Ierland

Plaats reactie
kampertjes
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Ierland



Bericht door kampertjes »

Hallo allemaal,
Dit jaar hebben we Ierland op't oog. De regen zijn we inmiddels aan gewend dus dat gaat helemaal goed komen. We houden erg van natuur, zee, wandelen en soms wat vissen en heeeel af en toe een stad (1 hooguit 2 in een vakantie).
Als er mensen zijn die dingen wten die we niet mogen missen, dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Er is opvallend weinig te vinden over Ierland ook hier op het forum. Gaan daar niet veel naar toe?

Alvast bedankt en groetjes allemaal
riny
Berichten: 61
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 14:41
Locatie: baarle nassau

Re: Ierland



Bericht door riny »

Heel veel informatie kun je vinden in het boek National geografic Ierland. Het is een prachtig boek in het nederlands geschreven. Wij hebben er heel veel uitgehaald voor onze reis
Gr. katrien
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Ierland



Bericht door familie Woefkes »

Op http://motorhomingwild.forumup.co.uk/vi ... homingwild (breng daar gerust een bezoekje) hebben we nieuwe files over Ierland (Noord Ierland-Ulster, en de republiek)
Je kan daar de files downloaden of hier een PB-tje sturen naar mij met je e-mail adres.
Leo
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
kampertjes
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ierland



Bericht door kampertjes »

Leo,
Staat op het jou opgegeven forum meer dan alleen overnachtingsplaatsen? Wij gaan doorgaans naar (kleine) campings. Wij hebben natuurlijk niet zoveel voorzieningen on board en ja, vrouwen willen wel iedere dag douchen he? (en wil ook graag dat haar mannetje dat doet :-B
Leotill
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 20:41

Re: Ierland



Bericht door Leotill »

Niet te ver van Dublin de Wicklow Mountains, Zeker de moeite van een bezoek waard.
Wanneer hadden nu is, is hebben te laat.
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Ierland



Bericht door henpo »

Ierland is best groot. Al enig idee waar je heen wilt? Het zuidwesten is mooi,ring of Kerry wel toeristisch, Bernera vonden wij mooier . Het noordwesten is ook mooi,anders. Wicklow mountains inderdaad de moeite waard.wel om denken dat veel parkeerplaatsen met hoogteslagbomen werken waar de meeste campers niet onder door kunnen. Dit doet men ook omde " travellers" tevoorkomen ,anders slaan ze daar hunkamp op.
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Ierland



Bericht door familie Woefkes »

kampertjes schreef:Leo,
Staat op het jou opgegeven forum meer dan alleen overnachtingsplaatsen? Wij gaan doorgaans naar (kleine) campings. Wij hebben natuurlijk niet zoveel voorzieningen on board en ja, vrouwen willen wel iedere dag douchen he? (en wil ook graag dat haar mannetje dat doet :-B
Er staan ook campings bij (niet de mega campings maar de kleinere)
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
kampertjes
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ierland



Bericht door kampertjes »

Henpo, we hebben zo'n 3,5 week (uit en thuis), waren van plan (voor zover wij iets plannen) tegen de wijzers van de klok in vanaf Dublin min of meer rond te reizen. Maar het blijkt vaak dat onze "plannen" wijzigen. Maar ja, dat hoort bij het camperen niet waar?
kampertjes
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ierland



Bericht door kampertjes »

Leo,
Ik heb ze! lijkt me best handig! Dank.

Groetjes
kampertjes
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ierland



Bericht door kampertjes »

Dag allemaal
Nou, het zit er weer op. We zijn in ruim 3 weken Ierland rondgereden met twee keer een stukje GB erbij. Eerst van Rotterdam naar Hull met de nachtboot. Na 2 dagen van Larne naar Cairnryan. Dan op ons gemakkie tegen de klok in langs de kust naar onderen. Het weer was nou niet direct zoals je het je voorstelt in je zomervakantie. Ja, dat zit erin als naar Ierland gaat maar de Ieren zelf hadden het nog nooit zo slecht meegemaakt zeiden ze.... Hebben wij weer. Toch moet ik zeggen, helemaal aan de kust regende het vaak niet al waaide het wel errug hard (lekker klapperen 's nachts met dat hefdak) en was het met 10-14 graden niet echt heet zeg maar. De kachel is goed schoongebrand...
We hebben maar weinigen van jullie gezien. NL campers nagenoeg niet ontmoet. Wel regelmatig medelanders die in de vele B&B's overnachten en een enkele caravan of tent. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen want B&B's zijn ruimer gezaaid dan de campings (echt vervelend weinig, vooral in het noorden) en met een huurauto hoef je de peperdure overtochten niet te maken. Vooral over de Ierse zee vonden wij ze erg duur. Waarom is de overtocht naar Hull met hut goedkoper dan naar Ierland waar je maar 2,5 uur op zit en met dezelfde maatschappij? Maar ja, je eigen campertje is ook wat waard toch? Op de campings was het erg rustig (10 a 15 campers hooguit maar wildkampeerders hebben we ook niet veel gezien. De officiële P_plaatsen hebben allemaal een hoogtebeperking (lekker niet voor ons.... :lol: ).
De natuur is prachtig, vooral de volgels hebben we van genoten en de kliffen. De wegen zijn erbarmelijk slecht. In heel Europa nog nooit zoiets gezien. Ok pas gerenoveerde stukken hobbelen nog als weet ik wat. De grotere doorgaande routes zijn wel goed maar daar zit je niet vaak op. Maar de boel is heel gebleven gelukkig.
Zuid Engeland zijn we nog een paar dagen geweest en vonden we verrasend mooi. Daar gaan we zeker nog eens terug. Het is net een openluchtmuseum.
Ik heb geen tijd (en ambitie) om een volledig verslag online te zetten maar als ik iemand helpen kan met onze ervaringen dan doe ik dat graag. Ik heb in de voorbereiding gemerkt dat er niet heel veel te vinden is over dit land. Op mijn vraag hier op het forum kwamen ook slechts een paar reacties (die uiteraad gewaardeerd werden). Het is denk ik toch een ongewaardeerd land voor camperaars.

Grotejes van de Kampertjes
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: Ierland



Bericht door co en lia keizer »

Wij zijn op dit moment op reis in Ierland, we zijn gestart in Dublin en zijn met de klok mee Ierland rond gereden.
Nu zijn we in county Donegal, vrijdag denken we over te steken naar Schotland om daar nog vier weken rond te reizen.
Lees hier ons reisverslag met vooral veel foto's: http://www.dekeizersreizen.nl/Groot-Bri ... _2014.html
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Plaats reactie