Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017

Plaats reactie
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door Vertrokken4 »

Voor wie nog noordelijker gaat, parkeren op strand/overnachten met je camper, ook bij slecht weer :bow: N55 00.106 W8 24.432
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door M2 »

@Jeroen:
Ja, zo zag de Slieve League er wel een beetje uit een uurtje geleden.
En dat plekje op het strand..... Zo kan ik het ook met zo'n wagen!

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door Vertrokken4 »

Dat strand is snoeihard hoor, don't worry. Staat bij mooi weer vol, ook met "gewone" campers. Kijk ook maar naar de sporen.

Groetjes,

JP
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door tvdsande »

Een van de mooiste stranden in County Donegal. 55.037388, -8.369157
Ik ben niet de persoon op de foto. :P :P
Bijlagen
image-2017-06-12.jpg
image-2017-06-12.jpg (595.74 KiB) 2787 keer bekeken
image-2017-06-12.jpg
image-2017-06-12.jpg (589.91 KiB) 2790 keer bekeken
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ierland we gaan weer...



Bericht door hurktoilet »

Zo, dat was al weer bijna ons laatste nachtje in Ierland: één van de vele mooie overnachtingsplekjes in de Wicklow Mountains, net onder Dublin. Morgen de boot naar Holyhead
Bijlagen
wicklow.jpg
wicklow.jpg (48.9 KiB) 2784 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door tvdsande »

Oke Peter verder veilige en goede reis.
Bijlagen
image-2017-06-22.jpg
image-2017-06-22.jpg (451.51 KiB) 2777 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door Marco Polo »

Goede terugreis Peter!
En......hangen M&M (M2) nog ergens in Ierland rond of zijn ze allang weer terug? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door M2 »

Hallo beste mensen,

sorry, ben wat achterstallig geweest met uodaten.
De laatste week van onze vakantie zijn we eigenlijk nog zo druk bezig geweest dat er ook van de blog bijwerken weinig is terecht gekomen. Ik probeer van het weekend de boel te updaten.
We hebben nog wat in het noorden rondgehangen. Ook nog achter de schermen contact gehad met Peter (hurktoilet), maar een meeting zat er niet meer in. Heb dus de Tsipouro alleen moeten legen.
Het Pilgrim's Path (Slieve League) hebben we nog willen lopen maar het weer was te slecht.
Omdat we inmiddels ook door de whiskey heen waren hebben we een bezoek gebracht aan de Bushmills Distillery. Daar 's middags al tipsy geraakt van de lekkere drankjes. Een hele leuke rondleiding in een prachtige oude fabriek. Een aanrader.

Toen gereden naar de Rope Bridge. Die was gesloten vanwege het weer. Daar overnacht en de volgende ochtend is Monique stiekem over de brug gelopen. ' Ja, het hek stond open', zei ze onschuldig toen ze bij de camper terugkwam. De man die moest controleren of het weer wel geschikt was had per ongeluk het hek open laten staan en was even aan de overkant uit het zicht verdwenen. Hij was nogal geschrokken toen hij Monique ineens voor zich zag....
We hebben op deze Games of Thrones locatie nog een tijdje rondgehangen en veel gefotografeerd. Behalve Rope Bridge toeristen dus ook veel Games of Thrones fans daar.

Dat was vrijdag. We zijn toen de middag in een ruk vanaf het noorden doorgereden naar het plaatsje Skerries iets boven Dublin. Een heel leuk, net en gezellig badplaatsje. Toen begon het weer ook op te knappen.
Zaterdagochtend wisten we niet wat we zagen bij het ontwaken: strak blauwe lucht, 22 graden, en al veel strandgasten. Onze beste dag van de vakantie wat betreft het weer.
Begin van de middag naar Dublin Port gereden, en daar de Ferry naar Holyhead. Overnacht vlakbij de haven. Ik zal later nog met de coördinaten komen.
Op zondag met temperaturen van 30 graden en de zon vol op de voorruit in een ruk naar Harwich gereden. Was een zware rit. Bij vlagen druk op de weg en heel warm dus. Overnacht op de P van de LIDL op 5 minuten van de haven.
Maandagochtend de boot op en met nog steeds 30 graden over de meest gladde zee die ik ooit gezien heb naar Hoek gegleden.
Dinsdag uitgeslapen en nog wat spullen uitgepakt. Nog een keer uitgeslapen want ik kon meteen aan de bak: Nachtdienst, een ochtendcursus + vergadering er achteraan.
Woensdag (gisteren) dus weer aan vakantie toe. Afgelopen nacht weer nachtdienst en aankomende nacht ook weer. Weekend ook nog werken, dus jullie snappen: ik zit er weer lekker in.
En dus nog geen tijd gehad om de blogachterstand bij te werken.

Ik zal ook nog even wachten met een uitgebreide conclusie over Ierland. Dat komt nog.

Allen bedankt voor de tips, bijdragen en mentale ondersteuning!

Groet van Monique en Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door Marco Polo »

Sterkte met het gewone leven en we horen nog wel hoe jullie het ervaren hebben. Was leuk om af en toe weer even wat mee te mogen beleven uit dit prachtige land!

Groeten Marc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
tvdsande
Berichten: 2259
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door tvdsande »

Deze hoort eigenlijk bij Schotland te staan ,maar wil het hier even vermelden(mm2).
2014 hebben wij rondje Schotland gedaan,en hebben jullie bijna getroffen in Broadford.
Wij gingen naar de winkel (tankstation)en wilden overnachten op de parkeerplaats waar jullie stonden.
Maar jullie reden net weg.(gemiste kans achteraf jammer).
Foto vanaf de parkeerplaats.(trouwens goed geslapen daar).
Bijlagen
image-2017-06-22.jpg
image-2017-06-22.jpg (121.8 KiB) 2756 keer bekeken
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door M2 »

Ach, wat leuk! En wat jammer!
En wat een lekkere fish & Chips hadden ze daar!
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door hurktoilet »

Nog even over ons gas-probleem in Ierland (we hebben het uiteindelijk gehaald doordat het weer beter werd en we een paar keer vaker een camping met stroom pakten, maar we vonden nergens een adres om onze groene flessen te vullen). Ik heb ook het Ierse camperforum om raad gevraagd. Bottom-line daar: waarschuw je landgenoten alsjeblieft dat ze met volle flessen uit Nederland vertrekken, want vullen gaat hier niet lukken. Eh tja, ik had twee volle 6kg flessen, plus één die die op de heenweg in België al leeg raakte (Het was toen zo koud dat ook de vorstbeveiliging van mijn verwarming/boiler aansloeg).
Bij deze dus.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door hurktoilet »

Jervig schreef:Belfast zelf, parkeren en overnachten deden wij in het centrum op N54 36.025 W5 55.042, of dat nog kan?? Neem geen tour langs de muur maar ga zelf lopen in de ochtend, speciale sfeer en mooi om aan twee kanten van de muur geweest te zijn, enorme verschillen.
Heb Belfast ook gedaan, overnacht op de camping in Dundonald, redelijke busverbinding met het centrum. Verder niets bijzonders (zoals de meeste campings in Ierland), maar alles wat je nodig hebt.
Werd helaas vooral depressief van die muurschilderingen. Misschien komt het doordat we door een reisgids op het verkeerde been gezet waren. Daarin werd beweerd dat er nu discussie is over de vraag of je die schilderingen als herinnering aan een vervelend verleden weg moet halen, of dat dat geschiedvervalsing is. De werkelijkheid bleek anders. Aan beide kanten worden de bloeddorstige schilderingen nog zorgvuldig bijgehouden. Aan katholieke kant werd een paar dagen na onze passage een nieuw monument voor de slachtoffers van die kant onthuld. Aan prostetantse kant wordt de IRA op recente schilderingen gelijk gesteld aan de terroristen van IS. De zogeheten Wall of Peace met neutrale schilderingen is deels beklad met haatzuchtige kreten. En het hek aan het eind van de Wall of Peace stond weliswaar open, maar kan zo maar weer gesloten worden.
Al met al kreeg ik het benauwende gevoel dat één gek hier maar iets hoeft te roepen of de vlam vliegt weer in de vlam. Terwijl ik toch aan beide kanten gewoon aardige Ieren zag, die bij de pub een pint drinken met hun buren. Laat ik zeggen dat het een stad was die ik om historische redenen wilde zien, maar ik werd er absoluut niet vrolijk van.
Overigens: ook de receptioniste van de camping waarschuwde ons om geen taxitour langs de Wall of Peace en de schilderingen te nemen: veel te duur!
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Ierland we komen er aan (of zijn er al) in 2017



Bericht door Vertrokken4 »

Goed dat je het gedaan hebt. Ik zal de laatste zijn die zegt dat je er vrolijk van wordt maar we zijn tientallen jaren geconfronteerd met het nieuws van daar en dan is het toch goed er geweest te zijn en het gezien te hebben. Met het speciale sfeertje bedoelde ik precies wat jij omschrijft, er wordt niet geschoten maar de spanning is er nog wel degelijk.

Zo zijn er ook geen terrassen in de stad, tenminste toen wij er waren waren ze er (nog) niet, dit ivm met mogelijke aanslagen in publieke ruimte als een winkelstraat.

Groetjes,

Jeroen
Plaats reactie