We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door linus »

Hallo,
Volgende week zijn we plan naar om naar Kroatie te gaan (vanuit Luxemburg) met onze 3850 kg camper. Ik was van plan om door Zwitserland te reizen omdat we met pasen al een "tien ritten" kaart gekocht hebben en dus nu niet hoeven te betalen. Wél betaal ik dan tol vanaf Chiasso tot aan Trieste maar hoef geen Go-box voor Oostenrijk aan te schaffen en ook geen Vignet voor Slovenie..... We willen naar Krk en wil dan binnendoor rijden vanaf Trieste.
Mijn vraag is: is het verstandig om zo'n 100 Km om te rijden plus tol in Italie om maar geen Go-box en Slovenie vignet te hoeven nemen ?
En: kan ik vanaf Trieste zonder problemen en tol naar Krk rijden (hoe is het met tol in Kroatie?).
Tips en ervaringen zijn welkom, ook over Krk zelf!
Groeten,
Toni
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: We gaan naar Kroatie...route, tol, tips....



Bericht door rbisdom »

Volgens mij heb ik in Kroatie alleen tol betaald als je het eiland Krk op rijdt (een paar euro), er van af is gratis.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: We gaan naar Kroatie...route, tol, tips....



Bericht door linus »

O ja, de brug :wink: en tot aan trieste geen tol begrijp ik :wink:
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: We gaan naar Kroatie...route, tol, tips....



Bericht door rbisdom »

Nee voor zover ik me kan herinneren niet. Op Krk tweemaal op dezelfde camping gestaan in Punat .
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door B1gcheese »

Net terug uit Kroatië en for the record: alle snelwegen in Kroatië zijn tolwegen. Kost niet de hoofdprijs, maar toch hier en daar steeds een handjevol eurootjes (Kunaatjes dus eigenlijk).
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door Sofietje »

Wij zijn van Krk naar Trieste gereden, ging prima. Brug naar Krk was tol idd.

Paradijselijk gestaan op camping Nijevice, 1e rij. Snorkelen voor je deur. Waterschoenen nodig i v m zee-egels. Met Asci Camping Card.

Van camping naar boulevard/dorpje is goed te lopen. Veel eetgelegenheid & terrasjes. Mooie zonsondergangen.
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
Tedje
Berichten: 71
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 6:36

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door Tedje »

[quote="Sofietje"]Wij zijn van Krk naar Trieste gereden, ging prima. Brug naar Krk was tol idd.

Paradijselijk gestaan op camping Nijevice,

= Njivice
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door B1gcheese »

Njivice hebben wij ook gestaan. Aardige camping maar beetje vergane glorie. ACSI plekken zijn wel erg achteraf tenzij je bij betaalt.
Voor ons was de topper het eiland Pag, en de camping Strasko bij het stadje Navalje. Prachtige camping met alles er op en eraan, en voor ACSI tarief hele mooie plekken vooraan zonder toeslag. Scootertjes gehuurd en naar stadje Pag gereden voor de lunch.
Kroatië is erg mooi maar in elk stadje souvenirshops en restaurants en verder niks. Na drie weken hebben we het wel gezien.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door faalhaas »

Als je in Oostenrijk een Go Box nodig hebt, ben je in Slovenië met een vignet in overtreding.

Of je gebruik een Sloveense Go Box, of je stopt bij de +3.5 Ton tolpoortjes en betaalt daar een paar €.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: We gaan naar Kroatie: route, tol, tips...?



Bericht door linus »

We zijn weer terug en waren in Krk :D
Heen en terug door Italie met twee overnachtingen aan het Gardameer (Sirmione en Desenzano) wat een drukte daar zeg :DD :shock: dat was een paar jaar geleden nog anders :-?
In Krk was het de eerste twee dagen erg warm (+/- 37°) en had er al spijt van zo'n lange reis gemaakt te hebben want dat is toch echt te warm maar daarna was het elke dag heerlijk aan zee met zo'n 30° :D
Vanaf 1 juli begon het gestaag drukker te worden en de "nieuwkomers" hadden allemaal moeite om nog een plekje te vinden. Vanaf nu midden juli tot eind augustus zal het wel echt heeel druk zijn...... :|
Hier nog een paar foto's, de meeste ervan heb ik gemaakt tijdens wandelingen over de wandelroutes op Krk:

https://flic.kr/s/aHskD3zWAf

Toni
Plaats reactie