Tol richting Kroatie >3500 kg

Plaats reactie
famMin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 feb 2020, 19:48

Tol richting Kroatie >3500 kg



Bericht door famMin »

Wij gaan aankomende zomervakantie met onze camper naar Kroatië.
Nu is me alleen heel veel onduidelijk voor wat betreft de tol (kastjes).
Ik weet al dat ik voor Oostenrijk een Go-Box dien aan te schaffen, maar hoe werkt dit allemaal?
Waar kan ik deze kastjes bestellen? En hoe zit dit voor de overige landen?
Duitsland, Oostenrijk, Slovenië?

Alle tips en trics zijn welkom.....

Alvast hartelijk bedankt.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Tol richting Kroatie >3500 kg



Bericht door Premiumliner »

Snelwegen vermijden door Oostenrijk en Slovenie is eenvoudig. Gewoon je navigatiesysteem instellen op tolwegen vermijden.
Ik ben vorig jaar vanuit Albanie naar Nederland via Slovenie en Oostenrijk gereden zonder op de tolwegen te rijden waar je zo'n kast je nodig had,
Overigens ben ik wel in bezit van een Go-box voor Oostenrijk, maar doordat de tolvrije route zeer goed te doen is, daar geen gebruik van gemaakt.
Koop je wel een go-box bij de grens, zorg dan dat je kiest voor de laagste/geen milieuklasse, omdat je anders binnen 14 dagen of 3 weken daarvan bewijs moet afleveren bij Asfinag. Doe je dit niet op tijd of niet, dan bedraagt de boete €250.- (milieudelict)
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tol richting Kroatie >3500 kg



Bericht door Janpinz »

O! En waarom? Maakt het wel duurder.
Ik heb alle papieren laten zien, en gewoon op de euro 5 als vermeld mijn kastje gekregen.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Tol richting Kroatie >3500 kg



Bericht door Jan Pieter »

Voor Duitsland heb je niks nodig voor Oostenrijk is het de go box die je bij de grens overgang of wat tankstations ervoor kan kopen en voor Slovenië heb je ook een box nodig die koop je ook bij tankstations ervoor of bij de grensovergang
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Tol richting Kroatie >3500 kg



Bericht door Xenon »

Jah, mooi hè? Dan is er ook nog een EETS-Box: één kastje voor de meeste EU-landen. Met PostPay. Hoera! Geen geneuzel meer met PrePay tegoeden opladen (of terug zien te krijgen na afloop) en je ziet je eigen ruitenwissers weer zitten ipv de tig verschillende kastjes ervóór.
Ideaal, dat EETS :bow: .

Alleen... komt de gewone particulier er niet aan :bang: (tenzij je maandelijks minstens 700 liter brandstof afneemt ::S ).
Plaats reactie