Wie ook naar Ierland dit jaar?

AadenAnke
Berichten: 13128
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door AadenAnke »

Meer met de woonwagenbewoners zoals wij die kennen. Zonder te discrimineren vele van hen hebben een gedrag dat minder aangepast is dan van de meeste andere groeperingen. Als ik nu mijn eigen woorden lees heb ik het gevoel van ja dat wil ik zeggen maar is dit nu ook echt zo? Lastig om de eigenschap van een groep te beschrijven en niet te generaliseren.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door Marco Polo »

Het zijn rasechte/-zuivere Ieren maar een aanzienlijk deel staat buiten de maatschappij. Dus hebben ze eigen regels en moraal die niet altijd de onze is.
Ze hebben de reguliere samenleving nodig om geld te verdienen en dat gaat niet altijd op een manier die in de reguliere samenleving gebruikelijk is.
(In de UK worden Travellers gezien als minderheid, in Ierland over het algemeen, al dan niet terecht, als uitschot)
Je hebt er verder waarschijnlijk weinig last van maar soms wel van de maatregelen om ze te weren.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door Stephan65 »

Ook wij gaan voor het eerst naar Ierland dit jaar, 23-06 Duinkerke over en dan 25-06 van Fishguard overvaren naar Ierland. Wij willen eerst naar Dublin en dan richting het westen om dan tegen de klok in een rondje te maken langs de kust en stukjes binnenland. En tips zijn altijd welkom.

Stephan.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door hurktoilet »

Qua internet: ik heb zitten kijken naar de link van Marco Polo richting Three. De Ierse tak biedt voor 20 euro onbeperkt internet. Alleen wordt mij niet duidelijk of je daarmee ook buiten Ierland zonder extra kosten kunt internetten. Dat kan kennelijk wel bij de Engelse tak. Dat laatste biedt de mogelijkheid om 12 gb, jaar geldig in groot deel av Europa, tekopen voor 30 pond (zeg 35 euro). Daarmee kan ik wel toe en dan heb ik ook onderweg in België, Frankrijk en Engeland een simpele oplossing.
Bijkomend punt: bij de Ieren kan ik kennelijk pas in Ierland een sim-kaartje kopen, geen idee of ik een engels tree-kaartje hier al kan kopen. Dat zou mijn voorkeur hebben....
Wie kan duidelijkheid verschaffen?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door M2 »

Peter, ik heb een Engelse three. Ga nu naar bed. Zal in de loop van de dag berichten.
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door M2 »

Zo, we zijn weer wakker.
Peter, ik heb deze gekocht.
Al een paar maanden geleden, maar heb hem vorige week geactiveerd in mijn nieuwe gebruikte Huawei 583c MiFi die ik voor een paar tientjes op de kop heb getikt bij Aliexpress.
Met 12 GB moet ik de vakantie door kunnen komen.

Alleen bij het gebruik meer dan 2 aaneengesloten maanden uitsluitend buiten de U.K. kunnen er beperkingen worden opgelegd.
Dit schreef Three mij: ' Feel At Home service is only for UK residents travelling abroad, and your services could be suspended if the UK allowance is used exclusively abroad for two months within a 12 month period.
for more information you can visit our three website: http://www.three.co.uk'" onclick="window.open(this.href);return false; .


Maar ik heb het toch alleen nodig voor de UK en Ierland.
Ik heb ook nog een kaartje van Vodafone Italië.

En vanaf juni schijnt er zoveel te veranderen (verbeteren) op internet gebied dat ik dan misschien wel een of ander abonnement neem.
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door hurktoilet »

Klopt, maar da's pas half juni en ik vertrek eind mei )-:
De providers die daarop vooruitlopen, doen dat voor zo ver ik kan zien alleen met abonnementen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2239
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door M2 »

Nou ja, ik zou zeggen dan de Engelse Three maar. Voor 24 pond 12 GB vind ik geen slechte deal.
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door jotr »

Wij zijn vorig jaar in Ierland geweest en hebben toen veel ideeen opgedaan uit het blog van http://www.ditisierland.nl. Ons eigen reisverslag staat in de link van de ondertekening.
Dit jaar gaan we weer maar combineren het nu met een tocht door Yorkshire, Engeland. We varen over naar Hull. Als we genoeg in Engeland hebben gezien, nemen we de Ferry Holyhead-Dublin. We willen nu nog naar het Noorden van Donegal en ook in het zuiden het schiereiland Beare doen. Vorig ja ar groot stuk van Wild Atlantic Way gereden: een absolute aanrader.
Laatst gewijzigd door jotr op zo 14 mei 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Wie ook naar Ierland dit jaar?



Bericht door faalhaas »

Rozenburg - Hull, het eiland over en dan de oversteek naar Belfast was initieel ook ons plan (voor eind juli). Terug was het plan om Rosslare naar Cherbourg te varen.

Nu overwegen we om (op de bonnefooi) Cherbourg - Rosslare te nemen voor heen en terugreis. Mw FaalHaas heeft een kleine angst dat het weer k*k is op Ierland en wil de optie openhouden om alsnog door te steken naar Spanje of Portugal.

Iemand ervaring met de dienst Cherbourg - Rosslare?
Plaats reactie