Dubrovnik: ja of nee?

Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Belgje »

Hallo,

ik hoor van iedereen in mijn omgeving die er al geweest is dat Dubrovnik te druk en te toeristisch is, en eigenlijk niet zo heel erg groot beter overslaan. Wat zijn jullie ervaringen?

mijn plan: ik zoek op voorhand op waar we kunnen parkeren met de camper, is er plaats, dan bezoeken we de stad wel even, is er geen plaats, jammer maar dan slaan we Dubrovnik over.
Toedeledoki

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Toedeledoki »

Ik vind het een prachtig stadje. Alleen een parkeerplaats vinden valt niet mee. Je kunt beter daar ergens in de buurt op een camping gaan staan en dan op een andere manier naar Dubrovnik gaan. Ik zou het niet zomaar overslaan.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door 't Busje »

Wij zijn er in december 2016 met een cruise geweest en vonden het de moeite van het bezoek waard. Het is er toeristisch, maar dat geldt op veel meer plaatsen en het was er redelijk druk. Je kunt Dubrovnik gemakkelijk in een dag bezoeken. Wij "parkeerden" in de haven. Over andere parkeergelegenheden kan ik je niet informeren. Er is volgens mij voldoende openbaar vervoer.
045Dubrovnik.JPG
045Dubrovnik.JPG (131.99 KiB) 2880 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door doov »

Vreselijk oord. Beter te vermijden.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door de Jonckheer »

Het hangt er maar helemaal vanaf wanneer of je gaat. In het hoogseizoen zal het wel erg druk zijn maar in het voor- en naseizoen is het er goed toeven. Parkeerterreinen zijn er maar overnachten is niet toegestaan maar dat is in heel Kroatie het geval. Langs de kust zijn er heel veel kleine en betaalbare campings te vinden dus dat mag geen probleem zijn en sta je in de buurt van de stad kun je ook met de bus daar naartoe.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door travelscout »

Zeker de moeite waard om ééns te bezoeken en niet al te druk (in oktober tenminste).
Kun je er een beetje zelf over oordelen.

Van ons hoeft het niet nog een keer.
Net zoals al die bekende steden, met als sterkste voorbeeld: Venetie.
De autochtonen zijn daar bijna allemaal al lang "gevlucht" naar elders.
Paul.
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Belgje »

Bedankt voor de reacties. Wij zijn er half mei, dus voor het hoogseizoen. Ik zou het heel graag bezoeken maar tussen een massa volk lopen hou ik niet van.
Sowieso zouden we er niet overnachten maar een stuk doorrijden
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Iveco4x4 »

Belgje schreef:ik hoor van iedereen in mijn omgeving die er al geweest is dat Dubrovnik te druk en te toeristisch is,................... is er plaats, dan bezoeken we de stad wel even, is er geen plaats, jammer maar dan slaan we Dubrovnik over.
Lekker er heen gaan en oordeel zelf, dadelijk heb je het gevoel "ik heb wat gemist"
Je kunt beter Rotterdam links laten liggen dan Dubrovnik om maar wat te noemen. :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door faalhaas »

De gigantische hoeveelheid bezoekers die er via cruise schepen komt is geen goede ontwikkeling voor Dubrovnik. Wij zijn er vorig jaar eind april met de camper nog geweest.

Met enig geduld is een parkeerplaats nog wel te vinden, maar in de oude stad kan je over de (Amerikaanse) hoofde lopen. Wij hadden gehoopt met de kinderen een rondje over de muur te doen, maar €120 (€30 pp, ook voor kinderen) hadden we daar niet voor over.

Omdat we er in 2008 nog waren geweest dus maar gauw weer door. Niet ver van Dubrovnik tref je Kotor, aan de prachtige baai van Kotor. Dat kan ik zeker wel aanraden.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Joske »

Dubrovnik? Ja, doen!
Met natuurlijk de beperkingen die al opgenoemd zijn.
Drukte hoort er een beetje bij.
Op een camping in de buurt gaan staan en dan met de taxi-boot naar de stad toe.
Ikzelf heb een aantal jaren terug op camping Kate gestaan (Mlini).
Lees maar eens:Camping Kate (sitecode: 12784)
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Zwerfsteen »

Natuurlijk moet je Dubrovnik niet mijden wanneer je er toch in de buurt bent.
Op toeristische bezienswaardigheden is het altijd druk.
Wij hadden het in ieder geval niet willen missen.
Hierboven staat de tip van Kotor, is ook zeer de moeite waard, alleen de rit langs de baai al.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door 't Busje »

faalhaas schreef:De gigantische hoeveelheid bezoekers die er via cruise schepen komt is geen goede ontwikkeling voor Dubrovnik.
Als al die bezoekers met een camper zouden komen, zou er een gigantisch parkeerprobleem zijn.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door bensto »

Ik kan me wel vinden in de redenering van ts: is er plek voor de camper, dan ok; is er geen plek, dan rijden we door.
mijn plan: ik zoek op voorhand op waar we kunnen parkeren met de camper, is er plaats, dan bezoeken we de stad wel even, is er geen plaats, jammer maar dan slaan we Dubrovnik over.
Hoeveel moeite je wilt doen om een plek voor de camper te vinden, hangt samen met de mate waarin je geïnteresseerd bent in de plek die je wilt bezoeken. "Krakau, dat moet interessant zijn, maar heel veel toeristen en is er wel plek - dus doorrijden of niet?"
Ik zeg: doorrijden!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Dubrovnik: ja of nee?



Bericht door Belgje »

Ik zoek op voorhand via park4night de parkings op. Ik heb al geleerd dat je in oude stadjes niet wil gaan klooien en jezelf vast rijden in kleine kronkelende straatjes. Been there done that :lolno:

Kotor staat zeker ook al op de planning! We doen een hele rondreis Slovenië Kroatië en Montenegro, 4 weken lang. Ik kijk er al naar uit!
Plaats reactie