Groene kaart en meer

Plaats reactie
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Groene kaart en meer



Bericht door kees & corona »

Toch dit land ook maar eens aankaarten en van de 0 berichten afhalen.
Afgelopen jaar op de terugweg vanuit Griekenland moesten wij de aan de grens de groene kaart laten zien.
Helaas had ik de verkeerde kaart van het jaar daarvoor bij mij dus moest er betaald worden.
Kosten € 50,00. ( Kan wel met pin of Visa)
Een kopie wordt trouwens ook niet geaccepteerd.
Tevens werd er een hele uitvoerige controle door de douane gehouden na mijn positieve antwoord of
wij ook in Albanie waren geweest.
De controle duurde wel ongeveer 1 uur en er werd in alle hoeken en gaten gezocht inclusief toilet en cassette.
Wees dus gewaarschuwd dat een fors oponthoud wel eens kan plaatsvinden.
Verder waren het wel vriendelijke douaniers maar geen andere taal machtig waren.
Mijn ervaring is om ze gewoon maar hun ding laten doen zonder te helpen of vragen te stellen.

Groeten
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Groene kaart en meer



Bericht door Cee Pee »

Ja, als je de papieren niet in orde hebt (verlopen) kun je problemen verwachten.

Wij zijn ook wel eens via die route gegaan en binnen 5 minuten de grens passage achter de rug.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Groene kaart en meer



Bericht door boudewyn »

Wij zijn van Kastoria naar Albanië gegaan richting Korce en ondervonden geen enkel probleem bij de grens. De weg was prima(beter dan vele Griekse wegen) tot een paar km voor Pogradec. De weg werd vernieuwd en met de enorme hoosbuien van de dagen ervoor was echt vreselijk.
We hebben wel een paar honderd "Lavazh" bedrijfjes na deze weg gezien. Even naar Ohrid, dus naar Macedonië, was ook geen probleem bij de grens. Overnacht in Ohrid achter een Italiaans restaurant(met uiteraard een diner nuttigen)ging prima. Tussen Struga en Ohrid nog een poging gewaagd bij Autocamp AS, maar die vroeg € 23, terwijl alles nog gesloten was!(diner was € 25 :-B ).Je kunt trouwens ook prima overnachten bij de jachthaven aan het eind van de boulevard; vlakbij het politie bureau.
Terug naar Albanië via dezelfde grensovergang ook weer geen probleem.
Gewoon is heel bijzonder!
Plaats reactie