gecontroleerd.

Probleem? In het geheel niet. Ik zei nog tegen mijn vrouw. Ze zijn zeker aan het oefenen voor de Brexit. leuk gesprekje gehad met de betreffende douaneambtenaar.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Aloys »

We vergeten vaak dat Engeland geen Schengenland is, dus de paspoortcontroles van- en naar Engeland zijn nooit afgeschaft!
Bovendien zijn die al jaren bijzonder streng.

Als docent ging ik wel met een bus vol pubers naar Londen via Calais. In Calais iedereen de bus uit, een halletje in om
gecontroleerd te worden. En die pubers van te voren goed op hart drukken: geen geintjes, geen flauwekul want anders
krijgen we de grootst mogelijke problemen met die Engelse douane!

Een stukje uit ons reisverslag van voorjaar 2017:

Een probleem: Femma’s paspoort blijkt net in maart te zijn verlopen. Geen probleem, dacht Femma, in de EU mag je paspoort max. 5 jaar verlopen zijn. Dat kan zijn, maar dat geldt niet voor Engeland!
De Franse controle zegt dat we het verderop maar met de Engelsen moet uitvechten, grote kans dat we worden teruggestuurd…
De Engelse controle vraagt waarom we in vredesnaam van huis zijn gegaan met een verlopen paspoort. Tja, gisteren pas ontdekt. En een nieuwe aanvragen kost meer dan een week, thuis. En we hebben nu vakantie, en de overtocht was al gereserveerd.
De man denkt na (spannende momenten) en neemt een besluit: voor deze keer dan, de volgende keer word je gewoon teruggestuurd!


Bron: https://www.aloys.nl/2017-meivakantie-week-1
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 2:27, 1 keer totaal gewijzigd.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door twente1946 »

je kunt je via een site aanmelden voor herinnering verlopen pas, apk etc.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Grenscontroles Denemarken?



Bericht door Hoofdnoorman »

DiffRental schreef:
do 15 aug 2019, 16:21
Zou mij niet zo druk maken.

Ga mij pas zorgen maken als ze plastic handschoenen aantrekken en vragen om even mee te komen. :mrgreen:
Ach, en dat valt dan ook wel weer mee. Ze controleren gelijk je prostaat eventjes en dan weet je dat alles weer in orde is. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie