Drukte vermijden in Kroatië?

Plaats reactie
bmassaer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 dec 2014, 12:36

Drukte vermijden in Kroatië?



Bericht door bmassaer »

Wij plannen een reis naar Kroatië in de maand augustus. Het is onze bedoeling om rond te trekken - meestal kriebelt het heel erg om weer door te reizen wanneer we drie dagen op dezelfde plek blijven staan.
Dit wordt onze eerste reis naar Kroatië, ik lees dat het daar in de maand augustus behoorlijk druk kan zijn. Mega-campings en zonnekloptoerisme zijn echter ons ding niet. Hebben jullie tips om de massa te vermijden? Welk deel van Kroatië bezoeken we best? Zijn er voldoende mini-campings waar we terecht kunnen? En moeten we telkens op voorhand reserveren om toch een plekje te vinden?

Al heel erg bedankt, ik kijk uit naar de reacties!
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Drukte vermijden in Kroatië?



Bericht door Vertrokken2 »

Croatie in augustus is gewoon mega vol. Zelfs begin september is menig camping nog helemaal uitverkocht. En dan heb ik het niet eens over de grote campings.
Ik heb het ook niet over Istrie, dat trekt me sowieso niet vanwege de Costa Brava achtige toestanden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
MarjoSy
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 22:11
Locatie: 010

Re: Drukte vermijden in Kroatië?



Bericht door MarjoSy »

Druk: ja heel erg, reserveren? Nee hoor.

Wij waren er twee jaar geleden en ja het is mega druk en bloedheet, vooral dichter naar istrie toe dus ik zou vooral voorbij Zadar afzakken naar het zuiden.

Wij hebben nergens gereserveerd, gewoon rijden en als we iets zagen stopten we daar, we hebben op afschuwelijke campings gestaan maar ook op mooie plekjes. Als je ergens nooit lang staat is dat ook niet erg.

Tips: camperplaats bij plitvicemeren, camping In Nim bij Zadar.
Plaats reactie