Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?

Plaats reactie
siepie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 23:49

Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door siepie »

Hallo allen

De boot is geboekt, we gaan voor het eerst naar Ierland, in augustus met camper en gezin (kinderen 14 en 10 jaar). De start is Dublin Port.
Het duurt nog een half jaar maar de voorpret is minstens zo leuk :D
We hebben eigenlijk nog geen idee welke route we willen gaan rijden. We hebben 19 dagen.
Zijn er onder ons camperaars die ervaring hebben met rondreizen met tieners door Ierland? Wat is leuk om met hen te gaan doen, te gaan bezichtigen?

Yvonne
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: zomervakantie 2018 tips met (oudere) kinderen.



Bericht door 't Busje »

Eerst je overtocht(en) boeken en dan pas gaan bedenken wat je er doen kunt? :eh: http://www.ireland.com/nl-nl/
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
siepie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 23:49

Re: Zomervakantie 2018 tips met (oudere) kinderen



Bericht door siepie »

@Evert nee, zo ondoordacht is het nu ook weer niet. Ponyrijden, kanovaren, kajakken, kasteel bezoeken, Dublin zijn zo een aantal activiteiten die onze kinderen erg leuk vinden/leuk lijkt. Ook wel op de hoogte van de meeste toeristische plekken maar we zijn bang om in het hoogseizoen dan op afgeladen plekken vol met bussen aan te komen. Dat lijkt ons niks.
Bedankt voor de link!
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Zomervakantie 2018 tips met (oudere) kinderen



Bericht door tvdsande »

Als ik dat zo lees dan moet je vooral naar Killarney,veel water veel paarden en jauntingcars.
En de Gap of Dunloe,zeker doen .
En bekijk dit filmpje eens is wel in Mei-Juni.
https://www.youtube.com/watch?v=71-pEjuiltQ&t=696s

GROETEN THEO
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Zomervakantie 2018 tips met (oudere) kinderen



Bericht door tvdsande »

Yvonne...en denk ook aan de tol rondom Dublin.
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door truus53 »

Wij reden met onze tiener/puber een rondje Ierland in 4 weken. We zijn gestart in het Noorden en afgezakt naar t zuiden. Onze dochter vond Dublin helemaal te gek. Ook Derry maakte indruk. We hadden in Dublin een camping met bushalte voor de deur die je naar t centrum bracht. Verder voldoende afwisseling tussen kastelen, wandelen en dorpjes gezocht. Kliffen van Mohair, de hangbrug, eten en spelletjes doen in de pub...Ondanks het slechte weer en de kou (14 gr) kijken we terug op een van onze gaafste vakanties ooit.
siepie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 23:49

Re: Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door siepie »

Dank jullie wel voor de reacties.
rseys
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 17:01

Re: Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door rseys »

Nu reizen een.fluitje.van een.cent is geworden mag je er vanuit.gaan dat ook in Ierland een.drukte van je welste word in het hoog seizoen. Zeker de toeristische plaatsen!!!
TIP, bezoek deze plaatsen vóór 10am of na 6pm...Verder, BritStops 2018 is aanrader voor free to stay overnachtingsplaatsen in.de U.K. en Ireland.
The Wild Atlantic Way is een aanrader!!!
WHI
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 15:29
Locatie: Ierland
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door WHI »

Hoi Siepie,

Hoe is je vakantie in Ierland verlopen? Ik hoor graag hoe het is gegaan en wat je ervaringen waren. Heb je nog mooie wandelingen gemaakt, en waar? :D
Het is mijn ervaring dat het altijd een goede tip is om altijd de lokale bevolking te vragen wat er te zien en te doen is wat misschien minder druk bezocht is. Of bezoek het lokale touristen bureau. Voor mooie wandelroutes bezoek outdooractive.com.
Mijn vraag aan de dit hele forum is ook of wandelen iets is wat camper gebruikers graag doen tijdens hun vakanties.

Groet groet,

Cliff Waijenberg
Laatst gewijzigd door WHI op wo 09 nov 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Geboren en getogen in Nederland en in 1994 naar Ierland verhuisd. Sinds 2012 hebben we een levenslange droom verwezenlijkt om mijn eigen bedrijf te starten, waarbij we mijn passie voor de Ierse cultuur en het platteland combineren met mijn liefde voor bergwandelen. https://WalkingHolidayIreland.com is een touroperator die wandeltochten aanbiedt in Ierland.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Zomervakantie 2018: tips met (oudere) kinderen?



Bericht door EasyBee »

Topic uit 2018 en sindsdien is siepie hier ook niet meer gezien.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie