Tol in Slovenie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Tol in Slovenie



Bericht door Amstel »

Tollvrije wegen zijn er genoeg in Slovenien, dat is het probleem dus niet.
Maar als ik van Graz naar Zagreb op de snelweg in Slovenien blijf, moet ik een Vignette kopen.
Voor dat kleine stukje snelweg in Slovenien (45 km) ben ik dan wel 40€ kwijt.
Hoe anders kan ik dit duiden???: http://www.dars.si/Dokumenti/Toll/Metho ... e_308.aspx
Mijn camper, een Ducato, weegt minder dan 3,5 ton. Volgens DARS lijstje http://www.dars.si/Dokumenti/3_vinjete/ ... hicles.pdf ben ik Class 2B en dan kost een Vignette 40€ voor een week.
Met dezelfde camper boven 3,5 ton kost hetzelfde reisje nog geen 8€ (R3, E4)
Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? De DARS-site is wel erg duidelijk, min camper is hoger dan 1,3m boven de vooras! Zoals alle campers
Iedereen die er recent geweest zijn met de camper zeggen dat ze class 2A zijn en dat 't 15€ kost maar de site zegt iets anders.
Wie geeft me duidelijkheid?
Groeten, Julian
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Toll in Slovenien.



Bericht door Teisman »

Campers vallen niet onder de regeling. Gaat aleen om bestelwagens die betalen meer. Normaal personenwagen vignet is voldoende.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Toll in Slovenien.



Bericht door Amstel »

Teisman schreef:Campers vallen niet onder de regeling. Gaat aleen om bestelwagens die betalen meer. Normaal personenwagen vignet is voldoende.
Dankjewel! Dat dacht ik ook en dat is misschien ook wel logisch maar zo staat het niet op de DARS-site en ik heb ook van mensen (ander forum) gehoord dat ze op het benzinestation aanbevolen werden om 2B voor hun camper te kopen. DARS antwoord helaas ook niet, t.n.t, op mijn Email-vraag. Waar kan ik dat lezen dat "Campers niet onder de regeling vallen"?
Groeten, Julian
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Toll in Slovenien.



Bericht door Teisman »

Ben er zeer recent nog geweest met de camper. En ja bij benzine stations willen ze wel wat extra verdienen. Ik heb het gevraagd bij de grens aan de politie ter plekke en die verzekerde mij dat het geen probleem is voor campers.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Toll in Slovenien.



Bericht door Trebor953 »

Wordt in dit topic ook behandeld.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Toll in Slovenien.



Bericht door Amstel »

Trebor953 schreef:Wordt in dit topic ook behandeld.
Bedankt Trebor! Nu werd het duidelijk, blaadje 3 in de PDF, alle campers <3500kg zijn Class 2A. Zwart op wit.
Over en uit!
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Tol in Slovenie



Bericht door 't Busje »

Precies:
Mautklasse 2A: Wohnmobile und zweispurige Kraftfahrzeuge mit einer Fahrzeughöhe über der ersten Achse bis 1,30 m* und einem zulässigen Gesamtgewicht von bis zu 3.500 kg, mit oder ohne Anhänger (im weiteren Text: 2A);
Het is wel gek dat de bestelwagens, waar de campers op gebaseerd zijn, in klasse 2B vallen. Kun je nog meemaken dat een buscamper in 2B valt!
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Tol in Slovenie



Bericht door Digiwalker »

:bow:
je kan vlak voor de grens de oude weg volgen. Deze loop parrallel aan de autobaan. Scheelt je 40 euro en 30 min meer reistijd.
zie mijn routekaart op mijn site

:wave:
rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Tol in Slovenie



Bericht door Amstel »

Wij gaan na Graz en Leibnitz bij Spielfeld van de A9 af, richting Murfeld bij Thomas & Ulli. Volgende dag, weg 69 naar Mureck, over de brug en de grens, volgen weg 433 naar Lenart en 229 naar Ptuj. Na Ptuj (de zuidelijke brug, wegnr. 2) weer op de A4/9 en de A2 naar Zagreb. We verliezen weinig in tijd, geen Vignette en we zien nog ongeveer 50 km van het Sloveense landschap. Ik denk dat ´k deze tip van Frans Mulder kreeg. Jammer voor DARS, die verdienen niets aan ons.
Groeten,
Julian
PS Kijk net naar je site René, kan 'm ook van jou hebben maar wij rijden wel keihard door over die mooie Kroatische snelweg naar Dubrovnik.
kost wel 40€ maar die hebben we gespaard in Slovenien. (Nouja 15€ dan!) Wij hebben haast naar Albanien en Griekenland! Montenegro willen we ook niet zien! :-B (Hebben we al genoeg van gezien! :thumbdown: ) DS
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Tol in Slovenie



Bericht door Amstel »

't Busje schreef:Het is wel gek dat de bestelwagens, waar de campers op gebaseerd zijn, in klasse 2B vallen. Kun je nog meemaken dat een buscamper in 2B valt!
Niet als ie als personenauto staat geregistreerd!
Julian
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Tol in Slovenie



Bericht door 't Busje »

De onze is een bedrijfswagen ingericht als kampeerauto.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie