Slovenië

Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Slovenië



Bericht door Rolling Rodie »

Hoi,

Wij willen in mei naar Slovenië en nu is mijn vraag of het mogelijk en te doen is om dit land te verkennen zonder de tolwegen te gebruiken?
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Slovenië



Bericht door Cee Pee »

Eind april gaan we er ook door en als er een vignet nodig is zie ik dat wel en dan zullen ze die dingen daar ook wel verkopen lijkt mij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Uitgeschreven

Re: Slovenië



Bericht door Uitgeschreven »

Vignetten Voor Slovenië en Oostenrijk samen als je de grens van Duitsland naar Oostenrijk doet. Samen iets van een 23 euro.
Alleen heb je nog een tunnel in Oostenrijk te betalen erbij.
11€ dacht ik.
Binnen door kan ook, zonder autostrade. neem dan van in Duitsland een eind voor de grens de gewone weg.Voor die tunnel kun je apart betalen als je erbij komt. je moet er dan aan de eerste uitrit wel weer af.
http://www.autogids.be/auto-advies/over ... GwodtJEDFg

Info op de link.
Willy
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Slovenië



Bericht door paulvanulft »

Wanneer je de Karawankentunnel niet neemt kun je de Wurzenpass nemen die heb ik nooit gereden. Ik weet eigenlijk niet of je direct na de tunnel een vignet nodig hebt. Je kan het vignet kopen bij de tol van de tunnel.
Wij nemen wel altijd een vignet. Maar we rijden hoofdzakelijk binnendoor. Eigenlijk alleen het stuk tot Bled nemen we de autoweg.
We gaan ook altijd naar Lubijana. Super gezellige stad. Ook daar nam ik altijd de autoweg. Voor de rest Slovenie is niet zo groot. Kan dus ook wel zonder vignet maar nogmaals ik weet niet of je direct na de tunnel al een vignet nodig hebt.
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Slovenië



Bericht door paulvanulft »

Ah willy wist het :lolno:
Mercedes MB100d
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Slovenië



Bericht door Joske »

paulvanulft schreef:..... maar nogmaals ik weet niet of je direct na de tunnel al een vignet nodig hebt.
Volgens mij heb je voor de Karawankentunnel zelf ook het vignet nodig. Afgelopen september extra op gelet.
Maar ik ga altijd zonder vignet door Slovenië.
Na de tunnel niet de eerste afrit nemen, want dan kom je uit op een service-station aan de andere kant van de weg.
Dus 2e afrit nemen, daarna pas komen de controle-poorten.
Rondweg Lubljana is volgens mij ook tol.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Slovenië



Bericht door Uitgeschreven »

:lolno:
paulvanulft schreef:Ah willy wist het :lolno:
Voor mij geen stress vakantie.
Of heb je problemen met Vlamingen op het forum?
We hebben anders ook Nederlanders en Hollanders op het belgenforum hoor.
of doe zoals die Nederlanders verleden jaar in Griekenland .Zonder ticket door Slovenie en aan de grens 120 euro betalen boete wegens ontwijken van belasting.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Slovenië



Bericht door de Jonckheer »

Veel binnenwegen daar zijn van een slechte kwaliteit. Wij waren dan ook blij dat er eindelijk die tolweg kwam. En zo duur is die niet, het is geen Frankrijk.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Slovenië



Bericht door Cee Pee »

Ik vind het altijd wel wat hebben.
Als je op het eind van het jaar naar de voorruit kijkt vol met tol stickers zo dat je denkt "de camper is weer goed gebruikt afgelopen jaar"
En dan kunnen ze er allemaal weer af.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Slovenië



Bericht door Marco Polo »

:-)
tvdsande
Berichten: 2268
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Slovenië



Bericht door tvdsande »

Rodie ...
Als je voor Villach de weg naar Tarvisio neemt kan je via de ss54 naar een mooie camperplek.
Naam van de plek is Fusine in Valromana nr9927,kan je mooi langs de meren wandellen.
Eventueel de volgende route terug naar Tarvisio daar de ss54 volgen tot de Sloveense grens.
Daar gaat de weg over in nr 203,volgen tot nr 206 richting Kranjska Gora.
Zeer mooie route,alleen weet niet of het weer het toelaat in Mei.
Anders kan je van de camperplek in Fusine in Valromana ook rechtstreeks naar Kranjska Gora .
Van de camperplek zal je geen spijt krijgen.
Kijk maar is op Street view.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Slovenië



Bericht door hurktoilet »

De Wurzenpass, sweet memory... Toen wij in onze jonge jaren onze besteleend als camper gebruikten, hebben we die genomen. Lange klim, met hellingen tot 22 procent. Onze besteleend gaf geen krimp. Boven op de pas hebben we m een schouderklopje gegeven...
De Grossglockner was met maar 14 procent een stuk lastiger. Je bleef schakelen van zijn 1 naar zijn twee en terug...
Voor het overige: onze ervaringen daar dateren nog uit de tijd dat het grote Joegoslavië één communistische staat was, dus die zeggen vermoedelijk weinig of niets meer over het huidige Slovenië.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slovenië



Bericht door Vertrokken2 »

Slovenie is sinds 1992 formeel zelfstandig. Sindsdien is er heel veel Europees geld ingepompt om het mee te krijgen in de vaart der volkeren.

Ik weet niet wanneer Jonckheer er voor het laatst geweest is of waar hij geweest is, maar de binnenwegen zijn prima.
Tolwegen zijn wellicht niet zo duur als in Frankrijk, maar nog steeds prijzig. Net zoals alles in Slovenie welliswaar goedkoper is dan in Nederland, maar als je goedkoop wil moet je nog een paar honderd kilometer doorrijden. Dan kom je in Servie of Bosnie uit.
Vermits je geen haast hebt zijn de binnenwegen prima te gebruiken om de tolwegen te omzeilen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Uitgeschreven

Re: Slovenië



Bericht door Uitgeschreven »

Is er iemand die een route weet door Slovenië zonder auto tol te betalen,? Of kan je niet anders dan hier of daar te betalen, aangezien er ik denk ook tol te betalen is buiten de autostrada's .Zou op die manier iets meer van het land zien. Wij nemen altijd de autostrade rechtdoor.
Plaats reactie