Grote camper in Ierland?

Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1416
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door FrankJC »

:-B :-B :-B Nooit geen is altijd wel :-B
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door tvdsande »

HA HA leuk.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Grote camper in Ierland



Bericht door doov »

Adfur schreef:
za 14 sep 2019, 10:28
Inderdaad smalle wegen. De laatste keer dat wij er waren hadden we nog een caravan van 2.35m breed, dus een combinatie van ca. 11 meter lang. Hebben eigenlijk nergens problemen ondervonden. Ik vond Cornwall erger. Net als in Schotland heb je vaak verbredingen in de weg om te passeren. Ik zeg altijd maar zo, als er een vuilniswagen kan komen, kan ik er ook komen. Parkeren met een camper in dorpen kan een probleem zijn, daar zijn ze niet echt op ingesteld.
Er zijn vuiniswagens die niet breder zijn dan 2 meter, dus dat lijkt me geen argument.
Burstner2013
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 jun 2013, 14:27

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door Burstner2013 »

Mooi filmpje tvdsande! Prachtig te zien waarom we naar Ierland willen. En ook een paar indrukken van de wegen.
We gaan er volgend jaar gewoon naar toe en we zien wel.....
image1.jpeg
image1.jpeg (273.94 KiB) 6247 keer bekeken
Maar ja, wij denken een grote camper te hebben. Waar we nu staan wordt dat snel gelogenstraft. Die kleine links is de onze.
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door tvdsande »

2019 in half Mei half Juni is het ook weer onze beurt,maar dan doen we de Noordelijk helft.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door hurktoilet »

tvdsande schreef:
wo 18 sep 2019, 12:40
Al 7 keer in Ierland geweest en nog nooit geen problemen gehad met de wegen,en ook niet met de schokbrekers.
Hier een filmpje van 2016 ,kan je zien wat je kan verwachten.https://www.youtube.com/watch?v=71-pEjuiltQ&t=303s
Sweet memories. Die eerste plek met de koetsjes is de Gap of Dunloe? Inch Beach hebben we op het strand overnacht, bij een heerlijke zonsondergang.
Inch-Beach.jpg
Inch-Beach.jpg (92.92 KiB) 6210 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Lonewolf
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door Lonewolf »

We hebben een camper met normale breedte en 7 m. lang. De afgelopen maanden de North Coast 500 (Schotland) en de Wild Arlantic Way (Ierland) gereden.
In Schotland rechter spiegel aangereden door een tegenligger. In Ierland linker wieldop verloren door (noodzakelijkerwijs) te dicht in de berm.
Maar we hebben een fantastische reis gehad. Het is zoals de Jonckheer zegt. Soms gewoon doen met gekruiste vingers en kom je op de prachtigste plekken.
Kortom geen probleem, maar steeds alert blijven.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Grote camper in Ierland?



Bericht door Ontario »

Lonewolf schreef:
za 28 sep 2019, 16:38
We hebben een camper met normale breedte en 7 m. lang. De afgelopen maanden de North Coast 500 (Schotland) en de Wild Arlantic Way (Ierland) gereden.
In Schotland rechter spiegel aangereden door een tegenligger. In Ierland linker wieldop verloren door (noodzakelijkerwijs) te dicht in de berm.
Maar we hebben een fantastische reis gehad. Het is zoals de Jonckheer zegt. Soms gewoon doen met gekruiste vingers en kom je op de prachtigste plekken.
Kortom geen probleem, maar steeds alert blijven.
Ook mijn vrouw en ik hebben de vingers gekruist maar ook de camperbreedte van anderen. Drie en een halve week geheel Ierland rond betekent veel rijden. Prachtig camperland, regelmatig legaal vrij gestaan. Tweemaal de spiegel van een tegemoetkomende camper geraakt met beperkte schade tot gevolg. De (kust)wegen kennen vaak wel een witte streep in het midden maar wanneer anderen daar overheen gaan wordt het lastig. We hebben nu wel de bekende kunststof kappen over de Ducato-Spiegels aangebracht. Made in de UK, en ik snap nu waarom ze daar vandaan komen.

Henk
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Grote camper in Ierland?



Bericht door Marco Polo »

Meeste wegen zijn goed te doen.
1 keer een spiegel gekraakt.
Ergens op een lokale weg in de buurt van Lisdoorvarna.
Links een hoge heg strak langs de wegkant en rechts nog wat ruimte naast de wegkant.
Dus net op de streep gereden,
Ieren kunnen daar wat mee.
Alleen moet je geen Duitser tegenkomen (die ook aan de andere kant zit :D)
En net als vorige poster ervan uitgaat dat ZIJN weghelft alleen van hem is:P
Na het incident met de Duitser (met een niet eens zo brede Vito ) passeerden we nog een 13,5m bus van Bus Éireann.
Die legde dat grote ding gewoon in de heg om ons ruimte te geven,
Plaats reactie