Ervaringen met Pintrip?

Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Ervaringen met Pintrip?



Bericht door nicolasfirst »

Via de Campingtrend website kom ik op de hoogte van Pintrip. Dit zou vergelijkbaar zijn met systemen als Brit Stops en France Passion. Iemand hier bekend met dit systeem?

meer info over Pintrip op hun website: https://pintrip.eu/de/

Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Johnti
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 15:48
Locatie: Helmond

Re: Pintrip



Bericht door Johnti »

Dit jaar (juni) gaan we naar Denemarken en heb via de site deelgenomen aan Pintrip. Gisteren het boek en het vignet binnen gekregen. Ben benieuwd.
Na vluchtig doorlezen, zijn het vooral boeren, musea en restaurants met een winkel erbij. Max 3 plekken. Het is wisselend wat faciliteiten betreft. Zo heeft de 1 alleen wifi, de ander weer alleen stroom, sommige wc en douche. Ik laat me verrassen.
Alle plekken zijn gratis maar ze hopen natuurlijk dat je iets in de winkel koopt of eet in het restaurant. Logisch toch?
In ieder geval een mooi initiatief. Nu het weer nog.

groet John
campertje1953
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 dec 2016, 11:47

Re: Pintrip



Bericht door campertje1953 »

Wij zijn ook van plan om dit jaar Denemarken te bezoeken. Bij mijn zoektocht naar informatie kwam ik ook Pintrip tegen, lijkt ons een leuk initiatief. Wij zelf zijn al jaren lid van France Passion en eenzelfde formule voor Denemarken lijkt ons zeker het proberen waard. Ter info: Nu blijkt dat Camperreiswinkel.nl, waar wij ieder jaar trouw onze France Passion bestellen, nu ook Pintrip verkoopt. Gelijk besteld en ben erg benieuwd naar het resultaat.

Groeten!
Gebruikersavatar
toos1951
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 13:19

Re: Pintrip



Bericht door toos1951 »

wij hebben ook dat boek besteld dus ben benieuwd
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Pintrip



Bericht door Reisbijbel »

Het lijkt me een leuk initiatief. Ik heb het boek ook besteld, het kost 30 euro en je krijgt er dan een vignet bij. Daarmee kan je dan 'vrijstaan' bij een kleine 200 particulieren, natuurgebieden en musea. Een erg sympathiek systeem. De bedenkers gaven desgevraagd aan dat veel camperaars gewoon graag willen vrijstaan, campings zien het dus ook niet echt als concurrentie. Daarnaast hopen ze gewoon dat er meer toeristen naar Denemarken komen om die kleine musea etc. te bezoeken.

Er zitten echt pareltjes bij, ook voor visliefhebbers waarbij je soms zelfs gratis mag vissen (moet de vis dan wel teruggooien). Je mag steeds één nacht blijven staan, maar de afstanden in Denemarken zijn ook niet zo heel groot :-). Ik ben heel benieuwd of er al mensen hiermee hebben gekampeerd? https://www.reisbijbel.nl/denemarken/to ... enemarken/
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pintrip



Bericht door Aloys »

Dit lijkt meer op het Duitse systeem dan op France Passion of Brit Stops. Er zit mijns inziens wel
een nadeel aan:
Thus, we recommend that you always announce your arrival.
In this way the hosts can also be sure that you are a valid Pintrip member.
Je moet je dus, in veel gevallen, van te voren telefonisch aanmelden!
En als je geen gehoor krijgt:
If your host prefers a call before arrival and they don’t answer the phone,
you should find another stop for the night.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Johnti
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 15:48
Locatie: Helmond

Re: Pintrip



Bericht door Johnti »

We zijn net terug uit Denemarken. We hebben de hele reis met Pintrip gestaan. In 1 woord: geweldig. Wat een gastvrije mensen.
Wat aan tekens in het boek staan moet je niet altijd waarde aanhechten. Waar bij de ene douche staat, is het er niet en bij een ander wel. We hebben bij enkele gedouched bij henzelf in huis. Top. :thumbup: We hebben van de 10 keer, 7 keer alleen gestaan. Bij eentje waren we zelfs de eerste van het jaar. Daaraan kun je zien dat het nog redelijk nieuw is.
Bij enkele hebben we wat gekocht en bij andere hebben we iets gegeven voor het douchen. Men mag voor toilet, douchen , water en stroom geld vragen.
Enkele wilden absoluut niets hebben.
Je komt op de mooiste plekjes. Maar dan zijn wij ook niet veeleisend.
O ja, we hebben nergens van tevoren gebeld. We zijn er zo heen gereden. Was nul problema.
Al bij al, als we weer naar Denemarken gaan, doen we het weer via Pintrip. De 30 euries meer dan waard :clap:
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Pintrip



Bericht door nicolasfirst »

Dank je @Johnti voor je reactie. Denemarken staat voor volgend jaar op de agenda.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
G.L. Griep
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 8:13
Locatie: Goes

Re: Pintrip



Bericht door G.L. Griep »

We zijn in mei-juni geweest, en indien iemand het kan gebruiken mag die het boek en sticker voor 20 euro overnemen.
Heel tevreden over onze ARTO.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Pintrip



Bericht door Reisbijbel »

Wat gaaf zeg, dat het zo goed werkt. Lijkt me echt superleuk.
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Pintrip



Bericht door Gino608D »

Wij hebben ook een paar keer gebruik gemaakt van Pintrip. Er zitten leuke maar ook mindere leuke locaties tussen. Vaak kun je vanuit het boek al wel een inschatting maken. Een parkeerplaats op asfalt bij een museum is natuurlijk wat anders dan in een groene weide bij een boer.

Van voorzieningen hebben we geen gebruik gemaakt, dus ik heb niet echt gecontroleerd of deze zoals vermeld in het boek aanwezig waren. Toilet en vuilwater lozen kan nergens staat er in het boek, maar op zich is het niet lastig om andere alternatieven te vinden in Denemarken. We hebben geen enkele keer vooraf gebeld en dat was nooit een probleem. Je zou pech kunnen hebben dat ze vol staan, omdat er maar tot drie plaatsen beschikbaar zijn. Wij stonden meestal helemaal alleen, maar dat komt denk ik doordat het concept nog vrij nieuw is. Er zijn ook locaties waarbij je je aankomst niet hoeft te melden. Dat staat dan ook duidelijk in het boek.

Wij hebben veel vrij gestaan en zelden een camperplaats gebruikt en natuurlijk een paar keer bij Pintrip. Als je die kant op gaat zou ik er zeker gebruik van maken. Die 30 euro heb je zo terug verdiend en je komt op plekjes waar je anders niet zo snel zou komen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Pintrip



Bericht door toos de kroon »

Wij zijn ook net een weekje terug van Denemarken via het Pintrip boekje was best leuk je komt op mooie plaatsen met vriendelijk ontvangst. En er is nog wel controle op ook hebben we gemerkt wij waren op een plaats daar kwam een camper aanrijden met op de motorkap met grote letters PINTRIP er op die mensen zijn ook nog even bij ons aan komen lopen en komen vragen hoe het ons beviel DUS er is controle op
Wij hebben ook nog maar alleen Jutland gehad in onze 4 weken dus volgend jaar gaan we weer terug
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Ventje2020
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 8:24

Re: Pintrip



Bericht door Ventje2020 »

G.L. Griep schreef:
zo 07 jul 2019, 21:09
We zijn in mei-juni geweest, en indien iemand het kan gebruiken mag die het boek en sticker voor 20 euro overnemen.

Beste familie,
Wij hopen naar Denemarken te kunnen, mag ik hem overnemen voor €20 incl verzenden?
We gaan via Denemarken naar Zweden om het overlijden van mijn broer en moeder maart 2020 af te wikkelen, wij konden er toen niet heen.

Hoor het graag.
Groetjes Edith
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Pintrip



Bericht door TestCase »

Eeh Edith, dit was een oud bericht en zowel sticker als boekje zijn niet meer geldig.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie